Mondoni Canada: Levensgevaarlijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:55

Met zo'n soort laars ben ik van mijn pony afgeflikkerd en blijven hangen in de beugel, gelukkig bleef mijn pony toen stilstaan.
Ze zijn trouwens niet te breed, maar dat plastic stukje aan de voorkant bij de overgang naar stof, als je beugel daar overheengaat, kan hij niet meer terug.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 13:59

In de ruitersportzaak waar ik werk geven wij altijd het advies er niet mee te rijden; de kans dat je er met je beugel in blijft hangen is namelijk groot. De schoen is breed, heeft een erg grof profiel in de zool en geen 'aflopende' zool. Wat de klant met het advies doet is natuurlijk aan de klant zelf. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:13

Net voor de veiligheid tijdens het rijden heb ik wat langer gespaard en mezelf getrakteerd op thermoRIJlaarzen van Ariat. Zitten ook heerlijk, kan ik ook zowat enkeldiep mee in de modder banjeren, lekker warm en tegelijk veilig om mee te rijden en als ik me niet zelfs goedgekeurd voor op wedstrijd omdat ze er ook gewoon uitzien als een standaard rijlaars.

Het kost wat meer, dat klopt maar ik draag ze nu voor de 2e winter bijna dagelijks, heb ze nog maar 1x gepoetst :o en ze geven geen krimp. Haal ik er de volgende winter mee, dan ben ik alvast meer dan tevreden!

FriesWytske

Re: Mondoni Canada: Levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:14

Tja, je kunt toch zo zien dat ze niet geschikt zijn om mee te rijden.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:09

Het nadeel vind ik dat het er niet duidelijk bijstaat dat ze absoluut niet geschikt zijn om mee te rijden. En doordat de prijs aantrekkelijk is, zijn er genoeg mensen die dit soort laarzen kopen en mee gaan rijden met als gevolg dat de laars blijft hangen in de beugel, levensgevaarlijk dus. Ik heb ze ook gekocht en één keer mee gereden en gelijk weer verkocht.

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:13

Ik rijd altijd met deze thermolaarzen.
Ik vind ze echt heerlijk zitten, en met westernzadel blijf je niet hangen in de beugel, met ander soort zadel wel ja.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:32

Ik heb ook een keer, als noodoplossing(rits van m'n leren laars was kapot, en had alleen die thermo's dus nog) met die laarzen gereden. En ik heb eigenlijk geen last gehad van blijven hangen in de beugel. Wel is het volgens mij over het algemeen wel duidelijk dat je niet met zo'n laars hoort te rijden met zo'n grof profiel. Ik had ze ook aan op een paard die ik voor 200% vertouw, maar zou het niet aandurven ze elke keer aan te doen. Want als je met die thermo's zou kunnen rijden zou je ook net zo goed rubber laarzen kunnen aandoen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:11

Amyy_ schreef:
Ik rijd altijd met deze thermolaarzen.
Ik vind ze echt heerlijk zitten, en met westernzadel blijf je niet hangen in de beugel, met ander soort zadel wel ja.

ook met een westernzadel/beugels kun je gewoon blijven haken hoor :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:47

Ik heb altijd meegekregen op manege lessen en privelessen dat je nooit met zoveel profiel mag rijden.
Gewoonweg omdat dit niet veilig is. Duidelijk zichtbaar het vele profiel, vind wel een beetje dat je dit zelf van te voren ook had kunnen inschatten. Ook de ontzettend brede voet lijkt me al een teken van niet mee rijden, rijlaarzen en schoenen zijn niet voor niets meestal smal toelopend richting tenen.

Eventueel had je het ook kunnen vragen bij divoza voor je ze kocht, als ze dan zeggen ja hoor kan prima en je blijft vast zitten, dan zou ik idd een klacht neerleggen, vind nu je klacht onterecht, maar dat is misschien persoonlijk

Wel vind ik ze persoonlijk ontzettend fijn met sneeuw of modder.
Door het vele profiel glij je niet snel weg, wellicht kan je ze daarvoor gebruiken als ze niet worden terug genomen

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:11

Ja, je kan altijd blijven haken in beugels, maar tijdens het rijden zit ik niet vast, zoals TS bedoeld

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:50

CaPrIoLe`79 schreef:
Een laars met 3 jaar garantie? :oo
Waar heb je die vandaan? Bij mij leven ze amper een jaar.

bij dekema ruitersport zijn prijzig maar dan heb je ook wat