janouk schreef:Misschien wisselen: aan de andere kant van de draad zetten en dan hooi en jouw paard aan de andere kant. Dan is de overtuigingskracht groter om onder de draad door te gaan.
Slim idee. Ga ik morgen even proberen.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SRuiter schreef:Ik haak even op dit topic in, ben niet zo heel bekend op bokt.nl dus ik weet niet of het een veel besproken onderwerp is..
Mijn paard wordt binnenkort verplaatst, hier komt hij te staan in een wei met stalletje e.d. maar er staan behalve 2 ijslanders geen andere paarden. Nou weet ik dat ijslanders een bijzondere manier van omgang hebben, en om die reden wil ik mijn paard daar niet bij in hebben. Vinden jullie dit zielig voor mijn paard, dat hij dan alleen staat? Hou hierbij rekening dat hij de ijslanders kan zien, bovendien staat in de wei naast ons nog een kudde "gewone" paarden en waarschijnlijk over het hek ook fysiek contact kunnen hebben. Ik heb geen geld om een extra "gezelschapsshetlander" te onderhouden.. (hoeveel kost dat eigenlijk?)
ElineS schreef:Ondertussen heeft de shet door dat ze onder het draad kan, als ze dat wil. Ze staat er niet vaak, maar heeft wel door dat het grote peerd er niet in kan en zoekt zo af en toe haar toevlucht. Paard staat er dan vlak naast, beteuterd te kijken dat ze niet bij de shet kan komen.
Er word al een stuk minder getrapt. Het gebeurd nog wel, maar minder... En de shet heeft door dat ze dus onder het draad kan vluchten.
Ze eten nu altijd van dezelfde hooi stapel, naast elkaar staand, terwijl dat vorige week nog echt niet kon en vandaag heb ik ze elkaar zien kriebelen.. Ik heb ze ook eens apart gezet, maar toen stonden ze de hele dag alleen maar langs het draad bij elkaar. Als de ene eruit gaat, staat de ander voor de uitgang te wachten en als de shet haar privéstukje op zoekt, dan blijft mijn paard daar ook bij in de buurt. Dus op zich willen ze wel bij elkaar zijn, denk ik.
SRuiter schreef:Mijn paard heeft helaas heel veel alleen gestaan ivm met blessures (gebroken been FYI). Hij kan in een groep staan maar dit is gewoon niet veel gebeurd, alleen de laatste paar jaren. Hij is wel altijd aan het donderjagen, dekens trekken en spelen met andere paarden, tot vermoeienis van de anderen soms..
Aangezien mijn paard vrij dominant is en wil ik die niet aan het knokken wil hebben met een ijslander die zijn kont tegen hem aanduwt en begint te meppen (ivm been ook weer).
Ik ga kijken hoe het gaat, anders moet er nog voor een alternatief gezorgd worden.