een hele grote fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:57

XxDeemsx schreef:
Nagano schreef:
oke sorry verkeerd gelezen maar dn nog de vraag waarom wil je hen niet stil zetten even ?

omdat het probleem is dat hij dan maar in zijn stalletje staat en het nu echt pokke weer is dus hij kan niet naar buiten!
en hij moet toch beweren want hij sloopt letterlijk de boel

oke begrijp het is er geen mogelijkheid dat je een stukje wei kan huren in de buurt?

XxDeemsx

Re: een hele grote fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 17:59

nee, helaas, geen weiland in de buurt.
hebben we ook al voor gekeken.
tis gewoon zonde voor het beestje dat het nu op een paar vierkante meter moet staan.
hij is ook groot dus kan ze kont niet keren.
maar het is niet intensief longeren, het is gewoon beetje klungelen ;p

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:00

Tieme schreef:
Ik zou hem ook nog 1,5 tot 2 jaar laten staan. Friezen zijn laat klaar en het is zowiezo beter om pas bij 3,5 a 4 jaar te beginnen. Bij een fries die zo groot is en nog in de groei, zou ik nog langer wachten.
Ik heb zelf een fries die te vroeg ingereden is. Kwam ik achter toen ik hem al een tijdje had. Ook met 2,5 jaar voor de wagen om te beleren en met 3 a 3,5 ingereden. Hij heeft nu rugproblemen en een erg weke en doorgezakte rug. Dat wil je echt niet :n

Dat komt niet door te vroeg inrijden. Maar het ene paard heeft van nature een wekere rug als het andere. Dit is echter wel trainbaar, door op de juiste manier de rugspieren te laten gebruiken.