Draag jij handschoenen bij de paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:54

Nordsvensk schreef:
Ik draag wel handschoenen, anders heb ik van die koude handen. Maar ik draag wel dunnere handschoenen zodat ze niet in de weg zitten.

Precies, dat doe ik ook.. :')

Gub

Re: Draag jij handschoenen bij de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:09

Ja heb vaak handschoenen aan want heb snel last van koude handen ;)

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:39

Ik draag altijd br handschoenen (gewoon rijhandschoenen),
Lekker warm en je kunt er gewoon alles mee.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:45

Ik draag wel vaak handschoenen maar erg handig vind ik t niet

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:48

ik draag het hele jaar door mijn rijhandschoenen bij alles wat ik doe met en bij de paarden.

waarom het hele jaar door: omdat als ik ze de zomer niet gebruik kan ik er in de winter niet aan wennen om alles met handschoenen te doen. ik heb een afwijking aan mijn bloedvaten waardoor mijn handen niet meer werken als het te koud word. vandaar dat ik mezelf aangeleerd heb om gewoon altijd handschoenen aan te hebben. dan ontgaat het me niet op de momenten dat het nodig is :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 15:51

Ik draag altijd dikke van thinsulate, maar doe ze wel af met opzadelen. Met borstelen etc wel gewoon. En ik rijd altijd zonder handschoenen, omdat ik van mezelf mn handen open houdt, en teveel teugel weggeef, en met handschoenen is het nog moeilijker daarop te letten. Maar met buitenrijden doe ik wel mn dikke thinsulates aan dan maakt het me niet zoveel uit hoe mn paard loopt.

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:41

Ik heb alleen rijhandschoentjes. Die dingen vind ik zelf niet erg leuk, ik vind het leuker als je het paard gewoon met de blote hand aan kan raken :o

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:46

Ik draag als het zo koud is als nu wel handschoenen ja, anders is het niet te doen.
Ik gebruik dan gewoon winterhandschoenen die je bij een paardenshop kan kopen. Zijn niet dik, maar zit wel een fleece laag in, dus mijn handen blijven (meestal) goed warm

Iris_Femke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:49

ik heb altijd handschoenen aan en werkt prima

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:53

Nu nog niet vaak handschoenen aan gehad. Zolang je bezig bent blijf je wel warm,
Als het kouder is draag ik wel handschoenen. Alleen als ik rij liever niet, alleen als het echt te koud wordt.

JNSW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:05

Ik heb met het rijden zo goed als altijd handschoenen aan, met bezigheden op stal meestal niet tenzij t echt zo koud is dat ik m'n vingers anders niet meer voel haha!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:06

Ik liep op paardenbedrijven ook vaak met handschoentjes. Gewone rijhandschoentjes.
Zodat je nog wel feeling hebt met de mestvork.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:14

met sommige dingen zoals uitmesten enzo heb ik me handschoentjes aan , met borstelen vind ik het erg vervelend.. ik heb de handschoenen van Roekcl, hele fijne!!

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:31

Nee nooit, het moet echt hard vriezen voordat ik mijn handschoenen te voorschijn haal.
Ik ben zo vaak buiten dat ik het niet vaak koud heb.

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:36

Met :j Zonder vriezen m'n vingertoppen eraf :') Ik heb deze:
Afbeelding Kan je ook heerlijk mee rijden, maar ik doe wel altijd mn leren handschoenen erover, want de antislip is er bij mij al af -O- (Heb ze nu een jaar)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:43

Soms zelfs 2 paar over elkaar joh, ben zo'n koukleum. muts op mn koppie, daar m'n cap overheen met rijden, en een sjaal die ik lekker over m'n neus trek. Panty onder mijn rijbroek, need i say more? :+

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:53

Op moment draaf fleece handschoenen.
Alleen met opzadelen/optuigen heb ik ze niet aan.
Mijn paarden staan buiten en anders vriezen me vingers eraf.

xknurrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:17

Op stal draag ik nooit handschoenen. ik kan wel tegen kou van mn handen :D
Tijdens het rijden wil ik het liefst blote handen, maar dat wordt in deze tijd te koud, aangezien ik rond 6 uur rijd... :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:02

Pienie_ schreef:
[img]http://www.ruitershopboxmeer.nl/images/products/819.jpg[/imgKan je ook heerlijk mee rijden, maar ik doe wel altijd mn leren handschoenen erover, want de antislip is er bij mij al af -O- (Heb ze nu een jaar)

I love, ik heb ze ook!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:07

Ik heb ook altijd handschoenen aan in de winter krijg echt zere handen van de kou. Het is vaak wennen om met handschoenen te werken als ik ze dan weer aan trek in de winter is het eerst lastig maar heel snel kan ik er alles mee. Voor uitmesten enz heb ik wollen heel goedkoop van een euro bij de Action en voor het rijden van die zacht leren met een beetje vulling. Let wel op dat je handschoenen niet te krap zitten want dan krijg je nog kouderen handen!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:08

Ik draag liever geen handschoenen tijdens het werken op de stal, zoals tuig schoonmaken of de stal uitmesten, maar met rijden heb ik wel handschoenen nodig, anders kan ik helemaal niks meer met de teugels doen. haha.

Ik hoop dat de kou snel weg is. :brr:

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:10

Ik heb handschoenen waarbij je de bovenkant weg kan klappen en dus nog halve vingers hebt. Bij de duim ook.
Dus bij het meeste werk heb ik lekker m'n hele handschoenen aan en alleen voor het fijnere werk(riempjes vastmaken, touwtjes los/vast knopen e.d.) heb ik toch gewoon mijn vingers, terwijl de rest lekker warm blijft..

Enkel voor het rijden doe ik mijn winter rij handschoenen aan. Deze zijn iets dunner, maar ook warm genoeg.\

Ik heb de hele winter mega last van vingerkloven en met handschoenen is dit nog een beetje te beperken. Pijn!

FIFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:14

Pienie_ schreef:
[ Afbeelding ] Kan je ook heerlijk mee rijden, maar ik doe wel altijd mn leren handschoenen erover, want de antislip is er bij mij al af -O- (Heb ze nu een jaar)

Deze heb ik ook :D Vind ze erg comfortabel, alleen is de antislip er idd erg snel af

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:15

Ik gebruikte in de winter altijd die magic gloves. Warm genoeg en kon gewoon alles doen zonder belemmeringen.

annekeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:21

ik heb meestal handschoenen aan en al je dan het bovenstukje eraf haalt heb je handkatjes !