Pony breekt stal af

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 19:47

Cynthiaaapje schreef:
En volgend jaar kan het wel? Ik zou ruimte maken. Je paard heeft echt gezelschap nodig.

ja aangezien ik dan zelf een nieuw paard kan betalen

en dat ik dan een lente en zomer lang de tijd heb om stal te verruimen?

boedjang

Re: Pony breekt stal af

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:54

Is de weide dan zo klein dat er niet eens een kleine shet bij kan? ik vind het ook sneu om een paard alleen te zetten maar ik ken wel een shetje dat ook alleen staat , die sloopt iedereen die erbij gezet wordt, maar dat zijn volgens mij de uitzonderingen, of een geit ofzo.... ik weet niet maar alleen en dan nog in een stal, dat gaat denk ik niet werken. Vind het ook bizar dat er dierenartsen zo reageren maar ja het zal gerust echt gezegd zijn.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:01

Is het mogelijk om een uitloop aan de stal te maken? Dan kan het paardje zelf kiezen of het binnen of buiten gaat staan.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:03

Een geit is geen paard en als je je stal gewoon open laat staan en ze ook de wei op kunnen, kan waar 1 paard kan staan, kunnen er ook 2 staan.

Hoe groot is je wei en je stal?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 20:09

Paarden die een wintervacht hebben, dus geen wedstrijdpaarden die altijd gewend zijn op stal te staan en die dan meestal ook geschoren zijn.
Dus paarden die dus het gewend zijn buiten te staan , die kunnen zonder probleem makkelijk tot min15graden, das behoorlijk koud voor een mens, maar het zijn geen mensen maar paarden hé.
Belangrijk hierbij is wel dat ze echt altijd hooi ter beschikking hebben, want het is net door dat constant eten dat ze zich warm kunnen houden, das dus wel belangrijk, hooi "à volanté" dus. Een plakje hooi is dus niet genoeg.
En wat is genoeg ruimte in een stal, een normale stalruimte kan je vergelijken als je ook de afmetingen van een paard in rekening brengt, met een mens die op het toilet plaats neemt die kan daar ook wel in staan en zich een beetje ronddraaien, en stel je voor dat je daar dan heel de dag of nacht dient door te brengen, ze brengen je uiteraard wel af en toe wat te drinken daar en je krijgt je bord met eten ook wel daar, en af en toe mag je dan even bijten om met de ruiter eens wat te werken mooi leven is dat in zo'n mooie stal met een stalraam er in en mssn ook wel een paar koperen versieringen want dat maakt het uitzicht een beetje meer luxe toch héééééé.
Buiten met dat beest als het zou kunnen tjaaa een vrije inloop das natuurlijk ook wel een goede oplossing maar hou het dier niet opgesloten.
wat ik wel belangrijk vind is dat het paard wel leert om vast te staan maar das iets heel anders maar dat moet wel kunnen natuurlijk.

Koper schreef:
En dat vind je belangrijker dan hoe het met je pony is? Je zou die mensen bij voorbeeld kunnen uitleggen dat het helemaal niet zielig is dat ze buiten staat.

adesso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:20

it_is_me schreef:
Is het mogelijk om een uitloop aan de stal te maken? Dan kan het paardje zelf kiezen of het binnen of buiten gaat staan.

heb der een uitloop stal van gemaakt nu

ze heeft een stal die groter is dan normale maat het was eigenlijk een garage voorheen wat op die wei stond (ik onderhoud de wei en mag ze gratis gebruiken)
ik heb ze geisoleerd met oud hooi

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 20:04

mooi, kan je er een klein shetje bij in pension doen, kost jou niets, geeft jouw paard een hoop meer kwaliteit van leven