Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:56

Dan zou ik eigenlijk contact zoeken met horka. Ik heb laatst ook die lage erbij gekocht, iemand die ik ken heeft ze ook maar dan van de divoza maar die zijn ook waterdicht.
Zal dan misschien iets mis zijn met een levering? Vreemd iig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 22:59

Ik heb op Bokt trouwens inmiddels al meerdere ervaringen gelezen over niet waterdichte Horka laarzen. Dus ik denk dat dat geen toeval meer is hoor.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:01

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:02

Daar kan ik echt niet mee rijden :=
Maar ziet er verder wel goed stevig uit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:08

Ik lees ook even mee; die bij de Welkoop zien er wel goed uit, mooi stevig ook. :) Ik ben vandaag bij Dolcis geweest, maar dat zijn echt flutdingen; heel slap en de kwaliteit lijkt echt niet goed.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:10

Ik heb Eurostar Dublin laarzen en na een half jaar kreeg ik ook natte voeten. Niet als ik bij slecht weer door het bos wandel, ook niet bij het afspuiten van de paardenbenen, maar wel als ik langer door het hoge gras loop. Dan trekt het vocht langzaam in het leer en krijg ik natte voeten. Ik heb al van alles geprobeerd om ze waterafstotend te krijgen, niets helpt. Ze zijn niet lek.
Aangezien ik ook met mijn Border Collie actief ben bij het schapendrijven en daarbij veel en lang door gras loop, moet ik nieuwe laarzen kopen.
Ik moet er niet aan denken om die kou in te gaan met natte en dan ook koude voeten.
Voor het rijden heb ik Ariat Grasmere's, super laarzen, absoluut waterdicht en ze hebben een geweldige pasvorm. Maar a. ik hou ze liever voor het rijden (de pasvorm is toch meer een rijlaars), b. ik vind ze niet geschikt om ermee schapen te drijven.

Morgenavond ga ik Dubarry Galway laarzen kopen, de enige die droog blijven, ze hebben een goede pasvorm en zijn voor alles geschikt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:10

Bij gewone schoenenwinkels moet je ook niet zijn. Die verkopen geen schoenen die allemaal ruw terrein en alle weersomstandigheden kunnen overleven.
Daarvoor moet je toch echt bij winkels zijn die speciaal outdoormateriaal verkopen :)

Ik rijd inmiddels western, dus ben echt naar iets op zoek waar je wel een beetje mee kan rijden in een westernzadel.
Binnenkort maar gewoon eens even een rondje doen bij verschillende winkels en anders misschien een paar westernlaarzen in de aanbieding scoren tijdens de uitverkoop bij Arthur's.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:13

Dat is gebleken inderdaad! :D

Ik zoek nog een paar tweedehands, mogen in nat gras best doorlekken; ik loop toch niet in het gras in de winter. Maat 38-39 en er moet een normaal - stevigere kuit in passen. :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:15

Nouja al die laarzen komen voor zover ik weet uit 1 en dezelfde fabriek. Ik bedoel het kan toch niet kloppen dat bij het ene paar na 3 jaar zondergoed onderhoud nogsteeds waterdicht zijn en er nu veel opduiken die niet waterdicht zijn :P

HHdeal, zou jij dat eens kunnen voorleggen aan Horka?

Het zou iig fijn zijn als er waterdichte outdoorlaarzen blijven van een redelijke prijs :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:15

Ik maak nu al 2 jaar intensief gebruik van de Obero laarzen van de ANWB. Ik ben tot ver over mijn enkels in de modder geweest om de paarden uit het land te halen, heb er mee uitgemest, ga met de hond het bos in en natuurlijk draag ik ze tijdens trainen/speuren met de hond. Rijden heb ik er overigens nooit mee gedaan, maar ik las net al dat andere mensen dat wel hebben gedaan. Inmiddels zitten m'n Obero laarzen zwaar onder de moddervlekken en ik heb serieus net nieuwe laarzen gehaald voor net (maar dan het Burlington model). Ze zijn nu afgeprijsd van €179,95 naar iets van €98,- (moet je even een ANWB pasje van iemand lenen als je die niet hebt).

Ik heb overigens wel Dubarry sokken voor in mn laars, van die fleece dingen met een bontje, die zitten lekker warm en dan ziet je laars er gelijk hip uit ;)

Wat de kwaliteit van de ANWB laarzen betreft, die doen totaal niet onder voor de Dubarry's. Ik had namelijk een parttime collega die 2 jaar geleden aan het TMO studeerde en zij heeft mijn ANWB laarzen en haar Dubarry's eens goed met elkaar vergeleken (ze had in die periode college over schoenen, dus dat vonden ze een erg interessante test op school). Conclusie: De ANWB laarzen zijn minstens net zo goed, ze zijn ook gemaakt van echt leer, alleen Dubbary gebruikt duurdere materialen en werkt alles netter af (sjiekere details).

Succes met het maken van je keuze!

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:17

Ik heb zelf een hele tijd met legerkisten gelopen/gereden/gemest/gestapt/ge-allest.
te onderhouden met je eigen zadelzeep en vet. Ik vond ze super. Warm, waterdicht, en ook nog 's stoer. Ik heb ze aangeschaft toen ik een jaar of 20 was, en tot zo'n 5 jaar geleden intensief gebruikt.
Helaas ze zijn op.
Enige nadeel is dat ze erg zwaar aan je voeten "hangen", daar moet je tegen kunnen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:19

Ervaringen met de Rider Pro outdoor laars Helsinki hier? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:27

Ik heb deze van Ariat:

Afbeelding

Ga er nu mijn 2e winter mee in en ik woon zowat in die dingen. Zelfs met sneeuw en ijzige kou gewone rijsokken aan en toch altijd heerlijk warme voeten. Ik bagger er zowat dagelijks mee door blubber, mest er mee uit, rij er ook mee. Heb ze op al die tijd hooguit een keer snel proper gemaakt met een vochtig doekje maar dat is het dan ook. Vind ze heerlijk zitten, nog nooit natte voeten mee gehad en ze zitten zelfs aangenamer dan mijn gewone soubirac rijlaarzen...
Wel opletten met de kuit, vind ze wel wat smal maar misschien dat ze er ook in andere kuitomtrek zijn? Goedkoop zijn ze niet maar ik wil niks anders meer. Baal altijd als ik ze weer moet opbergen met zomerweer.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:29

Die heb ik ook, zijn alleen nu wel erg lek (zit een gat aan de zijkant); heb er wel nieuwe ritsen in laten zetten; ze zitten zo heerlijk...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:30

Die vallen hier ook al af. Niet verkrijgbaar in afwijkende maten en te Engels. Ben ook echt op zoek naar iets bruins.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:35

Ik heb ze in het bruin. :D

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 23:38

De Ariat Grasmere heb ik ook in het bruin en zijn absoluut niet 'Engels'.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:38

Lante schreef:
Ik heb ze in het bruin. :D

Maar dan vallen ze nog af. Ze zijn namelijk niet verkrijgbaar in afwijkende maten, en laat ik die net hebben.
Vind het ook geen laars waar je mee zou western rijden ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 23:41

Moggsy schreef:
De Ariat Grasmere heb ik ook in het bruin en zijn absoluut niet 'Engels'.

Klopt, die zien er nog best gaaf uit. Alleen heb lengtemaat 43, ben bang dat ze dan nog te hoog uitvallen.
Ik weet dat Ariat ook westernlaarzen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:29

Ik ben ook wel benieuwd, krijg mijn MH laarzen voor mijzelf niet lekker passend(iets te wijd)en heb ze te koop gezet...
En wil dan ook nieuwe laarzen halen.
Mogen niet te lang,niet te breed en moeten echt waterdicht zijn.
En soepel,ik moet wel gevoel hebben met rijden..

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:32

Ik heb ook Ariat... maar dan de "regenlaars" achtige... Ideaal voor blub, loopt fijn, niet van leer dus makkelijk in onderhoud en er zijn speciale thermo sokken voor :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:33

Ik heb vorig jaar de outdoorlaarzen van de ANWB gekocht, waren toen in de aanbieding voor 100 euro.. gingen hard joh!! :wow: Al een paar winters dat ze binnen no time steeds uitverkocht zijn en ik zag laatst in een folder dat ze dit jaar weer iets goedkoper zijn, 90 euro meen ik.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/kled ... rebro.html
Héle fijne laarzen :j

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:21

Zelf heb ik dubarry's en ik vind het de meest geweldige laarzen die je kunt bedenken ik slaap er nog net niet in, en soms moet ik tegen mezelf zeggen: "Nu wat anders aan"!
ik wandel met de honden mest de stallen er mee uit en rij er ook gewoon mee(daardoor wel een plekje aan de binnenkant van de rand van het zadel) Banjer ermee door de prut de modder en loop ermee door het water en heerlijk, want na alle bende spuit ik ze af met water en ik stap zo de appie of kan gewoon ermee het dorp in.
ze smoelen ook gewoon.

en ik had vroeger altijd koude voeten, vreselijk en met deze laarzen heb ik heerlijk warme voeten. ik ben zelfs eens met wat vochtige sokken mijn laarzen ingestapt(de vloer was nat) en heb mijn voeten droog gelopen. zo appart dat dat kan he? geen natte voeten van buiten af, maar wel droge voeten krijgen in je laars.
super dingen.

mijn man heeft de anwb laarzen en is er met wat extra invetten en onderhoud en reparatie ook tevreden mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:17

Ik vet mijn ANWB laarzen nooit in... In geen 2 jaar tijd gedaan, behalve af en toe even een natte doek erover tegen de vlekken. Al doe ik dat tegenwoordig ook niet meer ze zijn al te vies, haha. Overigens zijn nergens kapot, ook nooit kapot geweest, ze zijn alleen wel flink uitgelopen omdat ik super scheef op mijn voeten sta.

Even een vraagje aan de mensen met Dubarry's: onderhouden jullie de laars wel of niet? Hierboven lees ik dus van niet, maar in de winkel waar ik ze gepast had (Outdoor Eddie) werd me op het hart gedrukt dat ik ze echt goed moest onderhouden, omdat ze anders niet lang mee zouden gaan.

piene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:36

ik spoel ze bijna elke keer af als ik de stal ermee uitgemest heb of ik loop even door het natte gras :) af en toe maak ik ze met een zachte borstel onder de kraan schoon en dan laat ik ze drogen en vet ik ze daarna in met die speciale creme.

ik moet er ook bij zeggen dat ik elke dag twee stallen uitmest en elke dag de paddock uitmest en ze houden het prima, ik ga volgend jaar wel weer een nieuw paar kopen, maar meer omdat ik een andere kleur ook zo mooi vind. :o