Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dispar_Vulgo schreef:Zoals iemand al eerder zei, 3 uur les is wel erg weinig!
Ik was eerste keer ook gezakt. Mede (of vooral) door m'n rij-instructeur, wat een kwal van een vent.. Zijn manier van lesgeven, kon ik totaal niet mee overweg.
Een half jaar later toch weer de moet bij elkaar geraapt en bij een andere veel betere rijschool (eerst proefles genomen of die instructeur me wel lag) en daar nog 6 uurtjes les genomen en toen geslaagd
FlyAway schreef:E vervalt helemaal niet hoor. Er is straks B, B+ en BE.
heart4horses schreef:ElvierW schreef:Ik heb het vorige week gedaan via VV. Van te voren helemaal niet kunnen oefenen maar het bochten draaien ging prima. Ook het kijken. Alleen niet geslaagd omdat ik te vlot reedGa nu 10 dec weer bij dezelfde rijschool maar niet meer via VV. Heel veel spiegels kijken en goed vooruit kijken zijn het belangrijkste. Succes in februari!!
Mag ik vragen welke rijschool? Ik heb jeaanhangwagenrijbewijshalen.nl
Jij ook succes!!

yvje86 schreef:Ik heb ook via vakantie veiling BE gedaan voor 226,-. Heel gedoe achteraf, ik het kort komt het erop neer dat ik een solo opleiding via VV had gekocht maar een duo opleiding kreeg, inclusief instructeur die in de berm stond te plassen en in de lesauto rookte. Ook wist ik van tevoren niet dat de lesauto een 'automaat' was. Ik was van al deze dingen zo onder de indruk dat ik niet meer normaal examen kon rijden.
Affijn gezakt uiteraard.. klachtenbrief naar rijschool en VV gestuurd en vorige week bericht terug gekregen van VV dat ik de helft van het bedrag terug krijg.
Afgelopen donderdag alsnog mijn rijbewijs met een vinkje achter BE op kunnen halen, ja ik ben twee weken geleden alsnog geslaagd zonder opmerkingen van de examinator. Ik heb drie lesjes gehad (uiteraard bij een andere, fatsoenlijke rijschool).
Tips...
X check voordat je gaat bieden de slagingspercentages van de rijschool!!!!
X oefen heeeeeeel veeeeeeeel van tevoren.
X vergeet niet de theorie te leren, je moet weten wat er op de kentekenbewijzen, weegbriefstaat oa.
X vraag van tevoren of het wel om een schakelauto gaat, want om dat ook nog te moeten leren in die paar uur les is zonde van je tijd.
Succes!,
anneliesdj schreef:Het B rijbewijs van staks mag je toch alleen een aanhanger tot 750 kilo trekken?
En volgens die site mag je er niet op achteruit gaan, het BE van nu mag je meer mee trekken dan het BE van straks, dus ga je automatisch naar vrachtwagen lijkt me? Klinkt idioot maar anders ga je er op achteruit en dat mag ook niet.
StalNollie schreef:Zolang je auto de maximale totale massa van de aanhanger mag trekken mag het nu, en dus zeker strtaks. Maar er wordt dus gekeken naar maximale totale massa, niet naar werkelijk gewicht.oftewel zolang je auto het mag trekken hoef je vanaf volgend jaar geen BE te halen maar dit was vorig jaar toch al bekend daarom heb ik dem ijne nog niet gehaald wacht dit gewoon af haha..
StalNollie schreef:oftewel zolang je auto het mag trekken hoef je vanaf volgend jaar geen BE te halen maar dit was vorig jaar toch al bekend daarom heb ik dem ijne nog niet gehaald wacht dit gewoon af haha..
FlyAway schreef:Voor BE mag je straks nog net zo veel trekken als nu. Je gaat er dus in geen enkel geval op achteruit.

anneliesdj schreef:FlyAway schreef:Voor BE mag je straks nog net zo veel trekken als nu. Je gaat er dus in geen enkel geval op achteruit.
Dat is in elk geval niet zo.
Want nu zijn er zware combinatie's (10 ton of meer) die met BE gereden mogen worden, volgens de nieuwe regels mag bij BE de aanhanger niet meer wegen dan 3500 kilo.
Dan ga je er dus behoorlijk op achteruit.

anneliesdj schreef:Je mag nu ook al met je B trekken.
Watvoor auto en trailer heb je? Een 1 of 1,5 paards mag je meestal wel trekken, 2 paards alleen als het een lichte is. En dan moet je auto natuurlijk zwaar genoeg zijn.