Doelen 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Re: Doelen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:32

Mijn doel voor 2012 was om weer te galopperen, en dat alle controlescans goed waren. Doel gehaald! :+
Nu ik goed nieuws van de VA heb gehad (in januari voor de allerlaatste keer terug naar de kliniek als alles goed blijft gaan) durf ik toch wel heel brutaal een doel te hebben voor 2013: namelijk na een blessure waardoor we al 2 jaar uit de running zijn weer langzaamaan gericht gaan trainen op M2 niveau zodat we misschien somewhere along the line in 2013 weer de ring in kunnen :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:51

flettie schreef:
Met mijn oudste merrie is mijn doel om L1+winstpunten te zijn.
Met mijn jongste merrie ga ik in 2012 mijn B debuut doen. En met haar hoop ik L1 startgerechtig te zijn aan het einde van 2012.

Mijn doel met mijn oudste merrie heb ik gehaald. In 8 proeven L1+6 geworden
Mijn doel met mijn jongste merrie had ik kunnen halen aangezien ik in 10 proeven 6 punten heb gehaald en de andere 4 keer ruim in de 170, ware het niet dat ik in augustus erachter kwam dat ik zwanger van ons 2e kindje ben. Ik heb toen de wedstrijden met de jongste gelijk 'opgegeven' (ook omdat ze in de zomer meestal niet lekker in d'r vel zit door d'r zomerexceem :(:) ) en me geconcentreerd op de laatste wedstrijden met mijn oudste merrie.

Doelen voor 2013:
- in maart een gezonde baby op de wereld brengen
- april/mei training met beide paarden weer oppakken en afhankelijk hoe dat gaat mijn startpassen weer activeren en weer wedstrijdritme gaan krijgen (of gewoon nog heel 2013 wedstrijdritme opbouwen door onderling te starten :P ).

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:51

Mijn doel was Z1 starten in begin januari.
Helaas wegens maanden blessureleed, en het zelfs uit de sport halen van [naam] zijn we daar niet meer aan toe gekomen. We hebben heel hard gewerkt om haar weet beter te krijgen. Van osteopaten, dagelijks rekken, massages, massagedeken, stofwisselingskuren, aangepast beslag, aangepast voer, andere manier van trainen enz. Hier hebben we haar weer helemaal goed meegekregen. Gelukkig liep ze de afgelopen maanden weer helemaal goed, en hebben we haar zelfs voor het eerst in de M2 uitgebracht.

Mijn doelen voor 2013 zijn dan ook een gezond en happy paard houden, waarmee ik hopelijk nog heel veel plezier mag hebben! En als daar ook wedstrijden bij horen zou dat super zijn. Mijn droom zou toch nog wel zijn om haar straks Z1 startgerechtigd te hebben, maar alleen als dat ook goed voor haar is :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 20:21

In het voorjaar (vanaf maart) wil ik graag L2 starten, en tegen september graag M1 starten. Hoge doelen, maar we werken hard. :)

charissa134

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:04

2012: mijn 1e winstpunt rijden in de b
2013: 1e keer l1 op buiten concours

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:20

Mijn doel voor 2012 had ik niet echt, aangezien ik pas rond augustus mijn verzorgpaard kreeg. Maar mijn doelen waren een beetje om haar losser te maken, buigzamer en minder stijf. Ook wilde ik graag mijn 1e onderlinge wedstrijd met haar rijden. Deze doelen zijn behaald! :D

Voor 2013: B starten en een stiekeme droom is toch wel om L1 startgerechtig te zijn en misschien zelfs te starten in de L1

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:51

Ik heb in 2013 weer in de ring te verschijnen aangezien ik 2012 welgeteld 1 wedstrijd heb gereden en daarna zelf dusdanig geblesseerd ben geraakt dat ik nu pas weer een heel klein beetje kan paardrijden..:-{

EL4a1990Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:23

Doelen voor 2012 had ik niet echt, maar is echt beter gegaan dan ik ooit had durven dromen.
Heb in april de L2 afgerond en ben verder gegaan in de M1, ook deze heb ik uit gereden. Nu wou ik eigenlijk dit jaar nog M2 starten maar vanwege het weer gaat dat denk ik niet meer lukken.

Mijn doel voor 2013:
Jonge merrie zadelmak maken en misschien einde van het jaar een B proefje rijden
en met andere paard, Z1 startgerechtigd zijn en misschien ook wel starten.

15carlijn15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:29

Mijn doelen voor 2012 zijn gehaald! *\%/*

Ik hoop met mijn merrie tegen het einde van het jaar succesvol door de E proeven te rijden. :D
Ze is 4 jaar, wordt volgend jaar 5, is nog niet op verplaatsing geweest. 13 januari de eerste keer starten in de E7. Ben benieuwd. galop is al véél beter as deze zomer, maar het echte aanspringen lukt niet altijd zo goed. Ze valt vanuit een snellere draf in galop. Met momenten springt ze wel al aan. Maar ze is een super nerveus paard. Moet je heel voorzichtig mee rijden. En net in die galop jaagt ze haar eigen wat op... :( na de galop is ze ook echt moe. En dan heb ik links en rechts 1 of 2 rondjes rond de piste gegalopeerd.
Ga haar rustig aan laten wennen aan het wedstrijd gebeuren. En dan zie ik wel hoeveel punten ik gehaald heb op het einde van het jaar. ALS ik mijn punten heb, start ik haar die winter op de Fintro wedstrijden in de A en anders nog een winter rustig aan de E proefjes te lopen. Ik ga haar zeker niet puchen of onder druk zetten, want dan wordt ze alleen maar zenuwachtiger.

En met mijn bonte fries hoop ik om succesvol de A door te rijden. De "oefenwedstrijd" voor hem in de A heb ik gewonnen met 73%. Maar, de ene jury is de andere niet, dus trainen we gewoon verder! Zijn nu bezig met de verfijning van de oefeningen. Ik hoop tegen augustus mijn punten voor de L proeven gehaald te hebben met hem. Zodat ik in augustus wat minder zwaar kan trainen zodat hij helemaal fit is voor het kampioenschap in oktober :)

Nu hopen dat mijn doelen gaan uitkomen *\o/*

dor1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:55

Zo nu kan ik ook lekker mee praten ik heb eindelijk ook mijn eigen paardje en heb me zelf als doel gesteld om zo ie zo 1 wedstrijd te gaan starten dus dat word november of eerder daarbijkomt dat wij hier maar 1 keer per maand een wedstrijd hebben dat komt omdat wij op het eiland wonen maar we zullen wel zien hoe het gaat als we maar veel plezier hebben en geen blessure's krijgen en ik wil van het zomer lekker over het strand rijden *\o/*

Thebestonly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:30

Mijn doel is starten met me pony in de Bpaarden

janneke_berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:38

L1 (en L2) starten met Hylkje :)
en 3-jarige Hilly beleren!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:41

Mijn doelen voor 2012 zijn gehaald,
Met mijn nu 4,5 jarige L1 startgerechtig worden en 2 winstpunten in 1 proef rijden

Nieuwe doel voor 2013 is L2 startgerechtig raken en zorgen dat het wijken meer bevestigd word en de constante aanleuning ook echt constant is

En ik ben aan het twijfelen of ik met mijn 'tijdelijke' paard ook een startkaart aan wil vragen als de galop meer bevestigd is.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 15:43

Mijn doel is als eerste om mijn 2 paarden gezond, fit en werkwillig te houden.

Paard nummer 1 ( van 2002 ) gaat volgende week voor het eerst M1 starten, ik hoop aan het einde van 2013 de punten voor het Z1 te hebben. Verder hoop ik dat ik eind 2013 genoeg winstpunten heb om ook eventueel Z springen te mogen starten, heb er nu 4 in het L en het gaat erg fijn. In de sgw wil ik fijne crossen kunnen rijden, de punten hebben voor het L maar eerst nog lekker KM maken in het B.

Paard nummer 2 ( van 2007 ) hoop ik de punten voor het M1 mee te hebben, nu 4 in het L1. Deze heeft zaterdag zijn springdebuut en ik hoop deze eind van het jaar in het L te kunnen springen. Dit paard heeft zijn eerste cross in augustus gelopen en ik hoop dat komend jaar ook een fijn seizoen wordt voor deze in het B

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:02

Mijn doel van vorig jaar was om te gaan starten in de B met Texel. Nu ben ik in een paar wedstrijden l1 met winst dus dat doel is ruim gehaald. Zou voor 2013 graag l2 gan starten maar ook veel genieten, hem nog meer op buitenrit meenemen en vooral veel plezier maken met mijn paardjes.

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:04

Mijn doel voor 2012 was om in het L2 te rijdwn met winst. En een B-paroursje te springen
is niet gelukt.
Heb nu 13 winstpunten in het L1 en wilde eigenlijk in oktober/november L2 starten, maar pony
is heel erg gaan schommelen.in gewicht en heeft daardoor last gekregen van andere dingen.
T gaat nu weer beter en zaterdag rijden we inze laatste L1 wedstrijd en maken we in januari een
nieuwe start in het L2. En hoop ik tegen het eind van 2013 M1 met winst te zijn en klaar te zijn voor het. M2
Ik hoop ook wat B springwedstrijdjes te hebben gereden en een sgw wedstrijd te hebben gereden.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:26

Uhm, mijn doel was uberhaupt een paardje vinden (van een ander) om mee te kunnen starten. Nu heb ik sinds half september 2012 een oudere merrie op stal staan die een paar jaar terug nog Z2 gelopen heeft. Die heb ik eerst weer wat levendiger en blijer moeten krijgen. In conditie moeten krijgen, weer goed in de vacht, mooi op de voeten en noem het maar op.

Ons doel, alhoewel is het mijn doel om eind januari L2 te starten en aan het eind van het jaar toch wel M2 te kunnen starten. Doel van mn instructrice die er alle vertrouwen in heeft, voor ons om voor het eind van het jaar Z1 te kunnen starten en een wp te hebben behaald. :o :D (erg fijn dat ze er zoveel vertrouwen in heeft haha).

Ons algemeen doel, uberhaupt kunnen starten en eens in jaren geen pech te mogen hebben ;)

eluderennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:51

Met mijn oudere paard Z1/Z2 rijden en met mijn jonge beestje aan de B/L1 beginnen.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:35

Ik had eigenlijk geen doel maar ik moest van mijn lesver einde van het buitenseizoen m1 startgericht zijn en dat is gelujt! Ik sluit dit jaar af met m1+2.

Ik denk dat ik dit jaar als doel ga stellen dat ik m2 met acht winst ben minimaal. Maar het gaat pntzettend snel..

Ik hoop paard 2 klaar te hebben voor de b /l1 dit jaar en ik hoop dat ze dit jaar wel drachtig word. +dat ze stermerrie wprd, broertje is nu dit jaar goedgekeurd bij twee stamboeken.

Paard 3 hoop ik zadelmak te hebben maar we zullen zieen hoe dat met de tijd gaat.. dat is een van sattisfaction(:

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 09:36

Sorry voor de spelfputen, mobiel..

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:01

Mijn doelen voor dit jaar:

~ naar mijn opa en oma rijden( buitenrit van bijna 4 uur:D )
~ paardje recht laten lopen
~ in de goede galop aan springen
~ op vakantie naar de Veluwe
~ wijken

Jaja.. Veel he :Y)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:03

Mijn doelen voor 2012:
Met de 4 jarige M startgerechtigd en dat is ook gelukt.
Met de merrie M2 startgerechtigd, dat is niet gelukt en gaat ook nooit meer lukken.

Mijn doelen voor 2013:
Met de 4 jarige hoop ik ons aankomende kampioenschappen te selecteren voor de Nederlandse in het L2. Dan in April over het M1 in en voor het einde van het jaar Z1 stargerechtigd te zijn.

Met de 3 jarige Ziësto hoop ik eind van het jaar L2 stargerechtigd te zijn en een goede pavo cup te rijden. Met het andere jonge spul hoop ik wat mooie wedstrijden te rijden, ze te klasseren en te verkopen. :)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:18

Mijn doelen voor 2013:

Mistery:
Z2 nog een paar winstpuntjes halen en een goed baasje voor hem vinden.
En nog iets in de trant van een oefencross.
Zorella:
M2 winstpunten halen, liefst nog een keertje Z1 starten.
Buitenritten maken en misschien toch weer beginnen met springen?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 08:51

Mijn doel was om eind 2012 L2+ winst te zijn. Dit is niet gelukt wegens omstandigheden. Paard zat vaak niet goed in zijn vel en heeft een tijdje gestaakt.

Mijn doel voor 2013 is aan het einde van het jaar M startgerechtig te zijn. In januari/februari zijn de kampioenschappen die rijdt ik sowieso in het L1 maar ik hoop dat ik daarna genoeg winst heb en over kan naar de L2. En ik ben van plan lekker veel te gaan starten dit jaar!

Verder ga ik meer springlessen nemen maar starten zal ik niet doen haha. En misschien eens wat crosslessen of een oefencross rijden. En ook in de planning staat om bij Anouk Hansen te gaan lessen :)

cindy1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:06

Mijn doel voor 2013 is M2 gestart te zijn. Met of zonder winst. Oefenparcourtje te kunnen springen en een buitenrit te maken :D haha 2013 vol doelen !