Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Gypsy schreef:Heel verstandig van de manege. De paarden op een manege lopen vaak niet netjes over de rug, en niet alle ruiters zijn even getalenteerd. (Dat hoeft niet op jou te slaan, voel je niet aangevallen.)
En of je nu 1.90 bent of 1.60, 88 kilo is 88 kilo.
Voor een dressuurpaard dat altijd netjes gereden word en goed getraind is om op de juiste manier het gewicht te dragen, hoeft dat geen probleem te zijn. Maar voor een paard dat gewoon met het hoofd in de lucht en de rug hol loopt kan dat wel een probleem zijn.
Gewoon een week zo min mogelijk zout eten, veel drinken, paar keer een uurtje fietsen oid, gezond eten, en je bent die drie kilo zo kwijt.
(Ik vind je ook niet te dik oid, maar goed ik begrijp de manege ook wel.)
over 10 jaar ben je echt wel wat zwaarder dan nu hoor. Jongens groeien sowieso tot hun 18e. 
Inney schreef:Ik vind dit aan de ene kant heel begrijpelijk, en er zit een goed idee achter.
Maar de manier waarop, en het limiet vind ik dan weer niet kloppen
Want inderdaad, TS is eerder slank dan stevig. Ze is gewoon erg lang, en heeft daarbij een gezond gewicht.
En in een rijtje opstellen in de bak en wegen? Bah, ik moet er niet aan denken hoor
,, Maarja, ik zie wel wat t brengt
LisanneFloor schreef:Inney schreef:Ik vind dit aan de ene kant heel begrijpelijk, en er zit een goed idee achter.
Maar de manier waarop, en het limiet vind ik dan weer niet kloppen
Want inderdaad, TS is eerder slank dan stevig. Ze is gewoon erg lang, en heeft daarbij een gezond gewicht.
En in een rijtje opstellen in de bak en wegen? Bah, ik moet er niet aan denken hoor
Er zit zeker een goed idee achter, maar ik denk dan ; doe dat lekker op kantoor zelf, waar niemand bij is ofzo.,, Maarja, ik zie wel wat t brengt
Citaat:Het gemiddelde gewicht van een man hangt uiteraard af van de lengte van een man. De lengte bepaald namelijk vaak het gewicht van een man. Over het algemeen gezien is het gemiddelde gewicht van een volwassen Nederlandse man 89 kilo.
De dikste mensen van het land wonen in de provincie Groningen. De mannen in deze provincie wegen gemiddeld 90 kilo. Dit blijkt uit onderzoek van verzekeringsgroep Achmea. De slankste mannen wonen in Noord-Holland. Hier wegen mannen gemiddeld 79 kilo.
Bron:http://gemiddeldgezien.nl/meer-gemiddelden/105-gemiddelde-gewicht-man
, maar het is voor de welzijn van de paarden