Ik zit er mee ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LisanneFloor

Re: Ik zit er mee ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 22:17

Ik kan altijd stal dit topic nog laten lezen, :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:20

LisanneFloor schreef:
Ik kan altijd stal dit topic nog laten lezen, :+

Ik zeg doen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:22

Heel verstandig van de manege. De paarden op een manege lopen vaak niet netjes over de rug, en niet alle ruiters zijn even getalenteerd. (Dat hoeft niet op jou te slaan, voel je niet aangevallen. ;) )
En of je nu 1.90 bent of 1.60, 88 kilo is 88 kilo.

Voor een dressuurpaard dat altijd netjes gereden word en goed getraind is om op de juiste manier het gewicht te dragen, hoeft dat geen probleem te zijn. Maar voor een paard dat gewoon met het hoofd in de lucht en de rug hol loopt kan dat wel een probleem zijn.

Gewoon een week zo min mogelijk zout eten, veel drinken, paar keer een uurtje fietsen oid, gezond eten, en je bent die drie kilo zo kwijt.

(Ik vind je ook niet te dik oid, maar goed ik begrijp de manege ook wel.)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:23

Wat belachelijk! Men kan toch ook op het oog bepalen of iemand te zwaar is voor een paard?!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:23

Wel vervelend, misschien kunnen ze beter iets met max ... boven bmi doen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:27

Dat een manege een soort gewichtslimiet hanteert is niet gek.
Natuurlijk krijgt het wel een 'weight-watcher-club imago als er op de manege wordt gewogen.

Lijkt me een gevoelig onderwerp, waar maar weinig maneges voor zullen kiezen. Nogal vernederende ervaring lijkt me.
Dus helemaal niet raar dat je er mee zit.
Maar een paard weet natuurlijk niet of iemand onder of boven het BMI zit.... Dat zou helemaal gek zijn. Als er regels zijn, zal iedereen zich er aan moeten houden.
Ik zou er naar toe gaan en zeggen dat je iets boven de limiet zit. Je weet al wat de consequenties zijn. Dat is iets minder vernederend dan dat weegcircus.

Maar wat ik echt denk:
Ik denk dat een instructeur moet inschatten wat de belasting van een paard kan zijn. Dat hangt dan ook niet van die paar kilo af hoor... maar van het hele plaatje: wat voor ruiters, wat voor arbeid, hoe vaak ingezet, conditie van het paard. (een groot paard is niet altijd sterk hoor!)
Succes en veel rijplezier.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 06-11-12 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:43

Gypsy schreef:
Heel verstandig van de manege. De paarden op een manege lopen vaak niet netjes over de rug, en niet alle ruiters zijn even getalenteerd. (Dat hoeft niet op jou te slaan, voel je niet aangevallen. ;) )
En of je nu 1.90 bent of 1.60, 88 kilo is 88 kilo.

Voor een dressuurpaard dat altijd netjes gereden word en goed getraind is om op de juiste manier het gewicht te dragen, hoeft dat geen probleem te zijn. Maar voor een paard dat gewoon met het hoofd in de lucht en de rug hol loopt kan dat wel een probleem zijn.

Gewoon een week zo min mogelijk zout eten, veel drinken, paar keer een uurtje fietsen oid, gezond eten, en je bent die drie kilo zo kwijt.

(Ik vind je ook niet te dik oid, maar goed ik begrijp de manege ook wel.)

prima verwoord.

Hoe ontzettend banketstaaf het ook voor jouw is TS, ik snap dat ze een maximum stellen. Ook al heb jij een prima gewicht bij jouw lengte, hoe dan ook het blijft 88 kilo. Ze kunnen moeilijk zeggen bij jouw mag het wel en bij die mag het niet, want het gewicht op de paardenrug blijft het zelfde. En ze moeten ergens een grens trekken. Maar aangezien je daar al 14 jaar komt zou ik wel wat flexibiliteit van ze verwachten in de zin dat ze het hier bij laten, maar dat je echt niet zwaarder mag worden.

De regel dat de zwaarste mensen op het grootste paard gezet worden snap ik ook nooit helemaal, want die hebben niet per definitie de sterkste rug.

Het is een manege, zij leveren een dienst en ik snap dat ze zuinig zijn op hun 'medewerkers'. Het is een vrije markt, dus ze kunnen hun dienst verlenen aan wie ze willen, maar dus ook weigeren aan mensen die ze niet willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:58

tja, ik snap het max. gewicht idee ook wel, maar ik vind 85 kg gewoon erg laag. Dan sluit je bijna alle mannelijke ruiters al uit bv.

En ik blijf er bij dat vetkwabben en een slechte conditie grotere stoorzenders zijn dan een bepaald gewicht dat iemand heeft :P

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:05

De meeste mannen wegen toch niet over de 85 kilo?
Gemiddelde lengte van een nederlandse man is 1.85, dan weeg je als het goed is geen 85 kilo hoor. Ik ben bijna 1.85 en weeg 73 kilo, en ik ben echt niet heel dun.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:07

@maarten jij bent 15 volgens je profiel... wacht maar tot je volwassen ben, dan ben je een stuk zwaarder.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:11

Maar waar zit dan dat gewicht in? Als we er van uitgaan dat ik niet dikker word (ben nu gewoon slank, eerder mollig dan mager)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:13

Je krijgt meer spieren, je lichaam zwaart uit. Wacht maar af jochie ;) over 10 jaar ben je echt wel wat zwaarder dan nu hoor. Jongens groeien sowieso tot hun 18e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:13

In spier massa, Maarten.

Een maximum prima maar openbaar wegen vind ik belachelijk en vernederend....

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:16

Ik lees nergens dat het openbaar is toch?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:24

crazycactus schreef:
@maarten jij bent 15 volgens je profiel... wacht maar tot je volwassen ben, dan ben je een stuk zwaarder.

Aan Maarten, Ik ben een man van ongeveer dezelfde lengte als jij, weeg 74 kilo, en ik ben 43 jaar.
Oftewel, je hoeft niet zwaarder te worden als je ouder wordt.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:31

Ik vind dit aan de ene kant heel begrijpelijk, en er zit een goed idee achter.
Maar de manier waarop, en het limiet vind ik dan weer niet kloppen :n
Want inderdaad, TS is eerder slank dan stevig. Ze is gewoon erg lang, en heeft daarbij een gezond gewicht.
En in een rijtje opstellen in de bak en wegen? Bah, ik moet er niet aan denken hoor :n

LisanneFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:33

Inney schreef:
Want inderdaad, TS is eerder slank dan stevig. Ze is gewoon erg lang, en heeft daarbij een gezond gewicht.
En in een rijtje opstellen in de bak en wegen? Bah, ik moet er niet aan denken hoor :n

Er zit zeker een goed idee achter, maar ik denk dan ; doe dat lekker op kantoor zelf, waar niemand bij is ofzo. :P ,, Maarja, ik zie wel wat t brengt :)

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:37

Heb dat nog nooit gezien dat ze op een manege iemand gaan wegen. Zoiets zie je toch gewoon op het zicht als iemand een paard in de weg zit? Vind dit zelf heel bizar eigenlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:43

Ik begrijp dat het openbaar is, TS zegt in een rijtje achter elkaar terwijl iemand je paard vast houdt.
Misschien verkeerd gelezen en/of begrepen.....

Edit:
Aha, dit schrijft TS erover en dit noem ik openbaar:
LisanneFloor schreef:
Inney schreef:

Er zit zeker een goed idee achter, maar ik denk dan ; doe dat lekker op kantoor zelf, waar niemand bij is ofzo. :P ,, Maarja, ik zie wel wat t brengt :)

Qua gewicht:
Citaat:
Het gemiddelde gewicht van een man hangt uiteraard af van de lengte van een man. De lengte bepaald namelijk vaak het gewicht van een man. Over het algemeen gezien is het gemiddelde gewicht van een volwassen Nederlandse man 89 kilo.
De dikste mensen van het land wonen in de provincie Groningen. De mannen in deze provincie wegen gemiddeld 90 kilo. Dit blijkt uit onderzoek van verzekeringsgroep Achmea. De slankste mannen wonen in Noord-Holland. Hier wegen mannen gemiddeld 79 kilo.
Bron:http://gemiddeldgezien.nl/meer-gemiddelden/105-gemiddelde-gewicht-man

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:03

Het is inderdaad wel erg vervelend als ze dit doen in bijzijn van iedereen zou ik me ook niet prettig bij voelen.
Maar ik snap de regel wel ik zou als ik jouw was vragen of je dit ook op kantoor kan doen het wegen misschien even voor de les of iets.
Verder ja ze moeten natuurlijk ergens een grens stellen. Heel vervelend maar eigenlijk vindt ik het juist heel goed van de manege dat ze ook denken aan het welzijn van het paard. En ja regels zijn regels en dan kun je geen uitzonderingen maken eigenlijk.
Zouden toch meer maneges naar moeten kijken zegt in ieder geval wel dat ze niet enkel aan geld denken maar ook het belang van hun paarden voorop zetten en dat vindt ik wel een goede eigenschap. En op zicht is het niet te doen zo zou je TS die kilo's niet geven maar iemand die een stuk kleiner is en waarschijnlijk wel meer vet heeft wel en dan zit je gewoon als manege met het probleem hoe ga je dat verwoorden. 85 kilo is gewoon simpel en duidelijk. Als je nu op zicht gaat doen is het gewoon weg niet eerlijk waarom jantje wel mag en mientje niet, terwijl mientje misschien wel lichter is als jantje maar het niet zo lijkt wat ga je dan zeggen je lijkt veel zwaarder als jantje lijkt me niet erg duidelijk daarnaast ook best beledigend als het niet zo is.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:09

Belachelijk????? Pardon??? Ik vind het heel goed van de manege dat ze dat doen!! Zij willen hun paarden dus wat langer mee gaan dan ''vandaag'' .. Een rug van een paard is niet oersterk om alles maar te dragen. Ze zijn zuinig op hun paarden, heel verstandig!

Vind het erg naar voor je TS :(:) , maar het is voor de welzijn van de paarden :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:13

bloed geven scheelt een halve kilo moet je wel meteen daarna op de weegschaal gaan staan.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:15

Ik zou zeggen sla die les over en maak een afspraak om een andere x langs te komen en je dan op kantoor even te laten wegen. Je kan ook eerlijk zeggen dat je je schaamt t.o.v. je klasgenootjes uit de groep en je je liever ergens anders laat wegen?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 01:31

franka75 schreef:
bloed geven scheelt een halve kilo moet je wel meteen daarna op de weegschaal gaan staan.

Die is goed :P !

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 02:18

welzijn van de paarden, schei toch uit, de grootste flauwekul, vernederend en het heeft totaal niks met paardvriendelijk te maken

een goede manege heeft paarden in alle soorten en maten en er zijn wel degelijk genoeg paarden die meer als 90 kilo kunnen dragen
verder is TS helemaal niet te zwaar voor haar lengte
haar lengte zou eerder een reden moeten zijn waarop ze zouden gaan letten omdat een zeer lange ruiter op een smal gewoon paard heel belastend kan zijn voor een paard omdat het gewicht te hoog en te laag zit
net als een meisje van 12 op een shetlander , ook al weegt het meisje bijna niks

ik was allang vertrokken bij een manege die zulke belagelijke dingen zoals openbare wegingen deed
willen ze dan toch persé het gewicht van de ruiters weten , doe je dat discreet één op één in kantoor en is diegene goed bevonden hoeft er ook niks genoteerd te worden
wat dat vind ik nog schandaliger, dat er lijsten worden bijgehouden, hoeveel iedere ruiter weegt _-:(