Waar gaat het heen met de wereld?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:20

Zo heb ik ooit op een pensionstal gestaan waar de eigenaresse van de stal PENSIONPAARDEN zo maar sloeg/liet slaan. Volkomen onterecht :S En dan raar ging vinden dat de paarden druk deden met uit de wei halen, altijd zweepje erbij :S Nog nooit zo blij geweest bij dat achterlijke mens weg te zijn. (die van ons haalden we altijd zelf, maar er waren mensen die dus extra betaalden om hun paard buiten/binnen te laten zetten...)

Je komt ze overal tegen hoor... En of ze nu rijk of arm zijn... Sommige verliezen geduld, reageren zich af op...

Judass

Re: Waar gaat het heen met de wereld?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:29

Echt vreselijk :n

Ik kom nog van een stal waar paarden die niet goed sprongen ingeruild werden als broodjes over een toonbank...
Nadat er natuurlijk al een paar 'diervriendlijke' hulpmiddeltjes werden gebruikt.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:33

Bah! Dan rijdt je niet meer paard omdat je van paarden houdt.. maar omdat je van het winnen houdt! -Zucht...-

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:33

En dit is dus de reden dat ik geen wedstrijden meer bezoek..
Laatste keer dat ik bij zoiets ben geweest helaas ook iemand zo'n actie zien doen toen ze de ring verliet.
Te sneu voor woorden vind ik :n

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:35

Diep triest inderdaad!!!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 20:52

Vind het zelf ook belachelijk hoe sommige mensen met hun paarden omgaan, er zijn helaas mensen die zich niet in kunnen houden. Daar is niks aan te doen, behalve de namen doorgeven aan de vereniging of de KNHS.

Sappos schreef:
Het gaat niet om rijke mensen, het gaat erom dat geld = invloedrijk. Of zo lijkt het.

Dit vind ik alleen onzin. Jammer dat je mensen zo over één kam scheert, siert je niet. Daarbij vind ik veel foto's in jouw eigen profiel ook niet fijn, maar soms is het beter om even rustig in en uit te ademen in plaats je er zo druk over te maken.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 21:18

Dit was als conclusie omdat de mensen van de organisatie niets wilden doen aan deze situatie omdat het om een lid ging. Als het iemand van een andere vereniging was had je ze waarschijnlijk wel gehoord.

Ik scheer niemand over 1 kam, alleen zo komt het over op deze wedstrijden. Lijkt alsof heel veel mensen zich toch aangesproken voelen als ik het over rijk heb. Laat ik even een beeld schetsen. Het gaat over ouders zonder of met weinig verstand van paarden die voor hun kind een wedstrijdpony kopen, vaak een dier wat al veel gezien heeft. Alleen maar super als je zo'n kans krijgt natuurlijk. Helaas gaat dit niet altijd goed maar komt het ook voor dat de ouders ZO fanatiek worden dat de pony de dupe wordt als hij een foutje maakt (of de ruiter maar dit wordt afgeschoven op het dier) dat heeft verder niets te maken met rijk of arm maar het zijn doorgaans wel jonge kinderen die een pony van de ouders krijgt