Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tellom schreef:Ik denk dat jij eerst eens op aarde terug moet keren want je hebt wel een soort hoogmoed over je.
Ik heb niets te verantwoorden tegenover de andere verzorgster![]()
Ik denk dat jullie wel degelijk samen moeten bespreken hoe je het paard rijd, want het arme dier ondervind daar de gevolgen van
korbakimmy8 schreef:Rijden mag zowiezo niet, is namelijk mijn verzoprgs paardje. Mijn broertje mag niet eens een stap ritje aan de hand maken.
Wat voor andere leuk dingen zou ik kunnen aanbieden? En staat ook nog een shetje. Misschien kan ze/hij daar wat mee?

MirandaDvG schreef:korbakimmy8 schreef:Rijden mag zowiezo niet, is namelijk mijn verzoprgs paardje. Mijn broertje mag niet eens een stap ritje aan de hand maken.
Wat voor andere leuk dingen zou ik kunnen aanbieden? En staat ook nog een shetje. Misschien kan ze/hij daar wat mee?
Rijden mag niet, maar jullie doen wel met z'n 3en 2 paardjes daar...
Dus word er wel door anderen op gereden, die volgens jouw verhaal eigenlijk bijna niet komen en ook weinig doen.
Kan je anders niet aan die boer voorstellen om zelf een serieuze verzorgster erbij te zoeken in plaats van die andere 2.
Dan kunnen jullie samen serieus met de paarden bezig zijn, en elkaar groomen op wedstrijd.
Amanda schreef:Als groom was ik er ook vaak bij als er gevlochten en gepoetst wordt. Gewoon gezellig samen keutelen en op wedstrijd.
Maar het kwam ook wel eens voor dat ik alleen kon helpen met laden.
Op het terrein zelf even paard vasthouden, in de gaten houden wanneer iemand de ring in mot, beenbescherming af doen, proefje lezen.
Vrijwillig, niet omdat dat moest omdat een eigenaar zelf niet wilde/te lui was/wat dan ook.
Nu ik zelf wedstrijden rij, doe ik eigenlijk alles zoveel mogelijk zelf. Ik vind het gezellig als iemand komt als ik aan het vlechten ben, maar echt voor de gezelligheid. Vind het veel te leuk om zelf te doen, voorbereiding op het rijden, onderonsje met paardlief.
Ik ga onder de man naar wedstrijd, dus iemand die mee kan fietsen regel ik altijd wel. En een lezer is ook wel nodig, net als iemand die hem vast kan houden als ik even naar de wc moet of me moet melden. Maar verder hoeft een groom helemaal niets. Ik rij wedstrijden, ik vind het leuk om zelf te doen en verwacht niet van een ander dat hij/zij mijn klusjes gaat doen.
Gulpje schreef:Hahahaha!! Jij bent een mooie!
Gezocht: iemand die ALLES wil doen zodat ik alleen maar op het paard hoef te stappen en na de wedstrijd kan gaan uitrusten![]()
![]()
![]()
TS: als het je lukt om iemand te vinden die zo gek is ben je echt een Held
).
korbakimmy8 schreef:Serendip90 schreef:Ik heb het heel lang gedaan, met 1-3 paarden mee op wedstrijd, vond het altijd super gezellig. Ik vind ervoor betalen een beetje raar :s Je bent een leuk dagje weg en je leert toch zeker wel wat(Het was wel zo dat het mijn verzorgpaard was, dus dat ik doordeweeks dan ook reed, dus dat stond er wel weer tegenover...)
Ik zou het zo weer doen als ik de tijd had
Wat voor werkzaamheden deed jij allemaal?:)