Ik pas bijna geen rijbroeken..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:07

roxiie schreef:
Jeansmaten en damesmaten zijn toch verschillend of ben ik nou gek? :P
Jeansmaten zijn indd 25,26,27 etc.. En dames maten (die ook gewoon in shirtjes staan) dat is dan weer 32,34,36,38..

Edit;
Een maat 25 (jeans/amerikaans)= maat 32 (dames/normaal)= xxs

Edit2; ja ik ben gek :+
Dat heet indd niet zo, je hebt jeans en confectie maten.
Die jeansmaat 38 die hierboven genoemdn wordt (enja het bestaat) is een confectie maat 50+, tsja dan snap ik dat afvallen de enige optie is om weer in een normale rijbroek te passen.
Maar 170 met 54 kg, komaaaaan!

Wij begrijpen elkaar, en je bent niet gek hoor!! :P

En ja, met zo'n maat is afvallen toch wel hoognodig ja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 15:08

Geryon schreef:
Ooo zoo _O-

Je dan is afvallen de enige optie! Maar dat is gelukkig niet zo :D Ik wil trouwens wel een paar kilo's kwijt (plat buikje), maar dan heb ik ondergewicht. Heel raar! Zou je niet zeggen.

Ik heb ook gewoon mijn spijkerbroeken maat 38/40 dus ik moest even nadenken. Maar ik snap nu wat er bedoelt wordt :P Die maat 38 heb ik niet! _O-

Dan moet je gewoon spieren kweken :P
Dan heb je geen ondergewicht in ieder geval, want spieren wegen zwaarder dan vet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-12 16:00

Nooo niet nog meer spieren. Nouja, m'n buik mag weer gespierder. Alleen ben te lui om het te trainen..

Ik loop al een paar kilo mis met het feit dat ik amper tieten heb, misschien daarom _O-

En daarbij, volgensmij gaat de BMI mee met de tijd. Zie steeds dikkere mensen om me heen := Zwembandjes, buikje etc. is nu hartstikke normaal lijkt het. (behalve in de paardensport, gezien de pasvorm van de maten :+)

Janine1990

Re: Ik pas bijna geen rijbroeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:13

Nouja, reguliere maten worden wel steeds groter ja. Om maar te blijven verkopen. Want met name vrouwen kopen niet als ze zien dat ze dikker worden, die worden ongelukkiger van een grotere maat.

Ik ben aardig lang, 1.85m en zal bijvoorbeeld nooit in een maatje 36 passen als het gaat om t-shirts. Mensen worden ook steeds langer, waardoor de maten groter moeten worden. Zeker vergeleken met een kleine 100 jaar terug. Toen de Titanic werd gefilmd (van James Cameron, 1996) werden er een aantal dingen nagemaakt van de originele blauwdrukken. Zo ook de grand staircase, dat mooie houten ding.
Maar de originele afmetingen klopten niet met de acteurs toen. De trappen waren te kort (kleine stapjes) en te smal.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 16:17

Die van nethorse zijn erg goed :j

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:18

Ik had het over jeans 38 ja... het afvallen kostte mij mijn studie en een half jaar de tijd, maar nu ben ik weer zo trost dat ik zelfs een pony zonder problemen kan bereiden. wie doet me dat na! *schouderklopje voor mezelf*

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:19

SterkeSisu schreef:
Ik had het over jeans 38 ja... het afvallen kostte mij mijn studie en een half jaar de tijd, maar nu ben ik weer zo trost dat ik zelfs een pony zonder problemen kan bereiden. wie doet me dat na! *schouderklopje voor mezelf*

En de TS heeft het niet over die maat!
Dus beetje raar advies om dat aan de TS te geven.

Ik ben ook niet de meest slanke van het stel
maar ook dan doe ik niets met jouw advies... sorry!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:32

SterkeSisu schreef:

ik hoop voor de pony dat het berijden is. maar het is allemaal wel erg offtopic.

TS... heb je al goede broek gevonden?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:34

Ik ben 190 en 63 kg :') géén één broek die past. Tot ik even naar de kinderafdeling ging.. Grootste kindermaat. Zit als gegoten! :') :j

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:34

Evelijn schreef:
SterkeSisu schreef:

ik hoop voor de pony dat het berijden is. maar het is allemaal wel erg offtopic.

HAHAHAHA dat hoop ik ook! :')

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:21

Evelijn schreef:
SterkeSisu schreef:

nee.. met ei <3 :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 08:34

anneM_Ajax schreef:
Ik heb ook problemen met rijbroeken maar dan net wat anders.
Ik heb brede benen, maar 'de rest' is dun.

Alle rijbroeken die ik ooit heb gepast en ook die in mn kast liggen zijn bij de benen veeeeeeel te smal.
Ze trekken allemaal op mn kuiten naar beneden (leuk zoveel jaren fietsen). Stalgenoot die stylist is, had he aangeraden een lengtemaat te nemen, maar ook dat werkt niet. Ook de jophur en endurance broeken trekken naar beneden.

Dus als ik dit zo lees ga ik eens kijken of ze in Harmelen dat nieuwe van Pikeur hebben en anders laat ik op maat maken. Spijkerbroeken heb ik nooit geen probleem mee namelijk.

Herkenbaar. Mijn benen zijn ook veel breder :+ mijn middel is niet de slankste, maar daar zit het toch wijder als ik een broek aan heb die dan wel weer lekker zit bij de benen. :')

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:18

Ik had het over jeans 38 ja... het afvallen kostte mij mijn studie en een half jaar de tijd, maar nu ben ik weer zo trost dat ik zelfs een pony zonder problemen kan bereiden. wie doet me dat na! *schouderklopje voor mezelf* (schouderklopje verdient hoor, afvallen is moeijk)
[/quote]

nee.. met ei <3 :j[/quote]

eet smakelijk dan maar....... |( -O-

Ik ben trouwens 188 en broeken en ook leuke shirts blijft lastig. Vaak past het net niet, kniestukken komen boven de laarzen uit die eigenlijk ook weer net te kort zijn. het is het allemaal net niet

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 12:40

Ooit iemand rokjes geprobeerd, met zo'n stevige anti-schuur onderbroek? ik twijfel of ik die moet aanschaffen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:39

truus1970 schreef:
Ik ben trouwens 188 en broeken en ook leuke shirts blijft lastig. Vaak past het net niet, kniestukken komen boven de laarzen uit die eigenlijk ook weer net te kort zijn. het is het allemaal net niet

Wel eens een lengtemaat geprobeerd? Ik ben maar een klein stukje kleiner (1.85m) en heb nooit het probleem dat jij beschrijft.

SterkeSisu schreef:
Ooit iemand rokjes geprobeerd, met zo'n stevige anti-schuur onderbroek? ik twijfel of ik die moet aanschaffen.

Waarom zou je een rokje aan doen op een paard? :7

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:37

SterkeSisu schreef:

Lijkt me erg smaakvol, met die maat 38 van je... :')

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:56

_Bianca schreef:
Lijkt me erg smaakvol, met die maat 38 van je... :')

Niet sympathiek van je, en daarnaast hebik die maat niet meer, moet je goed lezen madam..

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 11:30

nadeel met lengtematen is dat het vaak ook meteen een stuk duurder is. Ach zo wil het ook wel, alleen zorgen als je broek met zitvlak koopt, dat zitvlak doorloopt tot onderkant broek, en niet halverwege kuit, want dan komt ie boven de laarzen uit.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 12:41

truus1970 schreef:
nadeel met lengtematen is dat het vaak ook meteen een stuk duurder is. Ach zo wil het ook wel, alleen zorgen als je broek met zitvlak koopt, dat zitvlak doorloopt tot onderkant broek, en niet halverwege kuit, want dan komt ie boven de laarzen uit.

Hoezo is dat duurder? Ik heb nog nooit een broek met een lengtemaat gezien die duurder is dan dezelfde broek in een gewone maat? :7

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:09

klopt, maar dan heb je het wel over de duurdere merken.

SterkeSisu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:28

truus1970 schreef:

Ik heb wel eens gezien dat kleine of grote maten duurder zijn dan de standaard maten van de gemiddelde mens, maar niet in lengte. Over welke merken heb je het dan? HH enzo?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:29

truus1970 schreef:

Ik ben nog nooit lengtematen tegengekomen bij de goedkopere merken.

Verder ook niet erg, ik heb twee broeken van HH, in een gewone maat, maar geen last van het leren zitvlak dat boven m'n laarzen uit komt, komt er namelijk niet bovenuit. Wel te kort helaas. :D