) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Koper schreef:Wat ik nou merkwaardig vind is dat wordt uitgegaan van zo'n gruwelijk irritant zittende rijbroek met klitteband aan de onderkant. Ik rijd met een jodhpurbroek, zit veel fijner, rijdt fijner, durf er nog nét mee over straat (no way dat ik mij publiekelijk in klittebandbroek vertoon!) Dus ja, ik rijd zonder laarzen en zonder chaps![]()
![]()
Laarzen (ook leren) beperken je meer in je beweging en het is allemaal net wat stijver.
npoot schreef:@tigra ik ben hem volledig met je eens dat je houding en vooral beenligging ook correct moet zijn zonder. Al moet je me wel nageven dat goede laarzen of chaps meer steun geven.
Zelf rijd ik bijna altijd met behalve als ik snel even ergens op moet stappen om een of andere reden maar naar mijn mening is het echt niet flex.
Dan nog liever met van die laarzen waarmee je op stal loopt.

Daarnaast is dit ook een stuk goedkoper en makkelijker. Ik mest uit en stap zo op m'n paard
Sietara schreef:wegens reuma en slechte enkels rij ik met bergschoenen (hoge) en chaps van leer, heb wel rijlaarzen maar die gebruik ik alleen door de wei te komen als het erg nat is. heb wel altijd snel me schoenen weer aan, ben bang dat het paard op me voet beland en ik rijlaarzen aan heb... voel met schoenen dat niet:P
berdien85 schreef:Ik vraag me serieus keer op keer af wat het voordeel van laarzen is ten opzichte van chaps & jodphurs.
Vooral het gemak van aan en uittrekken! Ik gebruik ze zelfs op wedstrijd, en je ziet bijna geen verschil met een laars.
Dus vertel, wat is het grote voordeel van laarzen