Handschoenen, welke zijn nou echt fijn/warm?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lieke2

Re: Handschoenen, welke zijn nou echt fijn/warm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:52

Ik vraag me bij die sealskinz af, zijn die niet veel te dik? Het lijken haast wel skihandschoenen (wel lekker warm). Ben benieuwd hoe je het vindt om er mee te rijden!

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:09

lieke2 schreef:
Ik vraag me bij die sealskinz af, zijn die niet veel te dik? Het lijken haast wel skihandschoenen (wel lekker warm). Ben benieuwd hoe je het vindt om er mee te rijden!

Dat idee had ik inderdaad ook....

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:22

De sealskinz die ik heb, zijn zeker niet dik. Niet dikker dan een gemiddelde paardrijhandschoen.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:40

lieke2 schreef:

Dat ligt eraan welke variant je hebt. Zeker de Ladies variant is niet te dik.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:58

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 13:57

Ik vond de light en grip winteruitvoering al aan de dikke kant :=

Die van peerke (pagina 1) zijn zeker niet te duur en wel de moeite om te proberen! die wat verder op de pagina genoemd worden (die groene van seeland geloof ik) lijken me ook wel wat maar dan wel weer vrij duur voor 'even proberen'. tot nu toe lukt het gewoon nog met simpele br-handschoenen maar echt koud is het dan ook nog niet echt geweest. Ik krijg trouwens met fotograferen nog veel sneller koude vingers :brr:

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:39

Ik heb ook de Roeckl Polartec.
Rijd lekker, nog gevoel in je handen zeg maar kwa druk teugels & lekkere fleecevoering erin.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:31

Ik denk dat ik binnekort toch maar eens naar Divoza ga en ze allemaal ga uitproberen :=

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:36

Schat zo in dat je naar Heteren gaat?? haha, kom ik ook testen. Wel je camera (of paard) meenemen??

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:41

Ja klopt, de planning is voor nu dinsdag rond een uur of 4/5. Kom je ook? :Y)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:49

Mmmm, helaas ben ik dan nog aan het werk. Ben benieuwd met welke je de winkel uit loopt! Mss kun je het daar op een akkoordje gooien om echt eens goed te testen voor de ergste koukleumen? :brr:

Ze hadden daar trouwens eigen merk handschoenen met een aparte bovenkant. Kon niets vinden wat deze bovenkant zou kunnen doen. Maar mss is dat wel dé oplossing! (kan zo snel geen afbeelding vinden op hun site)

Roeckl heeft ook onderhandschoenen http://www.divoza.com/collectie/ruiter/kleding-accessoires/handschoenen/10345_roeckl-onderhandschoen.html, heb ik ook weleens aan zitten denken soort van thermohandschoenen eronder. Wat werkt voor je lijf, zal toch ook wel voor je handen werken? Maar dan meer deze:
http://www.snowboardwinkel.com/craft-thermo-handschoenen

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:19

EquiPhoto schreef:
Ja klopt, de planning is voor nu dinsdag rond een uur of 4/5. Kom je ook? :Y)

Edit: Ik zeg het trouwens verkeerd, ik ga woensdag :+

boomer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:37

Hallo ik heb roeckl winterhandschoenen ze zijn echt heerlijk warm met fleece binnenin

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 00:20

Ik koop altijd leren handschoentjes van de Hema! Deze bevallen mij prima. Doe er ongeveer 2/3 jaar mee. Ze zijn ook niet zo duur, geloof iets van 12,95. Heb zelf stroeve teugels dus heb prima grip. Weet niet hoe deze leren handschoentjes met gladde teugels gaan.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:11

Met mijn gladde teugels zal dat met regen niet zo'n succes zijn denk ik. Maar de hema handschoentjes geven mijn handen ook niet genoeg warmte helaas :(

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:16

Ik heb weer handschoenen van sectolin gekocht nadat vorige paar overleden was (leg booit een vochtvreter in je kofferbak die om kan vallen bij lederen artikelen |( ).
Zijn leren handschoenen met fleece gevoerd. Hier wel icm dunne anti slip teugels.
http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiteruitrusting/paardrijhandschoenen/product/4068105/1418

Ik vind ze niet te dik of stug met rijden, kan er ook riempjes van het hoofdstel mee vastmaken. Wel warme handen gehad afgelopen winter in die kou.
Laatst bijgewerkt door steenbok1980 op 29-10-12 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:17

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:24

Ik kan je een tip geven.

Koop geen winterhanschoenen van Anky, heb afgelopen weekend echt super koude vingers gehad.
Ze zijn best behoorlijk aan de prijs € 39.95, koude handen en nu twee keer mee gereden en het bovenlaagje komt er al vanaf :(

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:26

Grappig, Anky is ook nog helemaal niet in dit topic voorgekomen. Tot nu toe gaat alle lof naar Roeckl.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:30

Volgens mij is dit ook het eerste jaar dat ze winterhandschoenen heeft, maar is dus echt een afrader.
Roeckl goede handschoenen, alleen slijten ze ook snel.

Ga in november op Paard en Koets maar weer is kijken voor winterhandschoenen.

Blijf dit zeker ook volgen, want heb altijd kouden handen :brr:

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:08

Ben ook nog op zoek naar handschoenen, had van die dunne van de Aveve (boerenbond) gekocht voor een tientje, vond ze nog redelijk warm, maar ze zijn plots helemaal beginnen verslijten.. Omdat ik ook lange ritten doe, leven ze niet lang, de topjes gingen eraf en er zitten al 2 gaten in, als ik nu men teugels moet vasthouden met die handschoenen glijd het enorm. Vreselijk vervelend..

Ik dacht lederen te kopen van BR, die zagen er niet zo duur uit.. Is het misschien geen idee om zo'n dunne goedkope handschoentjes aan te doen onder zo'n gewone iets duurdere handschoenen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:14

Ik heb ook een paar Roeckls. Mooie zachte warme handschoenen. Had alleen voor 50 euro ook verwacht dat ze waterdicht zouden zijn. Als ik nu het hek vastpak of de krui dan heb ik natte handen. En dat is dan weert niet zo warm. Ik heb nu, naar aanleiding van dit topic, een paar Sealskinz besteld. Als het goed is komen die van de week binnen.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:25

Niet waterdicht?! Oh jee, dat is echt een minpunt...

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:26

Jackytje schreef:
Is het misschien geen idee om zo'n dunne goedkope handschoentjes aan te doen onder zo'n gewone iets duurdere handschoenen?

Zat ik ook aan te denken, probleem dan is dat je (denk ik) een maat groter dan normaal moet kopen, en dus altijd die goedkopere handschoentjes er onder moet dragen, anders zijn je handschoenen veelste groot :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:28

Ik ben wel benieuwd naar de sealskinz.

Enige eisen voor mij zijn warm,waterdicht,en dun met grip.