Roodvos schreef:Babootje schreef:Ik heb het bijvoorbeeld over 2 dezelfde proeven maar bij een andere jury (2 verschillende wedstrijden dus). Waarbij je dan twee keer dezelfde fout maakt (bijvoorbeeld een taktfout in de middendraf) die bij de ene jury een 4 en bij de andere een 5 waard is. Dan heb ik het over het rijgedeelte dat bij een "zesjes" jury (dat woord is er ook niet voor niets) met allemaal 6jes beloond wordt en bij een andere jury met allemaal 7ens. Dan heb ik het niet alleen over mezelf maar over het totaal aan deelnemers dat bij ons heeft gereden. Vaak zijn dat dan ook meestal dezelfde ruiters. Dat de totale "oogst" op een wedstrijd dag dus "0" is terwijl het echt wel mensen betreft die winst kunnen rijden.
Maar hier dus ook bias. Je gaat er hier vanuit dat de jury die de 5 en 7 geeft gelijk heeft, maar misschien was dat wel een "sinterklaas-jury" (een term die hier op bokt ook regelmatig opduikt). Feit is dat in beide gevallen de jury de middendraf niet winstpuntwaardig vond vanwege de taktfout. En 2 proeven vergelijken die op andere wedstrijden zijn gereden is eigenlijk helemaal ondoenlijk. Andere omgeving, andere bodem, andere voorbereiding enz enz. Vermoedelijk loopt jouw paard voor een 6,5 en was de ene wedstrijd het beeld wellicht iets meer gespannen waardoor de jury voor een 6 koos, en bij de andere wedstrijd de jury wel naar een 7 kon gaan.
Als ik het alleen over mijzelf zou hebben, zou ik je gelijk geven. Maar het gaat er nu juist om dat het om het algehele beeld gaat bij alle deelnemende ruiters. Daar zie je bij de een of de andere jury gewoon verschil in. En ik zeg ook niet dat de "zesjes jury" of de "sinterklaas jury" gelijk heeft. Het verschil is gewoon vreemd.