Wie leest jullie voor op wedstrijd??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:08

Tot nog toe eigenlijk altijd mijn moeder! :P :+:
Maar met de kou gaat dat allemaal niet meer lukken dus nu doet mijn vader af en toe lezen. Dat gaat nog niet altijd goed, maar zorgt wel voor gelach tijdens de proeven. :))

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:09

Dieselpaard schreef:
Ik ken hetzelfde probleem. Ik ga volgende week zondag voor het eerst wedstrijd starten (sinds een jaar). Gelukkig is het een thuiswedstrijd (wel federatie), maar ik heb geen voorlezer. Ik denk dat ik beide proeven uit m'n hoofd ga rijden. Het terrein is bekend enzo.
Ik ga in de herfstvakantie m'n BE rijbewijs halen. De auto hebben we al en de trailer kunnen we lenen. Ik zit me wel iedere keer het volgende af te vragen: bij buitenwedstrijden is het gebruikelijk dat je jezelf meldt bij de jury ter controle. Hoe doen jullie dit als je alleen bent? En wat als er geen ringmeester is (zoals bij ons bij buitenwedstrijden nog weleens gebeurd)? Hoe houd je dan in de gaten wanneer je bent? Want je kent ook niet iedereen...

Ik vraag dan meestal aan de mensen die bij het lijstje staan wie er op dat moment in zit, dan moet je je startnummer wel goed weten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:11

Ik rij zelf naar alle wedstrijden met mijn auto en trailer maar mijn moeder gaat altijd mee als groom en voorlezer. Ik heb regelmatig jonge dieren mee en dan is een "helpend handje" wel prettig...

Knijn7

Re: Wie leest jullie voor op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:20

Ik heb zelf een auto en mag altijd de trailer van een vriendin lenen en deze vriendin leest eigenlijk ook wel altijd voor. En als ze niet mee kan dan vraag ik een andere vriendin mee. Maar dit is nog niet zo vaak voor gekomen. Ik ben wel blij als ik iemand mee heb die een handje kan helpen. Maar het zou ook fijn zijn als mijn vriend leert lezen, maja durft hij nog niet....

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 10:59

Mijn moeder of de eigenaar van mijn verzorgpaard. Er is altijd wel 1 van de 2 mee, dus een voorlezer is nooit een probleem geweest tot nu toe. En als je geen voorlezer hebt is er bijna altijd wel iemand daar die je kan voorlezen, vaak hoor ik dan dat mensen de voorlezer van degene voor hun even lenen.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:02

De eigenaresse van het paard is meestal ook mijn groom en voorlezer. Als zij niet kan gaat mijn zusje mee of een vriendin. :) Vind het voor mezelf niet fijn om op de wedstrijd nog een voorlezer te moeten zoeken, dan ga ik van te voren al niet lekker op wedstrijd.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:16

Wat een herkenbaar probleem.. :n

Staleigenaresse wil soms wel lezen en soms een vriendin, heb ook al een paar x gehad dat ik het ter plekke moest regelen en de meeste willen gewoon niet! Ik begrijp dat niet zo..
Ik ga regelmatig mee met iemand of word gevraagd als ringmeester en vind het dan echt geen probleem te lezen, je weet zelf hoe fijn het is als iemand dat voor je wil doen! Kan me daar best aan ergeren :o

Edit: mijn paard staat ook aan huis, heb dus ook geen stalgenoten helaas..
Jammer dat je het niet via een mp3 speler kan en mag rijden!

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:57

MartineC1711 schreef:
Wat een herkenbaar probleem.. :n

Edit: mijn paard staat ook aan huis, heb dus ook geen stalgenoten helaas..
Jammer dat je het niet via een mp3 speler kan en mag rijden!

Of een mp3 speler die van de organisatie geleend kan worden om fraude te voorkomen!!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:29

Ik begrijp dat nooit, waarom zou je kunnen frauderen? :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:32

MartineC1711 schreef:
Ik begrijp dat nooit, waarom zou je kunnen frauderen? :+

Via oortjes...dat een instructeur je aanwijzingen geeft :D

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:40

Ohja, tuurlijk :+ :+

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:42

meestal leest een stalgenoot me voor :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:44

Meestal leest mijn zus wel voor als ik in kring Twente start. In kring Drenthe komt meestal een (paarden)vriendin voor lezen, en als zij moet starten lees ik haar voor. Als ik verder geen vriendinnen, kennissen kan regelen dan gaat mijn man mee en leest hij voor. B proef durfde hij nog wel aan, L moet hij nog even 'leren' maar ik heb voorlopig toch een wedstrijdstop i.v.m. mijn zwangerschap.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:05

Meestal heb ik wel iemand bij me, maar bijv. morgen weet ik niet zeker of ik iemand heb die mee kan.
Dan los ik het gewoon op door iemand te vragen die nét voor mij moet (dan kan die lezer mooi blijven staan :D ) of ik vraag iemand die ik toevallig ken daar. En als dát niet lukt en ik ken iemand van het secretariaat, dan vraag ik díe gewoon.
Is altijd nog gelukt.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 10:07

mijn moeder :j

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:44

Scheelt ook nog of het indoor of outdoor is, indoor is toch vaak makkelijker ter plaatse te vragen dan outdoor met meerdere ringen..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:11

Dieselpaard schreef:
Ik ken hetzelfde probleem. Ik ga volgende week zondag voor het eerst wedstrijd starten (sinds een jaar). Gelukkig is het een thuiswedstrijd (wel federatie), maar ik heb geen voorlezer. Ik denk dat ik beide proeven uit m'n hoofd ga rijden. Het terrein is bekend enzo.
Ik ga in de herfstvakantie m'n BE rijbewijs halen. De auto hebben we al en de trailer kunnen we lenen. Ik zit me wel iedere keer het volgende af te vragen: bij buitenwedstrijden is het gebruikelijk dat je jezelf meldt bij de jury ter controle. Hoe doen jullie dit als je alleen bent? En wat als er geen ringmeester is (zoals bij ons bij buitenwedstrijden nog weleens gebeurd)? Hoe houd je dan in de gaten wanneer je bent? Want je kent ook niet iedereen...

Als je de baan gaat verkennen dan stop je gewoon even bij C.
De meeste jury's hebben hun raam open staan en dan zeg je je naam en dat je de proef uit je hoofd rijdt.
En ik vraag aan andere mensen wie er nu in de baan rijdt, en hoeveel combinaties er nog boven me staan. (dat kan alleen als de lijst ook naast de ring aanwezig is)

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:30

Mijn beste vriendin leest altijd voor. Voelde me eerst ook bezwaard dat zij dan haar vrije zondag 'moest opofferen'. Maar ze heeft me verzekerd dat het voor haar een dagje uit is. En het is ook altijd heel gezellig! Vroeger vroeg ik altijd iemand op de wedstrijd zelf, maar tegenwoordig willen mensen niet echt meer lijkt wel. Ik vind het in ieder geval een hoop stres schelen nu m'n vriendin altijd meegaat.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 20:51

Ik leer ze lekker uit mijn hoofd,was er helemaal klaar mee om mensen te vragen voor te lezen en dan gaat het nog beter ook omdat je je veel beter voorbereidt naar de wedstrijd toe en de oefening of overgang die komen gaat!

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:00

Mijn vriendin/instructrice zij groomt mij en ik haar. Met als resultaat dat we bijna elk weekend op pad zijn:)
Ook een paar keer iemand ter plekke geregeld nooit een probleem. Als ik groom lees ik ook rustig andere combie's voor. Ik ken mijn proeven wel uit mijn hoofd maar ben toch blij met een geheugensteuntje.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:02

Ik rijd wedstrijd op manegepaarden. Dus ik vraag ter plekke altijd aan iemand of die voor wil lezen. En vaak lopen er ook altijd wel vriendinnen daar rond die wel even willen voorlezen.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 21:06

Mijn dochter rijd ze meestal uit haar hoofd
maar met wisseling van de proeven en meerdere combinaties in een ander niveau is het soms lastig
dus lees ik voor vaak wordt ik dan gevraagd door andere combinaties
nu doe ik dat met veel plezier maar baal wel als iedereen lekker binnen zit en
ik in de stromende regen sta te lezen en er kan nog geen kop koffie of bedankje van af
(het gaat mij niet om de koffie maar wel de hartelijkheid)
en in het zz Licht moet je toch 1 proef uit het hoofd :+

Kirov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:31

Ik rijd ook meestal 2 paarden in verschillende klasses, dus 4 proeven uit m'n hoofd leren vind ik lastig. Ben sowieso bang om ze doorelkaar te haken. Toen we met de onderlinge wedstrijden nog 1 proef reden, reed ik het wel altijd uit m'n hoofd.

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 12:36

De moeders zijn veel vertegenwoordigt bij het lezen!! Leuk om te lezen wie er allemaal mee gaat.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 14:19

Mijn vriend :)