Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:41

MirandaDvG schreef:
Hoe groot is je wei?
Is het misschien een idee je spullen te bewaren in het aller achterste hoekje?
Verweg van de opening van de wei

Ja we gaan dit weekend het hooi enzo naar achteren brengen inderdaad,en hangen daar ook de nepcamera,ben bang dat als ik hem voor hang dat hij meteen uit de boom gejat word, :o .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:43

Gewoon zorgen dat mensen je wei niet in kunnen zonder een doodklap van de stroom te krijgen, dan bedenken ze zich wel :)

Misschien ook even een praatje met de boer gaan maken om die wat af te schrikken op een subtiele manier.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:44

zon bordje is denk ik gewoon te koop bij een bouw markt. althans ik zag ze bij ons in de bouw markt liggen voor niet zo duur. kan een goede oplossing zijn hoor! je bluft er misschien wel mee maar dan doen volgens mij heel veel mensen die dat hebben ophangen aan het hek! het zal potentiele paarden dieven misschien wel op afstand houden

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 13:45

pmarena schreef:
Gewoon zorgen dat mensen je wei niet in kunnen zonder een doodklap van de stroom te krijgen, dan bedenken ze zich wel :)

Misschien ook even een praatje met de boer gaan maken om die wat af te schrikken op een subtiele manier.

Ik kan helaas de stroom niet hoger zetten,krijg hem via de pensionstal die achter mijn wei ligt.
En wat moet ik dan zeggen tegen die boer, :) .

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:47

en anders gewoon een brief aan het hek, beste dieven, wij hebben melding gemaakt bij de politie en die heeft er werk van gemaakt. graag zullen wij u hier niet meer terug zien anders worden er maat regelen getroffen en riskeert u deze sanctie. er zal op deze locatie extra gecontroleerd word. mvg . .

lesley_oo7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:26

Jeetje wat een naar idee! Kun je niet een aantal lampjes ophangen met bewegingssensor? Dat schrikt misschien wel af. Ik heb weleens gehoord over nepcamera's. Hij filmt niet maar er brandt wel een rood lampje, wat dieven afschrikt. Sterkte!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:12

Nou het hele verhaal heeft dus een ongelofelijke wending genomen!
Het blijkt dus dat degene die mij de wei heeft verhuurd helemaal de eigenaar niet is van de wei,hij huurde deze wei van iemand anders,maar moest er van die man af.
Hij had ons verteld dat hij de wei van deze man had gekocht,maar dat blijkt nu dus niet waar te zijn!
Ik vond een briefje op de poort van deze man,of ik hem wou bellen,wat ik dus gedaan heb!
Deze man vertelde dus dat hij de eigenaar van de wei was(kon hij ook bewijzen)en dat die ander dus gelogen heeft over alles.
Wij hebben dus 600 euro betaald aan iemand wat niet de eigenaar was, -:(- ,we zijn zelfs bij hem thuis geweest om een contractje te maken en te betalen voor een jaar.
Niet te geloven,ik ben nog steeds helemaal in shock!
We gaan morgen naar de politie om te kijken wat we eraan kunnen doen.
Ik mag gelukkig van de eigenlijke eigenaar blijven staan op de wei,vanaf juli volgend jaar telkens met een contract voor 3 jaar.
Het is een Marokkaanse man die ontzettend veel werkt en veel in Marokko is,hij heeft deze wei alleen voor boompjes op een stuk te kweken,dat klopt want er staan ook boompjes op.Hij is bij me thuis geweest en we hebben heel lang gepraat hierover,ik hoefde hem nu niks te betalen tot juli en erna 500 euro per jaar.
Kreeg ik gisteren een bericht van de oplichter dat ik vanaf nu met ...(eigenaar)alles over de wei moest regelen,dat hij hem weggedaan had,maar dat ik er gewoon mocht blijven staan, _-:( ,ik heb niet gereageerd erop,mijn man wil eerst naar de politie gaan.
Maar goed,wij vermoeden nu ook dat hij degene is die die spullen heeft weggehaald enzo.
Dit verhaal krijgt dus nog een staartje!

Ollie23

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:18

Jee dat is zeker een bizarre wending! Die nep eigenaar is volgens mij hartstikke strafbaar.
Gelukkig maar dat je gewoon gebruik kunt blijven maken en dit goed hebt kunnen bespreken met de 'echte' eigenaar. Lijkt wel een goedkope detective dit verhaal. Ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:22

Ja niet te geloven he,ik kom er nog steeds niet over uit!
Ben ook benieuwd wat de politie gaat zeggen,en of hij verder uit de buurt van de wei gaat blijven nu.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:25

Wat bizar...ben ook heel benieuwd wat hier uit komt.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 12:32

Ja ik ook,aan de ene kant wil ik mijn geld terug,en aan de andere kant ben ik bang wat hij gaat doen als hij weet dat we aangifte hebben gedaan,ik bedoel als iemand zo gek is om iets te verhuren wat niet van hem is,en denkt dat dat ongemerkt blijft,hoe gek zou hij dan zijn nadat hij betrapt is erop, := .

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:21

Kiara04 schreef:
Ja ik ook,aan de ene kant wil ik mijn geld terug,en aan de andere kant ben ik bang wat hij gaat doen als hij weet dat we aangifte hebben gedaan,ik bedoel als iemand zo gek is om iets te verhuren wat niet van hem is,en denkt dat dat ongemerkt blijft,hoe gek zou hij dan zijn nadat hij betrapt is erop, := .

Maar de echte eigenaar zal toch ook wel aangifte doen tegen die neppe neem ik aan?

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:33

Ollie23 schreef:
Kiara04 schreef:

Maar de echte eigenaar zal toch ook wel aangifte doen tegen die neppe neem ik aan?

Ja die is al langs geweest bij de politie,maar ze hebben bemiddeld en zolang de neppe niet meer op de weide komt dient hij geen aanklaccht in.Hij heeft geen geld erop verloren,de neppe moest alleen vanaf augustus af de wei zijn.Maar de eigenaar was pas sinds vorige week terug uit marokko,zodoende dat het nu pas uitgekomen is.

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 07:38

Nou even een update,ik ben naar de politie geweest met mijn verhaal en zij raadde me aan eerst een aangetekende brief te sturen waarin de feiten instaan en waar instaat dat hij binnen 14 dagen het geld terug op mijn rekening moet storten.Reageert hij niet dan word er alsnog een procedure gestart.Gisteren heb ik de brief dus aangetekend weggestuurd,maar heb nu wel veel schrik dat hij gekke dingen gaat doen aan de wei of de paarden, :o .Maar hij kan er ook niet zomaar mee wegkomen.Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:18

Leuk dat je ons nog op de hoogte houdt. Ben heel benieuwd of je reactie krijgt. Wel in goede zin hoop ik. Je hebt gelijk dit kan je niet zomaar laten gebeuren.

Patries_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:28

wat een bizar verhaal zeg. wel fijn dat je van de nieuwe eigenaar mag blijven staan. sinds het geregeld is met de echt eigenaar mis je nog steeds spullen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:23

Dat is wel een bizarre wending ja, verwacht je toch ook niet hé.
Ik blijf het even volgen, hoop voor je dat die man je paarden of spullen met rust laat dan.
Wel heel fijn dat je van de officiële eigenaar mag blijven anders zat je daar ook nog mee.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:31

Ik zie hier een aflevering voor desperate horsewives aankomen. Jezus wat een drama, hopelijk ben je nu van de ellende af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:40

Goed dat je hem aanpakt, zulke mensen zijn er ook op de huizenmarkt, heel veel studenten denken een woning te huren en krijgen na het betalen van sleutelgeld dan ineens de echte eigenaar op de stoep waarom ze daar wonen. Weg geld en weg kamer, gewoon crimineel.

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:56

Wat een raar verhaal zeg! Ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat aflopen!

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:10

Jeetje wat een bizar verhaal en wat een wending. Het is haast niet te geloven.
Goed dat je naar de politie ben geweest en die brief naar de "oplichter" hebt gestuurd. Ik ben benieuwd naar zijn reactie en hoop dat hij geen gekke dingen gaat doen.
Wat een toffe reactie trouwens van de echte eigenaar zeg ! Fijn dat je kan blijven staan en dat je zelfs tot juli niets hoeft te betalen ! Petje af !
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :j

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 09:19

Nou hij had de brief gekregen,en dat heb ik gemerkt,hij bleef bellen,maar ik heb niet opgenomen op aanraden van de politie,hij bleef sms-en(waaronder ook dat hij zijn dopjes op de wei van de palen ging afhalen, :? ) waar ik ook niet op reageerde.Op een gegeven moment kwam eruit dat hij me 100 euro wilde terugstorten maar de rest niet kon en wilde terugbetalen.Ik heb toen contact opgenomen met de politieagent die me al die tijd al helpt en die zei,ik zou ze aannemen,want als dit voor de rechter gaat ben je een aantal jaar verder en heb je een hoop advocaatkosten en betaal je waarschijnlijk bij aan advocaatkosten ipv dat je iets terugkrijgt.Hij heeft van de politie ook n berisping gekregen en zijn naam staat nu in de lijst van oplichters in de buurt.Dus ze houden hem zowiezo in de gaten.Tot nu toe is het rustig,hij weet in elk geval dat ik niet zomaar alles pik,toen ik hem na wat gedreig terugmelde dat ik ook wel persoonlijk met de politie wilde langskomen voor een gesprek,draaide hij als een blad aan de boom en had ik de dag erna de 100 euro al op mijn rekening staan.Hopelijk blijft het nu rustig,maar ik weet wel dat als ik ooit nog een andere wei huur,ik van de verhuurder bewijs wil zien dat de wei ook daadwerkelijk van hem is, :o .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 09:26

Heftig, maar het is in ieder geval iets.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:17

Ja precies. Je hebt het in ieder geval niet over je kant laten gaan.
Inderdaad daar heb je van geleerd. Je verwacht toch nooit dat je zoiets over komt. Maar goed gelukkig is het opgelost en ben je er hiermee zo goed als vanaf.