Wanneer scheren jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje1990

Re: Wanneer scheren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:47

Pony wordt hier rond 20 oktober geschoren.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:19

ik zit nog te twijfelen wanneer en wat..
wij hebben een 4 jarige haf..
krijgt regelmatig beweging op 1 a 2 dagen na.
hij zit al dik in vacht.

ik denk jacht model er in te scheren maar twijfel over de deken
wat moet ik er dan op doen.. staat momenteel nog 5 uurtjes op het land overdag.

vorig jaar bijna helemaal kaal gehad. we hadden hem toen vanaf begin sep
maar pas in november kaal gehaald.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:25

Ik ga mijn nieuwe pony ook scheren, ze heeft echt een dikke vacht! Wilde dat niet te laat doen omdat ze in een (wel goede) inloop stal + paddock staat en alleen met -10 de stal in gaat. Dus zie er wel tegen op om dat weer te kloten met die dekens maar ik wil wel wedstrijden gaan rijden dus lijkt het me wel verstandig..

is het trouwens slim om haar pas te scheren als we op wedstrijd gaan? (ik gok/hoop op novemeber of begin december) want ik moet wel altijd buiten trainen dus dat is wel koud dan.. en dan maakt dr dikke vacht niets uit

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:27

morgen is mijn pony en 1 van mijn paarden aan de buurt de andere hoeft niet heb ik nog nooit geschoren en heeft een zeer fijne vacht blijft lekker kort in het haar

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 09:24

Hebben ons wedstrijdpaard van de week geschoren, was ook echt nodig. Maar zij is altijd vrij vroeg. Ieder jaar nog zo tussen half september en begin oktober moeten scheren.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:25

Pally schreef:
Aranel schreef:
Vorig jaar is mijn paard één keer geschoren, hoop dat ik het dit jaar daar ook mee red. Naast dat scheren natuurlijk best prijzig is, is hij in de week nadat hij geschoren is echt een BOM. Stapte vorig jaar op nadat hij geschoren was, lag er met 2 minuten weer naast :Y)
Het valt me nu mee hoe dik hij in het haar zit, ik hoop dus dat ik het uit kan stellen tot eind oktober/november, net als vorig jaar :)

Heb die van mij vorig jaar voor het eerst geschoren en daarna idd een bom. Niks anders als steigeren en raar doen. Kon er werkelijk niets meer mee worden. Dit jaar maar weer op tijd begonnen met dekens zodat ik niet weer hoef te scheren.

Als je goed warm rijdt met een uitrijdeken verminder je dit ontzettend! Dan hebben ze het niet zo koud..

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:43

casperzazoe schreef:
Ik ga mijn nieuwe pony ook scheren, ze heeft echt een dikke vacht! Wilde dat niet te laat doen omdat ze in een (wel goede) inloop stal + paddock staat en alleen met -10 de stal in gaat. Dus zie er wel tegen op om dat weer te kloten met die dekens maar ik wil wel wedstrijden gaan rijden dus lijkt het me wel verstandig..

is het trouwens slim om haar pas te scheren als we op wedstrijd gaan? (ik gok/hoop op novemeber of begin december) want ik moet wel altijd buiten trainen dus dat is wel koud dan.. en dan maakt dr dikke vacht niets uit

Als je nog geen last hebt van de vacht dan kun je nog wachten met scheren. Maar als je liever niet de hele winter een 'kaal' paard hebt kun je er ook voor kiezen nu te scheren zodat er nog weer iets vacht aangroeit.

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:56

Eind oktober. eerder heeft geen zin bij die van mij, dan groeit het nog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:22

ik heb de knoop doorgehakt,mijn merrie gaat vandaag kaal.
ze kan haar warmte na 10 minuten stappen niet eens meer kwijt met die dikke vacht van haar.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:23

Ik ga denk zo maar even scheren, heb het apparaat liggen en ze is al snel nat en moe.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:01

12 oktober gaat die van mij kaal. :)

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:04

Voorlopig nog niet, heb pony's vroeg genoeg in de dekens gezet en het valt me nog 100% mee hoeveel haar ze hebben, vorig jaar in de herfstvakantie geschoren maar toen moest ik nog een x scheren en hoop het dit jaar bij 1 x te houden:)
Denk eind november of december dat k scheergereedschap weer uit de kast trek!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:21

Die van mij is alweer toe aan zijn 3e scheerbeurt. Dan wel alleen de hals/borst/gedeelte voorbenen en een stuk buik.

Hij wordt van september tot en met half november een keer of 5 geschoren. Hij staat 24/7 buiten, maakt echt een flinke vacht aan en zweet enorm bij het rijden.

Vorig jaar heb ik hem een keer in december geschoren, omdat het toen zo warm was, maar dat doe ik niet meer. Schijnbaar is de aanmaak van het winterhaar dan echt gestopt. Dus kreeg hij van die dikke lange stugge haren ervoor terug. Kwam gelukkig weer helemaal goed met de ruiperiode.

Hij staat nu nog zonder deken, na zijn volgende scheerbeurt krijgt hij een regendeken op en wanneer het echt koud wordt een 200 grams deken.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:06

die van mij schiet na de 1ste keer geschoren te zijn nu alweer in het vacht -- denk dat ik hem eind nov scheer voor de 2de keer

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:45

Paard wat ik rij komt ook alweer dikker in het haar na 1 keer scheren. Mijn merrie, die normaal al een flink vachtje heeft rond deze tijd, is ontzetten aan het verharen en zit nog kort in haar vacht. Het verschilt erg per paard.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 07:51

Onze kleine pony is zondag geschoren. Mijn pony ga ik zo eind vd maand ook maar scheren want die is helemaal nat na een uurtje les en ze heeft al best een dikke vacht.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:36

Van de week geschoren ( heel blij met m'n eigen scheerapparaat), alleen onderzijde hals en onderkant buik, nu nog geen deken op in de stal..
(Fjord) Ze krijgt toch wel veel,haar, dit hou ik met dekens niet tegen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:57

Ik lees vrij veel paarden die al (of bijna) kaal zijn/gaan worden.. Die van mij zit nog volop in zijn zomervacht.. is op zijn rug iets aan het verharen maar hij is er nog lang niet.. nu is hij pas een maand of 3 onder het zadel, maar omdat het zo'n ontzettend "zweetpaard" is wil ik hem wel (gedeeltelijk) kaal deze winter.. maar aan scheren zijn we nog echt niet toe.. :n
Een rijnlander bij mij op stal zit wel al vol in zijn vacht en daar is week of 4 geleden een jachtmodel geschoren. Helaas groeit zijn vacht zo hard dat je nu nauwelijks nog verschil ziet..

kaylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:39

Een van de pony's is woensdag al kaal gegaan de andere gaat met twee weken...er zit dag en nacht verschil tussen die twee.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:15

ik heb vanmorgen geschoren halve jachtmodel
van hals borst onder ze buik
op ze hals en onzer ze buik zat mega veel haar
op ze borst nauwelijks zelfs op ze schouders ook niet veel
heb er nu fleece gevoerde regendeken op zitten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:50

Ik heb vandaag ook een jachtmodel geschoren en dst moet hoogst waarschijnlijk over een maand nog een keer. Hij is nu al wollig, maar pas halverwege zijn complete wintervacht.
Maar hij begon er last van te krijgen, dus hup, scheermes eroverheen. Benen en hoofd en rug zijn nog behaard, flanken, buik en hals kaal.

Cave_equum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:08

Mijn merrie begint nu een beetje een vachtje te krijgen, ik wil haar in de herfstvakantie (over 2 weken) gaan scheren, maar dan moet eerst de nieuwe deken binnen zijn ..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:37

Marije heb jij een foto daarvan want hoe hoog bij de flanken en wat voor deken heb je op

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 09:41

Ik bekijk het echt per paard. Ik heb er vijf staan hier, en de een heeft echt al een berenvachtje, terwijl de ander nog in haar zomerjasje staat. Over twee weken scheer ik er twee, en de anderen later (of niet).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 11:18

Ik heb wel een foto, maar krijg m via mobiel nirt gelinkt.
Ik heb nu nog een 0 gramsregendeken erop liggen. Als het overdag niet meer boven de 15 graden utkomt of s nachts onder de 5 komt er een 100 grams onderdeken bij en ik heb ook nog een 200 grams onderdeken.