Een winterstop of toch maar niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:07

aerdenhout1 schreef:
*\o/* *\o/* wij hoeven dit jaar geen winterstop te houden want ik verhuis met mijn hele stal naar een andere locatie, en daar zit een binnen bak bij!!
Na dik 40 jaar elke winter afzien w.b.t rijden, gaat die droomwens voor de stal in vervulling!
Dus dit jaar door trainen met de klanten... ik zie voor het eerst sinds jaren niet op tegen de winter!!!

kijk dat is luxe! Je zit nu in Aerdenhout toch? Waar ga je heen? Heb afgelopen weekend nog wedstrijd in aerdenhout gehad.

Wij doen ook geen winterstop. Zo lang de bak het toelaat rijden wij de hele winter en de wedstrijden blijven wij ook gewoon rijden.

Als je bak bevroren is maar wel vlak doe ik gewoon simpele oefeningen in stap. Als de bak bevroren is en ongelijk dan laat ik het zitten. Maar dat gebeurt zelfden. Afgelopen jaar heb ik bij elkaar denk ik 1 week niet gereden

Pantykous

Re: Een winterstop of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:52

Wat lekker Aerdenhout!

Ik zit voor het eerst in 10 jaar weer op een locatie zonder binnenbak. Terug naar m'n roots. :D Wel goed bakbeheer, dus we gaan het beleven. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:15

Als het een beetje goed weer is,rijd ik gewoon door.
Geen binnenbak dus met sneeuw,veel vorst of extreem weer staat mijn pony stil.
(wel elke dag weidegang).
Rijd geen wedstrijden dus ik kan prima een tijd minder,of niet trainen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:00

Bij mij ook geen winterstop. Af en toe een paar dagen tot een week krijgen ze vaak wel meestal 2 keer per jaar. Zafier en melody kan ik zo op gaan zitten alleen roxy niet maar die moet eigenlijk elke dag wel iets doen al is het maar even onder het zadel stappen dus alleen hem ga ik niet meer ' stil zetten ' Bij mij komen ze wel elke dag naar buiten

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:06

Ik probeer mn bak zo los mogelijk te houden in de winter en zoveel mogelijk door te rijden.
Ik kijk in de winter gewoon van dag tot dag.

Verder staat bij mij wel heel de dag de staldeur open, sneeuw of geen sneeuw zodat ze wel heel de dag naar buiten kunnen als ze dat willen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:30

Geen binnenbak, maar hier op stal doen ze er veel aan om hem goed te houden. Zelfs met de vorst. Het trainen zal waarschijnlijk wat minder worden maar echt een winterstop doe ik niet aan! Buienradar goed in te gaten houden :D en anders gaan we lekker naar buiten.

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 13:30

Zijn er ook mensen die hun paard alleen in de winter stallen bij een (pension)stal met binnenbak?
Bij gebrek aan een binnenbak waar je gewoon mag rijden in de buurt bijvoorbeeld?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:18

ponyparadijs schreef:
Toad schreef:
dat vroeg ik me ook al af. Wandelen met de paarden als het zo koud is? Dan word ik waarschijnlijk over de weg gesleurd omdat mijn paarden dan stuiteren van de energie!

Heeft dat niet te maken met opvoeding?

Normaal gesproken wel. Maar als ze een dagje of meer hebben stilgestaan en het is ijskoud dan hebben ze gewoon te veel energie. Het was ook meer spreekwoordelijk bedoeld ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:12

Hier geen winterstop :n

Ik heb de paarden bij mijn ouders staan. Alleen een buitenbak en longeercirkel. Bij erge vorst ga ik een paar keer naar de manege of de weg op (dekentje op en gaan). Verder strooi ik wel zout in de longeercirkel zodat ik kan longeren. Bij erge sneeuw maak ik de longeercirkel schoon en kan die dus blijven gebruiken. Wel rijdt ik dan niet 5 of 6 keer per week maar 3 of 4x. Met sneeuw rijdt ik ook rustig richting manege met de trailer... :j

Verder blijven de paarden gewoon, weer of geen weer, hele dagen buiten. Ook met sneeuw of vorst. Ze zijn het gewend en passen wel op.... Ik heb dus geen last van paarden die ontploffen van overtollige energie.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:31

Hier ook geen winterstop.
Buitenbak word zout gestrooid, en afgelopen winter heeft mijn zusje door kunnen trainen.
Wel allemaal op een iets lager pitje, maar het was goed te doen.
Merries zonder ijzers lopen straks ook in de wei. Andere jaren ook goed gegaan, ze kijken zelf wel uit.
Mam gaat gewoon met de vrachtwagen wel naar alle lessen.
En net voor een wedstrijd kijken wij altijd even of we nog naar de binnenbak kunnen. Maar dat is 15 minuten rijden met de auto.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:28

Hier wel een winterstop als er sneeuw ligt of de bodem bevroren is. Daar ontkomen we hier niet aan. Geen binnenbak, alleen op 8 km afstand maar met gladde wegen ga ik niet met trailer de weg op. Niet overal wordt gestrooid. Het bos ga ik met harde bodem niet in...paard is veel te fris met koud weer en om er nou af te stuiteren....die leeftijd heb ik gehad. :D

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:49

geen langdurige winterstop, tenzij vorst en sneeuw roet in het eten gooien, er is bij ons alleen een buitenbak aanwezig, die overigens wel vrij lang door te rijden is.

wel een wedstrijd winterstop. ik vind het oneerlijk tegenover mijn paard om te starten terwijl je de week ervoor amper goed heb kunnen rijden ivm het weer.