Pension Klanten die zomaar vertrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:55

marlijntjeh schreef:
Ik had mijn zadel te koop staan, en 2 meisjes wouden het wel hebben. Toen vroegen ze of ze het al mochten gebruiken, en volgende week kwamen ze geld brengen. Ik stemde in. Een week later kreeg ik 20 euro, en de week erna verdwenen ze van stal. Manege krijgt nog geld van ze, en ik heb meerdere berichtjes gehad dat deze meisjes dingen hebben 'gejat'. Egoistische lui, daar gaat mijn zadel en geld! En mijn vest heeft ze ook stiekem meegejat!

Dan ben ik wel weer benieuwd wie dat dan waren.. :P

Anoniem

Re: Pension Klanten die zomaar vertrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:04

Dezelfden als jou kist ja! haha!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:29

:( Jeetje wat een verhalen zeg... Dat heb ik nog nooit meegemaakt gelukkig, inmiddels heb ik mijn eigen kleinschalige pensionstalletje, en we hebben een hele gezellige club, 6 pensionklanten dus niet zoveel, alles in eigen beheer, en alleen volpension.
Ik ben er heel blij mee vooral als ik dit allemaal lees hier, jeetje

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:15

Op de vorige stal waar mijn paarden stonden hadden we ook zo'n rare stalhouder. je moest daar alles zelf doen en alles was inclusief. Nou het stro was beschimmeld dat kreeg je niet eens uit elkaar, het hooi was beschimmeld en als je zelf hooi kocht gooide hij het weg. Als je je paarden hooi gaf haalde hij het weer de stallen uit als je wegging. De tonnen biks gingen met zakken tegelijk op omdat iedereen er maar uit jatte en als zijn paarden je spullen sloopte zei hij niet eens sorry terwijl hij geen toestemming had om mijn spullen te gebruiken, zijn paarden stonden in lagen stront en het was daar overal smerig en gevaarlijk voor de paarden ben erg blij dat ik daar weg ben!

Ook speelde hij mensen tegen elkaar uit wat al helemaal triest is, ik vraag mij echt af of hij psychisch wel helemaal 100 is, wat een dingen heb ik daar meegemaakt zeg! gelukkig hebben mijn paarden het nu veel beter

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 01:21

Gebeurd vaker...
Zelf heb ik het ook wel eens gedaan. Paard stond in vol pension betaalde 300 voor bar weinig er moest gewoon buiten gezet worden en gewoon gemest worden. Het was al de zoveelste keer dat mijn paard binnen stond in zijn eigen mest stont te trappen ( op het beton) geen hooi in de stal had. Meneer kwam pas om 2 uur smiddags voor het eerst voeren, omdat de kerk voor gaat en er daarvoor niet genoeg tijd was even een schep brokken in de bak te gooien/paard op het land te zetten.
Heb de stal leeg geschept kruiwagen op de wasplaats leeg gegooit zooi ingepakt en vertrokken. :j

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:41

soms denk ik dat 90% van de pensionklanten zich slecht gedragen door het gedrag of onkundige ( of simpelweg wrede) gedrag van veel pensionhouders.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:47

Jeetje, wat ben ik blij dat ik ze thuis heb staan!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:48

Ik denk dat je daar ook heel erg blij mee kunt zijn! persoonlijk vertrouw ik geen enkele stalhouder meer niet omdat ik alleen maar slechte ervaringen heb gehad maar ook de slechte ervaringen van anderen heb gezien.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:50

kiki1983 schreef:
Ik denk dat je daar ook heel erg blij mee kunt zijn! persoonlijk vertrouw ik geen enkele stalhouder meer niet omdat ik alleen maar slechte ervaringen heb gehad maar ook de slechte ervaringen van anderen heb gezien.

Komt het niet van weerskanten?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:53

Ik ben 1x zelf zo weggegaan. Ik heb niets gestolen en alle rekeningen netjes betaald hoor, maar ik ben wel ' stiekem' weggegaan. Ik kon niets met deze mensen (stond op een manege) bespreken en mijn paard werd gewoon zwaar benadeeld als ik een keer met een klacht kwam. Het personeel spoorde naar mijn mening ook niet, paarden werden compleet aan hun lot overgelaten, kwam geen DA als het hoognodig was, idioot voerbeleid en er werd enorm veel gelogen. Kreeg niet waar ik wel voor betaalde en zo kan ik nog wel even doorgaan. Nadat mijn stalvriendin vertrok en dit op een fysiek drama uitliep heb ik ervoor gekozen om in stilte weg te gaan..

Absoluut niet netjes, maar het kon niet anders. Op andere 2 stallen waarvan ik ben verhuisd ging het heel fijn.. Goede afspraken, bloemetje gegeven en daar kom ik nog regelmatig :)

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:05

Bij ons betaal je een borg voor een maand, ga je zomaar weg of laat je een puinhoop/kapotte spullen achter ben je het kwijt.
helaas wel mee gemaakt iemand die keurig vertrok (borg terug gehad), en 2 dagen later al me dure bucas dekens weg, dure wollen deken weg en nog heel veel meer.. ze had mijn trailer geleend voor transport naar haar nieuwe stal en die dacht ik ook niet terug te krijgen.. na een week is die opgehaald door de politie.
helaas nooit kunnen bewijzen omdat zij d'r spullen thuis houd en haar paard t niet paste. :(

ook meegemaakt dat alle paarden al helemaal klaar voor de nacht op stal/paddock stonden en ik uit me werk langs rij om 10 uur en mijn paard staat nog in paniek alleen achter in t land, de rest was al om 6 uur afgestalt.. een week later zonder water in t land met 35 graden...
dus die hebben we ook maar weggestuurd.. :Y)

Of dat de dierenarts je belt of een bepaalt persoon nog bij je op stal staat, is onvindbaar en heb dikke schulden open staan. 2 dagen later spreek je de stal eigenaar en die was ook al benaderd door zijn dierenarts (totaal 2 verschillende dierenartsen) met hetzelfde verhaal.. 2 weken later deurwaarder op stal voor inbeslagname pony 1, nog een week later inbeslagname pony 2, 3 en alle overige eigendommen. eigenaar is verdwenen.. niet meer gezien na de 1e inbeslagname.. :?

gelukkig geen ervaring met nare/enge stalhouders! :o

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:16

eenitraM schreef:
kiki1983 schreef:

Komt het niet van weerskanten?

tuurlijk komt het van weerskanten maar als ik alleen naar mijzelf kijk dan wordt ik pas een slechte klant als de stalhouder al slecht bezig is. van pensionklanten heb ik zelf nog niet echt rare dingen gezien die ze zonder reden hebben gedaan. Wel als de stalhouder inmiddels slecht bezig was.

Voorbeeldje: Stal waar ik heb gestaan met mijn 2 paarden was inclusief stro. Er waren 3 vaste dagen per week wanneer je uit mocht mesten ( behalve als het nodig was dat je meer stro nodig had bijv geopereerd paard, bevalling etc) nou prima! Tot er opeens een slot op de hooizolder hing op de dagen waarop je wel uit mocht mesten en ik mestte maar 1x per week uit zodat ik mijn hele stal leeg kon halen en weer fris kon beginnen maar er was helemaal stro meer, een aantal weken al niet meer, meerdere keren erom gevraagd maar geen antwoord gekregen toen maar een paar pakken vlas gepakt want je laat je paard niet met min 17 op alleen het beton staan. Pakken vlas zelfs nog netjes betaald en een week later met de uitmestdag nog steeds een slot erop.

Reden: Stalhouder vond dat er teveel stro werd gebruikt
Consequentie: Slot open geknipt, alle klanten stro gepakt, hun paard flink opgestrooit, stro zelf lopen verstoppen omdat je immers niet wist wanneer er weer stro was en als je zelf stro kocht gooide hij het gewoon de sloot in. Hij was alleen maar veel meer stro kwijt dan normaal. ja zeg dan niet dat het inclusief is en ONBEPERKT en daarbij stonden de paarden sowieso altijd maar op een klein laagje stro ipv tot hun knieen wat ik op de meeste stallen zie.

Op diezelfde stal werd er alleen sochtends gevoert maar steeds vaker gebeurde dat niet.

reden: Stalhouder vond het niet nodig dat paarden die van 09.00 tot 17.00 nog hooi kregen en toen het land op winterrust ging vond hij hooi nog niet nodig.
Consequentie: iedereen ging hooinetten, ruiven, bakken etc in hun stal plaatsen zodat hun paard hooi had. Savonds buitensporig veel hooi geven omdat er sochtends niet meer werd gevoerd puntje bij paaltje werd er nog meer hooi dan normaal gebruikt en zoveel werd er ook niet gebruikt..voor 63 paarden 1 grote baal hooi in 1,5 dag valt best mee.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:38

Dr zijn veel rotte appels hoor....

Zo bied ik een kleinschalige stal aan (max. 3 paarden) en heb áltijd een goed en serieus gesprek met nieuwe klanten. ik vertel ze wat er is, maar vooral wat er NIET is (voeren en mesten moeten ze zelf regelen.) Ik heb bijvoorbeel geen bak.

Komt er een meisje op stal, alles helemaal koek en ei, vond het stukje geweldig.... gaat ze uiteindelijk na twee maanden toch maar weer weg omdat ik geen bak heb :+ Krijg ondertussen nog steeds geld van dr....

Een vrouw die alles helemaal ophemeld en 'noooooit meer weg gaat', na twee maanden... foetsie. En heb toch echt ontzettend veel voor dr gedaan.

Recent geleden: een grietje wat gewoon echt níet spoort ging helemaal door het lint en bereigde me meerdere keren omdat ik had aangegeven dat ik wilde dat ze vertrok. Ze had wel nog 2 maanden om te zoeken naar een andere stal omdat dit immers in het contract staat aangegeven.
Ik kan je vertellen dat de pleuris is uitgebroken en ik ben waarschijnlijk zelfs het stukje land kwijt waar ik dit altijd op kon doen :n Geloof me, dan krijg je zin om een paar koppen tegen elkaar te slaan, bah... word er misselijk van. Het ergste is nog dat er juist iemand nieuw is gekomen en die valt hier dus middenin, kan er niks aan doen maar mag wel weer vertrekken. (en ik juist nog zo'n iemand die niet graag van stal naar stal gaat en lang heeft getwijfeld voordat ze kwam :( )

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:43

Die dingen kunnen helaas ook gebeuren. het blijft gewoon rot.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:36

Je ziet inderdaad echt allerlei soorten mensen passeren als pensionklant of eigenaar.

Ik sta nu gelukkig op een fijne pensionstal waar goeie afspraken worden gemaakt. De paarden hebben altijd ruim voldoende eten en de stallen van de paarden die op stal gaan 's nachts worden dagelijks gemest. Verder worden er ook goeie afspraken gemaakt naar gebruik van de accomodatie (piste, hindernissen) en het opruimen na gebruik.
Wel wordt er altijd eerst een ontmoeting georganiseerd met mogelijke nieuwe klanten, om te zien of de meningen een beetje overeenkomen wat betreft het houden van paarden. Als er iemand komt kijken die echt niet past of met wie het niet klikt, wordt deze niet aanvaard als nieuwe klant (meestal beseffen deze mensen dit zelf wel en beslissen ze zelf om niet met hun paard naar daar te komen)
Zo blijft het voor iedereen aangenaam op stal, en worden onnodige meningsverschillen of problemen vermeden.

Op mijn vorige stalling heb ik ondanks meningsverschillen en een slaande ruzie met andere pensionklanten toch min of meer geprobeerd om alles uit te praten met de eigenaars en op een beschaafde manier te vertrekken. Ik ben naar hen toe gegaan om een paar misverstanden uit te praten en te zeggen dat ik het na wat gebeurd was niet meer zag zitten om te blijven. Ik had het met de eigenaars wel uitgepraat maar de andere pensionklanten lagen me totaal niet en hadden ook heel andere meningen over paarden houden, wat ook de reden was van de ruzie. Ik heb hen bedankt voor alle goeie zorgen en netjes mijn maand stalgeld nog uitbetaald. Dat werkt ook het beste voor iedereen, als ik deze mensen nu tegenkom slaan we een praatje over hoe het gaat met de paarden, we zijn elkaar niets meer schuldig dus we hoeven elkaar niet scheef te bekijken of een slechte naam te bezorgen.

Ik ben altijd van het principe goeie afspraken maken goeie vrienden. Er kunnen altijd meningsverschillen zijn, maar als beide partijen een kopie hebben van het contract waarin de afspraken duidelijk vermeld staan, kan er achteraf niemand met de vinger worden gewezen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:03

@kiki1983: ik ben wel benieuwd hoe lang je hier hebt gestaan. Dergelijke wantoestanden voorkom je dus door kritischer te zijn VOORDAT je op een stal gaat staan. Als ik pesionklant was, dan sprak ik de stalhouder bij het eerste akkefietje hierop aan. Bij geen verandering of verbetering ging ik direct op zoek naar een andere stal. Hoe lang dergelijke praktijken doorgaan heb je zelf in de hand. Meegaan in de akelige praktijken of gaan voor verandering?

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:38

marion71: Op deze stal heb ik 3 jaar gestaan. De eerste 2,5 jaar waren echt super echt waar. Alles netjes in orde, goede verzorging etc. uiteindelijk ben ik voor verandering gegaan, ik dacht eerst nog misschien is er iets aan de hand maar hij is het denk ik gewoon zat. ik ben er nu ongeveer 10/11 maanden weg en nu is er een complete leegloop bezig omdat ook het hooi en kuil achter slot en grendel zit.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:40

Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat ik wel een contract had waarin alles duidelijk stond omschreven. Toen de problemen ernstig werden ben ik vertrokken en heel gemeen..zonder te betalen, als ik om ging rekenen hoeveel kosten ik er door heb gehad kwam dat boven het stalgeld uit. Ik heb daar een berekening van gemaakt en samen met een brief waarin een kopie contract etc zat naar hem gestuurt en nooit een reactie gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:15

Tja ik ben ook 1x van een stal weggegaan zonder dat netjes van tevoren te zeggen. Maar moest op dat moment voor m'n paard kiezen en niet voor beleefdheid. Pony werd vaak niet buiten gezet terwijl wel werd gezegd dat dit werd gedaan, ze kreeg koeienkuil (en als ik hooi wilde mocht ik wel hooi pakken.. jammer dat de schimmel daar al 2 jaar in lag zowat..) en met het bixen werd ze ook met enige regelmaat vergeten.
M'n moeder heeft m'n pony van 't erf af gelopen en we zijn niet meer teruggegaan. Ben daarna nog belaagd met allerlei telefoontjes dat ze het wel kwamen halen en dat ik een contract had getekent. Heb ze gezegd dat ik geen contract heb gezien, maar ook dat ik gewoon niet wil dat m'n pony achteruit gaat door de stalling, maar toen kreeg ik een snauw dat ze al jaren in de paarden zaten en wel wisten wat ze deden en wat goed was voor een paard... Dus eerst had ik volgens hun het contract getekend, toen ineens had mijn moeder het ondertekent, want ik was minderjarig?
Was gewoon 19 op dat moment en m'n moeder heeft ook geen contract gezien. Heel bijzonder verhaaltje was dat..
Uiteindelijk maar gezegd dat ik prima geld wilde overmaken, maar dat ik dan wel graag m'n bonnetjes wilde hebben voor de belasting.. En toen was het heel stil aan de overkant..

Inderdaad, misschien niet netjes van mij. Maar praten was geen beginnen aan, zo vaak waren de staleigenaren er niet, het waren meer de pensionklanten die de boel draaiende hielden daar.. En tja.. Moment dat ik aangeef dat een paard normaal kuil of hooi hoort te eten, en dus geen koeienkuil of beschimmeld hooi en ik krijg dan te horen dat het allemaal niet zo is en dat zij prima weten wat goed is voor m'n pony... Dan mogen ze dat plekje lekker voor een ander paard gebruiken.. En heb ze ook nog even vriendelijk bedankt voor het ongevraagd gebruiken van m'n borstels op ponies met schimmelinfecties.. Was ik ook echt ontzettend blij mee. Ben echt lang panisch geweest dat m'n pony geen schimmel zou krijgen :+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:26

ik vind het in sommige gevallen best terecht, zeker op de stal waar ik meegeholpen hebt, daar ging het vaak ook andersom: de eigenaar zou een vast contract opstellen voor x maanden, vervolgens komt dat er door allerlei omstandigheden niet van en dan van het ene op het andere moment schopt ze je op straat en heb je dus geen contract om iets tegen haar te beginnen, want dat zou zij zelf maken. Deze stal heeft dat met meerdere mensen zo "geflikt", onder andere mij en een aantal klanten, waarvan er eentje met 3 (!!!) grote paarden binnen een dag op straat kwam te staan, niks geen opzegtermijn.
En daarnaast, als je soms ziet hoe het er op sommige stallen aan toe gaat.. zo is er bij bovenstaande stal onder de pensionklanten EN de eigenaar een weddenschap afgesloten wanneer ik met mijn studie zou gaan stoppen want ik houd toch niks vol... ziekelijk. En dan zijn er nog genoeg stallen waar er niet naar je paard omgekeken wordt, het niet goed behandeld wordt.. en het paard gaat dan toch voor alles, dus dan is het enigszins begrijpelijk als iemand op zoek gaat naar wat anders. Maar spullen van anderen meenemen of een bende achterlaten als je weggaat, dat vind ik weer een ander uiterste

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:31

Ik betaal altijd sowieso van te voren (ben iemand die ergens staat dus niet die pension klanten heeft) En had bij mijn oude pension stal een contract dat werd dan wel allemaal niet zo goed geregeld zegmaar maar aan zo'n contract heb je veel hoor!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:43

bij ons betaal je sowieso 100 euro borg op t sleuteltje van de zadelkamer, dit omdat mensen ze niet terug geven en hij dan een nieuw slot kan gaan maken met nieuwe sleuteltjes (zodat hun niet meer erin komen)

Buiten dat betaal je bij ons de stal zelf vooruit. T hooi/stro betaal je om de 2 weken als je opschrijft wat je moet hebben.. Zo maakt t niet uit wat mensen doen maar heeft hij niet veel verlies als iemand besluit weg te gaan zonder wat te zeggen. Sowieso zit er een maand opzegtermijn bij op een enkele uitzondering na... dus hier doen de meesten eigenlijk wel netjes betalen... T afgelopen jaar gelukkig niks naars mee gemaakt op onze stal

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:44

Citaat:
Schrik echt soms van de verhalen die ik hier lees. Slecht voer, geen voer, slechte behandeling van de paarden. Zie je dat dan niet voor je de stal huurt?

En wat doe je als je op een stal toekomt, je betaalt 100 euro per maand en je moet alles zelf doen. De stallen zijn de verantwoordelijkheid van de eigenaar, als er 20 stallen zijn waarvan er 1 iets vuiler ligt, kan je toch geen oordeel vellen?
Wat als je 's middags of overdag gaat kijken, dan staan er niet veel paarden te eten... Je hebt paarden die je elke keer uit de stal ziet komen, en andere paarden die van stal komen als jij er niet bent. Dus dan zie je deze nooit van stal komen.

Ik denk dat je niet altijd alles kunt zien en dat het ook niet de schuld is van de eigenaar. In mijn geval stonden er ook kameraden die alleen positieve dingen vertelden. En het eten? Dit stond boven de stallen en was er gewoon insmijten, dus als je gaat kijken zie je ook niet of ze wel of geen eten krijgen. De korrels stonden in bakken voor de stal, dit was gewoon uitscheppen, kun je ook niet controleren voor je je eigen paard er gaat stallen.

Soms kan je er echt niets aan doen.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:29

Bij mij is het een aantal jaar goed gegaan en toen opeens was er geen stro en hooi meer. Alleen koeienkuil..Bij mij was het echt opeens dat het slechter werd

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 21:51

Het was voor de crisis ook al raak... maar soms is het domweg de schuld van de pensionhouder...en/of het feit dat er niets op papier staat... Een vriendin van me had een paard bij een paardenfokker staan, en dat niet alleen, mijn vriendin deed extra dingen voor die pensionhouder: stallen uitmesten, paarden in de wei zetten en allerlei andere karweitjes. Toen kwam er een wedstrijdpony staan. En de eigenares van die pony vond het niet eerlijk dat zij een paar tientjes meer moest betalen dan mijn vriendin. Ja, duhhh, 8)7 mijn vriendin stak daar dagelijks de handen uit de mouwen. De wedstrijd rijdster deed dat niet.
Maar de pensioneigenaar deed de stalhuur omhoog voor mijn vriendin, en mijn vriendin haalde haar paard dus weg. En ik kan haar geen ongelijk geven.