Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

aerdenhout1 schreef:Wat een prachtig gedrag van jou merrie!! Die ziet jou dochter als een van de kudde en geen enkel ander iemand of het nu paard is of mens, komt daar aan!
heel vervelend voor iedereen die niets met jou paarden heeft en die een keer op bezoek komen, maar heel herkenbaar w.b.t gedag leider van de kudde!
Jij bent de opper leider, ben jij erbij niets aan de hand, ben jij er niet bij zal de merrie jou status in nemen en voor de kudde zorgen!
Wel opletten dus dat er geen vreemden met jou dochter het land in gaan, mits je er zelf bij bent, maar dat had je zelf ook al in de gaten!

echt superlief 
Waratje schreef:Dus omdat jouw merrie "hetzelfde gedrag" vertoont vanuit een ander motief kan het dus niet vanuit een ander motief zijn? Kijk eens wat breder de wereld in, er zijn heel veel verschillende paarden met heel verschillende karakters en heel verschillende motieven voor "hetzelfde" gedrag. Er is veel meer dan "dominant" en "niet dominant" in de paardenwereld.

Sjemira schreef:Mijn merrie heeft hetzelfde gedrag, precies zo. Als ze iemand niet kent die haar bv uit de wei moet halen dan komt ze dus met haar oren plat in de nek op die persoon af. Ik weet nu wat het is, het is sowieso al een dominante merrie in haar gedrag maar ze beschermd haar weide. Die weide is van haar en de persoon die erin komt die ze niet kent komt dan niet dominant genoeg over. Dit is voor haar een rede om aan te vallen, het is haar weide. Echt dominant paardengedrag dus. Bij mij doet ze dit dus nooit en ook niet bij de stal eigenaresse want die accepteerd ze als leider.
Heeft helaas dus niks te maken met de bescherming van je dochter, ze accepteert die vreemde onderdanige kinderen niet in haar weide
Dus degene die haar weide inkomt en die zijn bang of zijn geen leider dan heb je dit probleem en ook meteen het antwoord om het op te lossen. Succes.
Sjemira schreef:Waratje schreef:Dus omdat jouw merrie "hetzelfde gedrag" vertoont vanuit een ander motief kan het dus niet vanuit een ander motief zijn? Kijk eens wat breder de wereld in, er zijn heel veel verschillende paarden met heel verschillende karakters en heel verschillende motieven voor "hetzelfde" gedrag. Er is veel meer dan "dominant" en "niet dominant" in de paardenwereld.
sorry echt weer zo'n bokt opmerking, Ik speel de bal ff terug: Dus omdat jij zegt dat het bescherming is van het kind is het zo en kan het niets anders zijn??? Ik kijk naar paarden en weet heeeeeeel goed wat voor gedrag ze hebben. Natuurlijk hoort TS graag dat het om de bescherming gaat van haar kind maar dat is geen paardengedrag om een menselijk kind te beschermen. Paarden denken zo niet, die denken niet zo complex, die denken alleen maar dit is mijn weide en die kleine mensjes ken ik niet dus bescherm ik mijn weide.