stapmolen, hoe regelen met betaling voor gebruik pensionstal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Re: stapmolen, hoe regelen met betaling voor gebruik pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:24

Denk dat de eigenaar het gewoon moet zien als investering. De klanten die er nu staan hoeven er niets extra's voor te betalen, maar nieuwe klanten zou hij een iets hoger stallingstarief kunnen vragen omdat hij een extra voorziening heeft.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:26

Weidebloem schreef:
We hebben er ook over na zitten denken om het pensiongeld te verhogen. De eigenaar ziet dit niet zo zitten en de stalmensen kennende gaat het denk ik ook niet werken. Vandaar dat we naar een oplossing zoeken waar je alleen extra betaald als je gebruik maakt van de stapmolen.

tsjah, ik rijd het liefste in de buitenbak, maar stel dat er een nieuwe binnenbak komt, zal het stalgeld ook verhoogd worden. Toch heb ik daar weinig profijt van omdat ik liever buiten rijdt.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:42

Colway schreef:
Weidebloem schreef:
We hebben er ook over na zitten denken om het pensiongeld te verhogen. De eigenaar ziet dit niet zo zitten en de stalmensen kennende gaat het denk ik ook niet werken. Vandaar dat we naar een oplossing zoeken waar je alleen extra betaald als je gebruik maakt van de stapmolen.

tsjah, ik rijd het liefste in de buitenbak, maar stel dat er een nieuwe binnenbak komt, zal het stalgeld ook verhoogd worden. Toch heb ik daar weinig profijt van omdat ik liever buiten rijdt.

En toch mag dat wettelijk niet..... niet vanwege de nieuw bak iig.

crosspiloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:45

Ik zou het stalgeld wat verhogen, een 10 euro per persoon erbij moet vast lukken. Met muntjes zou ik zelf heel vervelend vinden, een boel gedoe en ik ben wel zo'n chaoot die zijn muntjes vergeet.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:09

Bij ons zit het ook in het stalgeld inbegrepen, en mag je je paard erin zetten wanneer je wil, ook alleen. Lijkt me een hoop gedoe. Ik zou, zoals al eerder gezegd, het stalgeld ietsje verhogen. Al is het maar 5 euro.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:12

Op mn vorige pensionstal is een stapmolen geplaatst.
Hier betaal je gewoon elke maand 5,- extra bovenop je stalgeld, zodat je gebruik kan maken van de stapmolen.
Mensen die dit niet willen hoeven dan uiteraard die 5,- extra niet te betalen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:38

Ik heb zelf een pensionstal, en bij ons zit het bij de prijs in. Zou je niet bijv 15 euro extra kunnen rekenen per maand voor het gebruiken er van?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:45

wij mogen er ook onbeperkt gebruik van maken en in de winter zet de pensionhoudster tijdens het mesten vaak ook een groep in de molen. Paarden gaan in groepen naar buiten (dagdeel) maar als ze door wil met mesten zet ze weleens een groepje in de molen, op verzoek wil ze je paard ook in de molen zetten (zolang het niet dagelijks is). Kost niks extra.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:58

Op de manege waar ik heb gestaan betaalde je per maand een bedrag en kreeg je een keelband met nummer welke het paard om moest in de stapmolen.
Dit is al vrij snel afgeschaft en is gewoon het stalgeld verhoogd. Tweede stal werd gewoon het stalgeld verhoogd.

Die keelband was leuk, maar er werden zoveel paarden ingezet zonder keelband en door de locatie op de manege was toezicht ook onmogelijk.