Uitbreker!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Danique15

Re: Uitbreker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 17:12

Nee hij gaat meteen bij de uitgang staan en probeert emt mij mee euit te gaan. Ook als ik weg ga (maar hem nog steeds kan zien, maar hij mij niet) blijft hij daar wachten tot ik terug ben.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:31

Ik denk niet dat de TS van gedachte gaat veranderen, en niemand gaat haar de tip kunnen geven die ze zelf goed vind en die gaat helpen.

Maar als je denkt dat je paard niet gelukkig in de paddock is, waarom zet je hem er dan in? Waarom zet je hem op de wei, als hij daar niet gelukkig mee is (volgens jou)?
Dat is hetzelfde als dat ik mijn paard een paar maanden 24/7 op stal zet, terwijl ik weet dat ik hem daar niet gelukkig mee maak... Maar ik doe het toch. Waarom?!

MLPValley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:19

Het feit dat je overal een antwoord voor hebt en niet open staat voor dingen die hier gezegd worden, betekend maar 1 ding:
-Je bent niet bereid in te zien dat er andere meningen zijn dan die van jou en dat je enkel het antwoord wilt horen die jij in gedachte hebt.....

Als je jou antwoord wilt horen moet je hier niet posten, want dan krijg je echt niet wat je wilt.
Je moet echt je bubbel open breken want zo gaat het niet, ik weet op welke manege je staat en dat is echt niet positief voor je paard. Zoek een pension stal waar hij lekker naar buiten kan.
Als je straks een gek paard heb moet je niet klagen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:59

Danique15 schreef:
hij is dan heel saai enzo

Hoezo is je paard dan saai.. als jij onderuitgezakt op de bank hangt ben je toch ook niet bijzonder boeiend? Maar is hij saai omdat hij dan gewoon even paard is?

Echt knetter dit. Meid, succes ermee.

Floor_ELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 14:55

Oké ik snap wat je bedoelt, laat hem anders eerst even wennen aan de paddock en blijf erbij. Zodra hij weet dat er niks ergs aan de hand is en alles op stal precies hetzelfde is gebleven als hij terugkomt.
zet hem er bijvoorbeeld 5 minuten in daarna 5 minuten in stal en herhaal dit een paar keer.
wedden dat hij het dan minder erg gaat vinden na een tijdje :)
Blijf er vooral bij in het begin want je weet nooit of hij nog een keer besluit om uit de paddock te breken. Ga ook met hem spelen in de paddock en zorg dat hij zich niet verveeld, zodra hij het leuk gaat krijgen heeft hij er minder problemen mee om in de paddock te staan.
Ik snap dat je hem niet met andere paarden wilt zetten, maar je kan hem natuurlijk ook niet alleen laten staan. Laat het paard dat in de stallen naast hem staat nu ook in de paddock ernaast staan (een ander paard kan natuurlijk ook waarmee hij bevriend is) zo krijgt hij meer een stal gevoel en kan hij na een tijdje gewoon zelfstandig in de paddock staan.
Het is helemaal niet zo dat je slecht bent voor je paard maar je wilt hem gewoon helpen! Je zei dat je hem nog niet zo lang hebt en dan snap ik dat je niet weet wat je moet doen in alle situaties.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 21:45

Heel erg bedankt! dit is tenminste nog een tip waar ik iets aan heb :) ik heb het gister avond meteen uitgeprobeerd en het werkt, super bedankt! aan mensen die alleen maar dingen afkatte heb ik natuurlijk niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:49

Lekker kort door de bocht.. Dat jij nou je prioriteiten heel ergens anders heb liggen is niet de schuld van 'afkattende' bokkers..

Maar hee.. zolang je paard maar niet saai is he..

Floor_ELL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 21:54

chelle_dora schreef:
Lekker kort door de bocht.. Dat jij nou je prioriteiten heel ergens anders heb liggen is niet de schuld van 'afkattende' bokkers..

kom op dit meisje wil alleen maar het beste voor haar paard en probeert goed voor haar paard te zorgen, ze heeft hem nog niet zo lang. Ik snap best dat ze wil dat haar paard het leuk heeft in de paddock in plaats van zich dood verveeld en eruit wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:03

Floor_ELL schreef:
chelle_dora schreef:

kom op dit meisje wil alleen maar het beste voor haar paard en probeert goed voor haar paard te zorgen, ze heeft hem nog niet zo lang. Ik snap best dat ze wil dat haar paard het leuk heeft in de paddock in plaats van zich dood verveeld en eruit wilt.

Even een quote van de vorige pagina, gemaakt door de TS.. Heb de spelfout overigens even eruit gevist zodat het iets makkelijker te begrijpen is..
" Ik doe alleen wat hij leuk vind en een wei hoort daar niet bij. Nee ik ben geen paardenfluisteraar alleen hij wil er gewoon altijd meteen uit en hij is dan heel saai enzo"

Dit gaat inmiddels niet meer om een paard dat het wel of niet leuk heeft in de paddock (waar hij overigens in z'n eentje instaat.. wellicht een idee om DAAR te beginnen met het aanpakken van het "probleem") maar het feit dat de prioriteiten van TS heel ergens anders lijken te liggen..
En dat is niet erg.. Maar ga dan niet mensen de tips hebben gegeven "afkatters" noemen.. Enkel en alleen omdat je niet wil dat je paard saai is.. Eh tja.. newsflash.. paarden zijn soms ontzettend saai.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:03

chelle_dora schreef:

Wat zijn volgens jou mijn prioriteiten dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:05

Danique15 schreef:
chelle_dora schreef:

Wat zijn volgens jou mijn prioriteiten dan?

Je prioriteiten liggen niet bij de bewegingsvrijheid van het paard.. om maar even mee te starten..
K snap dat het niet echt heel interessant is om je paard te zien eten in de wei.. maar dat is wat paarden doen. Ik snap dat het niet heel geweldig chique eruit ziet om je paard te zien rollen / een rondje zien stappen in de paddock.. maar dat is wat paarden doen..
In z'n box staat ie ook alleen maar te staan. is dat dan niet saai?

Maar goed ik ga me verder niet meer hiermee bemoeien. Ik hoop van harte dat je paard een keer is gestopt met uitbreken en dat ie tot dusverre nog steeds niet saai is.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 22:11

Bedankt dat je dat hoopt, maar mijn prioriteiten liggen helemaal naar wat voor mijn paard het beste is. ik vind dat je niks over mij en mijn paard kan zeggen wat je niet weet. En natuurlijk vind ik het wel interessant om de hele dag naar mijn paard te staren of hem lekker op de wei te zetten. ik heb genoeg deskundige om hun mening gevraagd en zij vertelden mij precies wat goed is voor mijn paard en ik hou er rekening mee wat hij fijn vind. want het is ook wel fijn als hij doet wat hij wilt, als ik niet op hem rij of met hem bezig ben.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:43

Jij denkt alleen maar aan jezelf.
JIJ denkt dat je paard graag met jou wilt springen. JIJ denkt dat je paard niet gelukkig is in een wei. JIJ geeft je paard genoeg aandacht. JIJ denkt dat je paard het he-le-maal het einde vind als je hem borstelt.

Meisje, wordt in godsnaam eens wakker uit je eigen pennyroze dagdroom. Een paard leeft níét voor mensen. Een paard leeft voor andere paarden, en voer. Een paard staat niet te wachten tot jij met je borsteltjes komt aanhuppelen om hem te borstelen en hem te knuffelen.

Jouw paard kan NIET gelukkig zijn, zonder een weide met soortgenoten erin. Accepteer het of negeer het, whatever you want. Maar ik raad je aan om dan eens niet aan jezelf te denken, maar aan het leven van je paard. Want dat is nu ronduit bagger.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 16:27

Hoe weet jij nou of mijn paard niet wilt springen? ik zie toch dat hij dat leuk vindt. Ik doe niet alles wat ik wil, als hij iets niet leuk vind kwa mennen of weet ik veel wat dan ga ik hem dat toch niet dwingen om te doen. Hij staat een paar maanden per jaar in de wei wat is er nou erg aan dat hij dat niet het hele jaar door staat. Ik denk juist aan mijn paard anders boeide het me toch helemaal niks wat hij zou doen, leuk vind of dat hij ontsnapt. Ik denk altijd aan hem, ik ga hem ook geen uren borstelen of weet ik veel wat omdat hij dat inderdaad niet leuk vind, geen enkel paard als hij alleen maar stil moet staan. Dus ik snap niet wat je bedoelt omdat ik juist het beste voor mijn paard wil