is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 21:58

Sizzle schreef:
Heeft hij dat als veulen niet geleerd dan?
En anders kan dat met 4 ook wel hoor, geen probleem.
Bovendien, geen enkele grote fokker heeft 2 jarigen regelmatig in handen en dat worden ook gewoon brave rijpaarden. Ik kwam vroeger veel bij een fokker die ze tot 4,5 amper aanraakte behalve binnen/buiten zetten.
Niets mis mee.

Hoe vroeger je er mee begint hoe meer profijt je er van hebt! Het is altijd makkelijk als ze het al kennen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 21:59

Thats_me, lees eerst goed mijn antwoorden door voordat je antwoord geeft, heb namelijk al aangeven dit niet te willen, kosten meer dan 200 euro, terwijl we zelf het land ervoor hebben.

de vorige eigenaar heeft heeeeeeel weinig met deze knul gedaan, kent eigenlijks alleen nog maar een beetje aan de hand stappen. voetjes geven kent hij nog niet en een borstel over zijn lijf vind hij maar raar en draait weg.
in zijn korte periode dat ik in mijn bezit heb, is er al meer met hem gedaan dan dat hij leeft.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-08-12 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:02

Ik geloof niet dat je iemand gaat vinden die wil (mee)betalen aan een 2 jarige.
Zou jij zelf wel mee betalen aan een 2 jarige ?

Rider01

Dan laat je hem toch gewoon op eigen land staan?
Ik zie het probleem niet zo, beestje groeit prima op zonder een vaste verzorger/leaser
Als zo af en toe maar gekeken wordt of hij niks mankeerd

Mungbean

Ach welnee joh maakt amper wat uit op welke leeftijd je begint. Enkel voeten geven is belangrijk, maar dat is zo gepiept.
Nog nooit problemen gehad met groene 3-5 jarigen.
Is zelfs onderzoek naar gedaan. Opfok dieren hebben binnen 3-6 maanden hun 'achterstand' tov iedere dag in handen sinds veulen ingehaald.
2 jaar gelden een 8 jarige die amper halstermak was ingereden, liep binnen 8 weken braaf buitenritjes.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 22:04

dat weet ik niet, of ik dat zou willen, ben nooit in de positie geweest dat ik dit hoefde te beslissen.
en met dat betreft betekent het natuurlijk niet dat na de lease periode een definitieve stop betekent op het verzorgen en het rijden, betekent alleen dat het een andere vorm zou krijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:30

Bedoel je dat je geld wilt betalen voor zijn opvoeding of wil je iemand anders daarvoor laten betalen? Geef even een brul als je iemand vindt die zo gek is }>

Dientje_Yara

Re: is er vraag naar om een 2 jarige ruin te leasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 23:43

Ik zou me eens goed verdiepen in leasen volgens mij kan je daarmee echt je paard kwijtraken

bovendien hecht iemand zich aan na een tijdje en dan zijn de gedachtes toch anders, je kan van tevoren wel afspraken maken maar gevoelend en situaties veranderen

als je de plek hebt waarom niet lekker laten staan, en je andere verzorgers vragen hem af en toe te pakken, twee jaar hoef je nog helemaal niet dagelijks wat mee te doen dus ik zou hem lekker laten staan

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:00

In welke zin kost hij je nu tijd dan? Die ene box meer mee mesten zal het toch niet zijn? voetje geven hoef je ook geen uren per dag te oefenen en borstelen lijkt mij persoonlijk niet noodzakelijk. En anders pak je dat mee als je ven voeten geven oefent. Ik liet m lekker in het land bij huis als ik jou was. Een "verzorger" die komt om te leren voeten geven en een borstel te accepteren lijkt me lastig te vinden, iemand die gaat betalen om zo'n beestje in de kost te mogen nemen lijkt me helemaal onvindbaar. lekker laten lopen bij huis en af en toe even kort wat mee doen lijkt me veel fijner......

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 00:14

Kan niet een van de meiden die je al hebt rondlopen voor je andere paarden zo af en toe met deze aan de slag... ik bedoel je kent die meiden al.. en een twenter is nou niet een hele dagtaak.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:33

Het lijkt mij niet dat je een leaser gaat vinden voor een twee jarige :n

Zet het beestje gewoon lekker op de wei met de andere paarden en besteed 5 minuten per dag (dat is toch zo ongeveer de tijd dat hij zijn aandacht bij jou zal houden) aan aanraken, voetjes geven en mee lopen.
Ik heb hier ook een twee jarige staan die na het afspenen weer bij haar moeder staat, ze staan 24/7 buiten, ik geef elke dag een knuffel en controleer op wondjes, meer doe ik met haar niet.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:42

Lekker nog minimaal een jaar of nog langer bij jou op de wei laten staan, niks mis mee hoor

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 08:44

ik heb niet alles gelezen dus misschien dat iemand je de tip al heeft gegeven.
als je hem wilt houden zou ik zeggen verzorgster alle kosten voor jou of nog 1 a 2 jr in de opfok zetten.
wil je dat niet zou ik kijken om hem te verkopen.
verlease nee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:27

Ik denk niet dat je iemand gaat vinden, verleasen van rijaard is al moeilijk, laat staan een 2 jarige die nog alles moet leren.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:44

myk_en_shant schreef:
ik zit eigenlijks met een dilemma, we hebben een 2 jarige schat van een ruintje staan kruizing Haflinger x Fries.
aan de ene kant wil ik hem wel verkopen, omdat ik er geen tijd voor heb, naast het verzorgen van 3 andere paarden en het lesgeven met die paarden.
maar aan de andere kant wil ik hem graag houden, omdat het een ontzettende scheet is <3 en erg rustig en braaf voor zijn leeftijd. hij heeft een ontzettend fijn karakter net als zijn moeder :D .

dus mijn dilemma is als volgt wil hem graag houden, maar heb er op dit moment geen tijd voor hem.
dus mijn daarop volgende vraag is er belangstelling voor om een 2 jarige ruin te leasen en zo ja, wat moet ik mij hierbij voorstellen.
zij betalen mij een x bedrag en ik sta voor de kosten die er verder gemaakt worden (hoefsmid, dierenarts etc).
of er hoeft niets betaald te worden door de leaser, maar zij staan voor de kosten (hoefsmid, dierenarts etc).
mogen ze hem verhuizen naar een andere locatie, of moet hij blijven waar hij nu staat.

het zou dan wel om een tijdelijke lease gaan, zeg maar een periode van 2 a 3 jaar. daarna zou ik hem weer terug in mijn bezit willen hebben.

ik hoop graag op positieve reacties en hou het graag netjes.

_O- _O- _O- Sorry ik kan t niet laten moet wel even lachen.
Jij wil een 2 jarige laten leasen, zadelmak laten maken en doorrijden (door degene die least uiteraard) en hem op 4 / 5 jarige weer kant-en-klaar terug. En er ook nog voor betaald worden.
Ik denk zomaar niet dat je dat gaat lukken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:06

ik denk niet dat het je gaat lukken en ik vind 200 euro voor een opfok ook wel erg veel geld..
zijn toch zat goedkopere te vinden en imo is dat echt het beste voor een 2 jarige :)

bentejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:20

Oké, stel jij vindt iemand die jouw paard wilt leasen: die heeft dan voor 2 à 3 jaar de verzorging, opvoeding en alles eromheen in handen en dan is het paard opeens weer weg.. Dat is toch ook vervelend voor haar aangezien zij helemaal een band met het dier heeft gekregen?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 13:25

misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest hoe de situatie is.
ik zelf woon niet bij mijn paarden, maar mijn ouders. woon zelf in de noordoostpolder en de paarden staan bij steenwijk, dik half uur met de auto rijden.
5 a 6 dagen per week rij ik heen en weer naar de paarden om daar les te geven en voor de paarden te zorgen. daarnaast heb ik een eigen huis en een jong gezinnetje.
en nu vraag ik mij af en toe al af waar ik mijn vrije tijd vandaan moet halen.
mijn vader doet nu al ontzettend veel voor de paarden, maar hij en ik hebben niet altijd de tijd over om extra dingen te doen.

maar mijn vader en ik zijn nu hard aan het nadenken om Valentino toch zelf te gaan houden en misschien toch een verzorger erbij en kijken met de meiden die er al zijn of we een plan op kunnen zetten.

mochten we toch gaan verleasen, dan gaat dit aan huis gebeuren en dan wordt het leasecontract later omgezet naar verzorging zonder extra kosten. de verzorgsters die er nu zijn betalen elke maand voor een priveles.

nogmaals even weeeeeeeer de vermelding, opfok doen we niet, kost te veel en levert te veel ellende op.
haalde namelijk Valentino maandag op van de opfok met een dikke groene snotneus.
in al die jaren dat ik paarden heb, is dit bij mij nog niet voorgekomen.

nogmaals even voor babootje, ik heb niet gelijk gezegd dat ze de hoofdprijs moeten betalen, lees eerst even het begin stukje goed door. en aan dit soort kattige opmerkingen heb ik niets.

bij deze mag de topic gesloten worden. heb mijn antwoorden die ik wilde hebben. we gaan in beraad en kijken dan weer verder.
bij deze zal ik ook niet meer reageren op dit topic.
bedankt voor degene die mij wel nuttige info hebben gegeven. en minder bedankt voor degene die nutteloze info hebben gegeven.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-08-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 17:42

IK wil het topic nog heel even open houden.

Aan het begin van de zomer zou je misschien nog een Penny kunnen vinden die ...iets.. met je twee jarige wilt doen.
Maar toen werd het WINTER, wat moet je dan met een twee jarige.....?????

Het beste breng je 'm weg om 'm zadelmak te laten maken en zeg er bij dat je geen haast hebt, dat je 'm over een jaar of 3 á 4 wel weer op komt halen. :)*

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:27

Maar hoe zou je het dan willen doen als iemand Valentino wil ruilen voor een kinderpony? Je moet dan toch ook daarvoor die 30 minuten naar stal rijden en dan ook nog eens meer meedoen dan een 2-jarige.
De advertentie strookt dus niet echt met wat je hier zegt.
En waarom denk je dat je over 2 of 3 jaar wel meer tijd hebt?

Verkoop dat beestje dan toch. Je hebt er geen haast mee, dus als hij over een half jaar pas verkocht wordt zou het niet uit moeten maken. In de tussentijd laat je hem lekker op het land en neem hem af en toe in de hand. Meer hoef je er niet mee te doen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:35

Ik ben blij dat het jonge spul van mij nu lekker op de wei staat.
Geen gedoe met stallen uitmesten en buiten zetten.
En soms wordt er eentje even naar huis gehaald om te borstelen, hoefjes schoonmaken en een knuffie.
Ik heb gelukkig een aantal verzorg meiden rondlopen die verstand van zaken hebben.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:06

Niet de hoofdprijs betalen? Ik geloof dat ik zei dat je iemand die jouw paard zadelmak maakt en opleidt juist moet betalen. Ik begrijp dat je lesjes geeft op jouw paarden / pony's aan je verzorgsters en dat die jou daar dan voor betalen. Dat heb je dan al knap voor elkaar.
Een 2 jarige kruising past daar dan natuurlijk niet in. Vandaar het voorstel te ruilen voor een kinderpony. Zelf zie je zadelmak maken en opleiden niet zitten. Dan is je enige optie denk ik het diertje te verkopen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 10:32

nogmaals de vraag van een slotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 10:46

Topic word niet zomaar opslot gezet als je dat zelf wil...

Ik verzorg en rijd ook paarden van andere mensen maar ik zou ook echt niet voor een 2 jarige gaan betalen die ik vanalles moet gaan leren. En stel dat ik een verzorger werd zou ik ook een contract willen...
Heel flauw van mij misschien, maar ik denk niet dat je hier iemand voor gaat vinden...
Succes met de zoektocht!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:33

TS misschien moet je de bokt regels eens door lezen... want slotje wordt niet op aanvraag geplaatst.