Raar gejureerde proef, weet niet of het de beste benaming is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelijn

Re: Raar gejureerde proef, weet niet of het de beste benaming is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:30

Ik snap dat je de punten wel terecht vond maar de opmerkingen op het protocol niet goed kon plaatsen. Is dit de eerste keer dat dat gebeurt... het blijft een jurysport... en jury's zijn ook maar mensen die allemaal weer op andere dingen letten en andere dingen opmerken.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 14:33

Evelijn schreef:
Ik snap dat je de punten wel terecht vond maar de opmerkingen op het protocol niet goed kon plaatsen. Is dit de eerste keer dat dat gebeurt... het blijft een jurysport... en jury's zijn ook maar mensen die allemaal weer op andere dingen letten en andere dingen opmerken.

Jup, dit is de 1e keer, normaal kan ik me met dit paard altijd erg goed in de jury's inleven.

Vandaar dat ik ook bij mijn titel zei, ik weet niet of dit de juiste benaming is.

Iedereen erg bedankt voor het reageren

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:53

KarinvdM schreef:
Ik kan me wel vinden in het commentaar van SuzanneF, maar die 7ens had je van mij niet gehad, daarvoor heb je veel te weinig impuls.
Probeer eens veel actiever voorwaarts te rijden, ik denk dat je dan een heel ander paard ziet.

Eens met het actiever verhaal. Maar vind er ook veel goede dingen aan. Paard loopt nageeflijk en is voldoende rechtgericht. Loopt ontspannen en is aan de hulpen. Ik vind dit voor een B proef zeker wel wat 7-ens waard voor bepaalde onderdelen. Daarom zijn het ook geen 8-en en 9-ens.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:42

Ik snap het even niet. Op je protocol staat toch een 7 voor het laatste halthouden en geen 5? Of kijk ik er nu helemaal langs?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 19:51

vur schreef:
Ik snap het even niet. Op je protocol staat toch een 7 voor het laatste halthouden en geen 5? Of kijk ik er nu helemaal langs?

Dat is niet haar officiele protocol van de wedstrijd. Dit is mijn protocol, voor haar gejureerd aan de hand van de video.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 19:09

O, ik dacht al, ik vond het eigenlijk aardig precies kloppen. :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 20:25

Hey Bonny,

Nieuw paard? Leuk beesie hoor! Rij je krim nog dan of niet meer? heb je er nou 2....

Groetjes Davina :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 21:37

Topic mag gesloten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:32

KarinvdM schreef:
Ik kan me wel vinden in het commentaar van SuzanneF, maar die 7ens had je van mij niet gehad, daarvoor heb je veel te weinig impuls.
Probeer eens veel actiever voorwaarts te rijden, ik denk dat je dan een heel ander paard ziet.

Ik was met deze proef niet aan een wp gekomen als ik vanuit deze hoek gejureerd had. Mis vaak de impuls en verwacht wanneer dit in orde is de aanleuning ook beter zal zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:08

vonneke schreef:
Ik was met deze proef niet aan een wp gekomen als ik vanuit deze hoek gejureerd had. Mis vaak de impuls en verwacht wanneer dit in orde is de aanleuning ook beter zal zijn.

Paard heeft ook veel goede dingen. Als je dit al geen winst geeft zou je bijna geen winst meer kunnen uitdelen in de B. Als dit een L2 proef was geweest had ik niet op winst uitgekomen want dan verwacht ik wel meer impuls en dat hij niet meer zo diep gaat. Maar kom op zeg, voor een B proef is dit zeker winstwaardig. Er rijdt zoveel slechts rond, weinig controle, strak in het lijf, zo scheef als een hoepel, niet nageeflijk, niet aan de hulpen etc. Dan is deze proef een verademing. En inderdaad zijn er verbeterpunten maar daarom ook weinig 7-ens en geen 8-en en 9-ens. Als de impuls en aanleuning beter waren gaat ze zo richting 200 in de B.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 16:13

Ben blij met jou suzanne, zoals jij beoordeeld wordt ik normaal ook beoordeeld. Eigen instructie heeft ook beoordeeld en is tevens z jury. Kwam ook op 189 uit en als ik bij haar, schrijf ze echt n niet makkelijk