Bijten en soms zelfs aanvallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happie

Re: Bijten en soms zelfs aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:10

@ Bigkissy lekker bezig. Er ging geen lampje branden dat je eerder iets had moeten doen. Je moet opzoek gaan naar het probleem er achter. Misschien ligt het niet aan je paard maar ligt het aan jezelf. Aan je eigen houding en gedrag aan andere omstandigheden. Maar wat jij gedaan hebt is in mijn idee nooit een oplossing voor een problemen.

Bigkissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:00

Natuurlijk ben ik niet trots op wat ik gedaan heb. Ik heb me ook als een mishandelaar gevoeld. Ik wist gewoon niet meer wat ik er mee aan moest, hij beet zo hard (ook andere mensen gebeten)

Ik heb zoveel dingen geprobeerd, kon gewoon niet het probleem vinden waarom hij dat nou deed. In het begin ook regelmatig gedacht van misschien is dit paardje wel niks voor mij, geen klik ofzo.

Uiteindelijk is het probleem geweest dat hij gewoon heel ongelukkig was op de stalling waar hij op dat moment stond. De laatste stalling (de rustige stalling) heeft hij het nooit meer geprobeerd.

Natuurlijk had ik dat veel eerder moeten doen. Achteraf begrijp ik het ook wel waarom hij zo deed en dat ik niet goed heb gehandeld.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:01

Als een lel geven geen optie is dan zou ik maar mooi stoppen met dit paard te leasen.
(heb alleen OP nog gelezen. )

Edit: laat maar, dit is weer zo'n topic.
5x rijden p/d. Ik zou ook bijten. /3

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:09

@Bigkissy ik vind het wel top dat je toegeeft zelf toen fout gehandelt te hebben!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:43

Yoshii schreef:
@Elinaa11 Hoezo, 3x is helemaal niet zoveel.. Waar ik vroeger reed, reden ze soms wel 5 lesuren op een dag.
En wat dat betreft weet je niet eens wat ik doe tijdens het rijden :n Ik hou er echt wel rekening mee als die daarvoor al heeft gereden

Maar hoezo wordt de pony gereden op de dagen dat jij hem eigenlijk voor jezelf hebt? Dat is toch het idee achter een leasepony eentje voor jezelf waar verder op die dagen niet mee gewerkt wordt. Het wel raar dat de eigenaar dus dubbel wil verdienen?
Maar goed dat terzijde je zei volgens mij ook dat hij nauwelijks op de wei komt. Niet raar dat zo'n pony gefrustreerd raakt als telkens iemand hem uit z'n stal trekt om hem aan het werkt te zetten of mee gaat lopen tutten. Desalniettemin is dit echt geen goede manege pony als ze mensen bijten en aanvallen snap niet dat een eigenaar daar niets aan doet.

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 10:21

Wat je misschien wel nog kunt doen..

Als hij al zo vaak gereden heeft, ga dan wat anders doen met hem! Laat hem zien dat hij bij jou niet altijd hoeft te werken. 5 lesuren achter elkaar rijden is écht teveel! Maar daar zul jij geen verandering in kunnen maken. Je kunt er wel voor zorgen dat hij het leuk blijft vinden als je komt. Dus ga hem bijvoorbeeld eens longeren. Geef hem een lange poetsbeurt en ga lekker grazen. Of ga een stukje de weg
op of zet hem los oid! Zo blijft het afwisselend wat hij doet en houd hij er plezier in.

En praat er idd over als hij gereden wordt als jij hem least. De bedoeling van leasen is dat hij die dag van jou is en niet dat hij al 3 keer gereden heeft!

Yoshii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-12 11:02

Ja, hij is ook op die dagen dat ik leas van mij :)
Sorry als jullie me verkeerd begrepen
Maar ik bedoelde op de manege waar ik vroeger reed liepen de paarden soms 5 lesuren, daarom ben ik daar weggegaan.

Als ik hem leas is het maximale uren wat je mag rijden is 3 uur, maar dat doe heel soms, ik rij meestal maar 2 uur op een dag.
Omdat ik hem ook nog losgooi, grondwerk doe, uitgebreid poetsen enz.
Want ik vind het ook belangrijk dat we een betere band krijgen, en dit hij inderdaad niet altijd naar buiten moet komen voor werk. :)

@Jessix Daar ga ik eens meer over opzoeken! Dankje :)

@Solleke_Noah Ja zo is mijn leasepony ongeveer! Alleen geen mietje in het klappen, hij onthoud het echt als je hem slaat!
Hij waagt het meestal niet meer om te bijten bij die mensen die hem sloegen, maar zodra hij je ziet draait hij ook gelijk met zijn kont naar je toe en zijn oren plat in zijn nek..

Ik ben het met je eens dat paarden gefrustreerd raken van het manegewerk! En ik weet het bijna zeker dat het bij hem ook zo is.
Ik heb het ook zoals jou opgelost gewoon negeren en rustig veder gaan waar ik mee bezig was, zonder te meppen.

Waarschijnlijk heeft hij ook wat vertrouwen in mensen nodig, aangezien hij me nu kent en ook niet meer heeft geprobeerd te bijten.
Denk gewoon dat hij je graag leert kennen voordat je iets met hem doet. (Een van me die hij nauwelijks kende wou hem poetsen, maar daar is ook niet veel van gekomen)
Erg fijn dat iemand het ook kan oplossen zonder te klappen en de tijd neemt zoals jij :j

@Happie Inderdaad jammer, ik zou graag meer willen doen met NH :)

Vind het ook wel beetje jammer dat sommige het oplossen met heel hard klappen (Ik begrijp het wel als hij je heeft gebeten hoor), maar dat is mijn mening, iedereen denkt er anders over en lost het anders op :)
Ben blij dat het al veel beter gaat zonder één klap te geven :D

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:11

Okee, maar uit jou bericht maak ik nu op dat je maximaal 3 uur met hem mag rijden per dag? En dat je nu meestal 2 uur rijd?
Dat vind ik alsnog érg lang! Wij rijden meestal 1 uur, soms 3 kwartier en met de jonge dingen niet langer dan een half uur! Is meer dan genoeg en zo houden ze ook plezier in het werk.

Je begint dan gewoon met 5 tot 10 minuten instappen/draven en dan ga je echt een half uur aan het werk en daarna lekker losjes uitdraven/stappen. Is meeer dan genoeg!

F_OrumsterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:32

Als ie nooit wei Iet vibd ie kantjesgrazen metjou vast oook erg fijn.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 14:44

Ow wat klinkt dit bekent met mijn pony.

Die hebben we in december 2011 terug gehaald van de manege. (zit een heel verhaal aan, zou stokkreupel zijn, niets aan de hand met heel die pony niet!)

Ik had deze pony 4 jaar geleden verkocht en is nu dus terug bij mij. Maarre hallo, wat een rotbok is dat geworden zeg! Ze heeft nooit gebeten of aangevallen maar dit deed ze dus wel en ja ik heb mij eens goed kwaad gemaakt (ben daar ook niet trots op maar 300 kg paard of 70 kg ik is toch een heel verschil) en ze denkt nu wel een keer na voor ze het nog eens probeert. Maarja dit is mijn eigen pony dat ligt natuurlijk heel anders dan dat je er eentje least.