Beengebruik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:22

BaileyMix schreef:
Maar hoe doe je dan dingen als tempowisselingen en nette overgangen? En wissels? @ TS

4 x been? :D

Of door een keer aan zijn oor te trekken. :+
In principe kan je ze alles leren natuurlijk.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:40

Als mijn paard een perfecte pirouette doet als ik aan het oor trek, krijg ik dan wel mijn punten? :=

Grinnik.

Even terug naar de galop: Ik heb geleerd buitenbeen naar achteren en op het moment dat binnenvoorbeen (en dus rechterachterbeen) naar voren moeten gewicht naar mijn linkerbil verplaatsen en binnenbeen geven. Mijn buitenbeen blijft achter de singel liggen gedurende galop, en ik merk dat dat vooral bij contragalop veel duidelijkheid geeft.

Verder ben ik zwaar onder de indruk van het paard van TS, want die kan blijkbaar tellen? +:)+

Urielle

Re: Beengebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 08:54

Ik denk dat je ook gewoon nog problemen krijgt met de visie van de jury op 'het effect van de hulpen'. :+
Die ziet het verm. meer als paard negeert hulp :=

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:20

Ayla_4Ever schreef:
Ik had het over Relaxed haar post. Ik heb de reglementen van de KNHS door gelezen en tonggeluiden/geluiden mag niet. Dus mag ik mijn pony wel zo hebben 1x stap 2x draf 3x galop zonder te praten?

Dan zal je vaak op je protocol hebben staan pony reageert niet op de eerste hulp.
Voordat je aan wedstrijden gaat beginnen leer eerst het geven van de juiste beenhulpen maar eens door goede les te nemen
Want denk dat je de beenhulpen niet snapt of niet geleerd hebt begin daar dus maar eens mee ipv maar op wedstrijd te gaan want met die hulpen kom je de ring niet uit met een leuk protocol