Eigendoms bewijs? DRINGEND!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:21

ga me even afvragen waarom iemand zo paarden en of veulens weg geeft?

als ik jullie was zou ik me op alle mogelijke manieren in dekken
zoals n n aantal al n reaktie gaven bonnen ect ect maar meschien toch even wel naar n advocaat bellen ?

nicolanca

Re: Eigendoms bewijs? DRINGEND!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:46

@Petra Het gaat hier om twee shetjes van ongeveer 50 euro; het gebeurd maar al te vaak dat mensen gewoon voor de leut wat shetjes hebben met een hengst erbij, en tja daar komen veulens van. En vaak raak je die aan de straatstenen niet kwijt. Als je dan toch geen ruimte meer hebt, dan is weggeven aan twee leuke meiden die er goed voor zullen zorgen geen slecht idee.

TS moeten zich gewoon geen zorgen maken, wel netjes rekeningen/betalingsafschriften van het pensiongeld bewaren voor alle zekerheid, maar verder gewoon doorgaan met lekker goed zorgen voor de ponies.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:30

Wat voor rol spelen jullie ouders in dit verhaal?
Ik neem aan dat hun hiervanaf weten en ook kosten betalen of kun je daty op deze leeftijd allemaal al zelf?
Al zouden jullie een koopcontcat hebben dan is deze niet geldig omdat jullie minderjarig zijn

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 23:45

ik heb altijd gehoord dat je wettelijk gezien de eigenaar ben als je de paarden verzorgt en de echte eigenaar, absoluut GEEN aandacht er meer aan besteed

stel je voor : je verzorgt paarden bij een boer, de boer doet er niks mee. mest neit voert niet . maar jij doet alles. ben jij de eigenaar.

ook als je langer dan 3 maanden de kosten betaalt van je paard zoals stalling en voer ( wel met bewijs ) is het paard van jou

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 05:57

Ravvie het klopt zeker niet wat jij zegt. Dit zijn echt van die van horen zeggen fabeltjes. Je bent de eigenaar als je een eigendomsbewijs hebt. Is die er niet, dan moet je bewijs hebben dat het paard van jou is en afhankelijk van dat bewijs wordt bepaald of het paard wel of niet van jou is. Stel jij gaat een jaar zonder je paard naar het buitenland en je verzorgster mag een jaar voor je paard zorgen, dan blijft het gelukkig gewoon jouw paard.

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:14

nicolanca schreef:
@Petra Het gaat hier om twee shetjes van ongeveer 50 euro; het gebeurd maar al te vaak dat mensen gewoon voor de leut wat shetjes hebben met een hengst erbij, en tja daar komen veulens van. En vaak raak je die aan de straatstenen niet kwijt. Als je dan toch geen ruimte meer hebt, dan is weggeven aan twee leuke meiden die er goed voor zullen zorgen geen slecht idee.

TS moeten zich gewoon geen zorgen maken, wel netjes rekeningen/betalingsafschriften van het pensiongeld bewaren voor alle zekerheid, maar verder gewoon doorgaan met lekker goed zorgen voor de ponies.

nee is geen slecht idee om ze dan weg te geven idd
maar heb je wel eens gekeeken wat n shetje nu kost? kijk als je ze te koop set voor 300 kom je er nie van af
zal wel vreemd geval zijn maar ik snap die mensen niet echt nie voor de leut shetjes en laat maar aan fokken snap ik ook nie van mensen met katten hoor

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 15:22

Als de chip op jou naam staat? Dan kunnen ze ze toch niet zomaar terug nemen? Ze staan dan toch op jou naam

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 21:27

Zolang er in Europa geen sluitend systeem is om het eigenaarsschap van de paarden sluitend te bewijzen, is er een probleem.
Ik heb afgelopen week twee veulentjes laten opnemen voor het stamboek.
Het ging heel netjes.
Merrie controleren op chip nummer, dekbewijs van de hengst was nagezien.
Beide veulens de chip erin en nog wat kenmerken opgeschreven voor het paspoort.
Maar één van die twee merries staat niet op mijn naam.
Wie wordt nu de eigenaar volgens paspoort van het veulen ??