vliegendekens voor op het land

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:25

Ik heb een anky vliegendeken.

Echt een mooi passend deken, maar mijn paard heeft nogal een brede hals dus dan moet de voorkant echt op het 1 na langste gaatje.

Deken blijft ook echt super liggen en gebruik het nu al aantal jaar.

X_Michelle_X

Re: vliegendekens voor op het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 17:45

Ik hoop niet dat het vliegenseizoen al over is zeg. haha

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:37

Ja hoor, nog een week of 5 en dan begint je paard zijn wintervacht alweer aan te maken :D

Ik heb ze inmiddels alweer op het land staan zonder vliegendeken. Helemaal niet meer nodig.
(al hoop ik wel dat de zomer nog een tijdje terugkomt!)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 23:18

Ik hoop idd dat de zomer terug komt... Mijn paars staat nu ook zonder... Heb er wel 1 maar zonder hals en madammeke krijgt er schuurplekken van...

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:50

X_Michelle_X schreef:
Wat mij trouwens wel opvalt, is dat de bucas en rambo dekens geen loopsplitten hebben... Is dit niet onhandig? Qua schuren?
Ze krijgt hem 24 (nah, 22) 7 om he! Als het nodig is dan (weer+vliegen)

Valt (hier) erg mee, door de V-sluiting aan de voorkant hebben ze (naar mijn mening) juist meer bewegingsvrijheid en wordt de druk ook beter verdeeld waardoor je minder snel schuurplekken krijgt op de schouder en schoft. Ik heb sinds een paar weken een Rambo Fly Protector, ben er heel erg blij mee! Zit prima bij Faya. Maten vallen wel erg groot uit, zeker 1 maat groter dan normaal :) Succes met zoeken!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 12:02

Nu het seizoen bijna voorbij is... kijk eens op marktplaats voor een mooie Bucas of Rambo, zo heb ik de mijne ook gevonden, en ik was maar €35,- verder voor een Bucas buzz-off. Die van mij staat er ook mee in het land met een behoorlijke sloper als vriendje, maar nog niks kapot hoor! Perfecte deken en geen schuurplekken.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:03

Dees schreef:
Ja hoor, nog een week of 5 en dan begint je paard zijn wintervacht alweer aan te maken :D

Ik heb ze inmiddels alweer op het land staan zonder vliegendeken. Helemaal niet meer nodig.
(al hoop ik wel dat de zomer nog een tijdje terugkomt!)

Sterker nog, je paard is al heel minimaal de wintervacht aan het aanmaken. Dit gebeurd zodra de dagen korten en de nachten lengen. Uiteraard heeft de temperatuur daar ook invloed op.
Mijn paarden worden beiden al een heel klein beetje wollig, heeeeeel minimaal hoor maar ik voel al duidelijk verschil met de zomervacht.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:32

Ik heb gewoon een vliegendeken van de Welkoop voor mijn fries. Werkt perfect, zit super. De reden
dat ik zo'n goedkope heb genomen is omdat er een fries bij in het weiland staat (pubertje) die nogal
erg graag overal met zijn mond aan mag zitten/ hangen. Tot nu toe geen schuurplekken e.d. en
m'n paardje is erg dankbaar!