Rijlaarzen of Chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:20

Ik heb een hele tijd met laarzen gereden totdat ik het tijd vond voor wat anders, namelijk chaps :)
En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb.
Ik draag mijn chaps nu altijd tenzij de wei nat is.
Dan draag ik heel even mijn laarzen.

Ik zou dus zeggen chaps, veel fijner

Nayomie

Re: Rijlaarzen of Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:21

Ik vind het ook fijn om mijn voeten beter te kunnen bewegen. Dus ik denk dat ik dan toch voor de chaps ga :j

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:22

Je kunt je maten gewoon op laten nemen in de ruitersportzaak, en dan kunnen hun voor je opzoeken of er rijlaarzen in jouw maat zijn.
De reeks standaardmaten is heel breed, dus misschien zijn er wel rijlaarzen die je precies past. :)

En de soepelheid van de laars hangt ook heel erg af van het type leer. Het ene leer is een stuk zachter dan het andere leer. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:23

Ik kan tegen die tijd wel even googelen of er een ruitershop in de buurt is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:25

Ik ben wel van plan om mijn laarzen te houden voor wedstrijden :D ik vind chaps echt zo heerlijk rijden, wil niet meer terug haha
Ik heb zelf erg forse kuiten, dan werken chaps ook erg goed, ik denk voor jouw dunne benen zeker (aangezien ik de grootste maat had :o )

marloesv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:26

Ik heb een keer chaps gepast, maar sloten niet goed aan.. Boven waren ze wijder dan onder, het kan misschien ook liggen aan het merk of soort model dat ik had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:30

I kreed altijd met chaps tot ik er een keer afviel, en mijn benen niet meer voelde.
Bleek uiteindelijk dat ik m'n knieën had beschadigd en dat mijn enkelbanden waren uitgerekt doordat chaps niet zo stevig zijn.

Laarzen voor mij.

marloesv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:33

Is het trouwens niet verplicht om met bijvoorbeeld rijlaarzen of chaps (dat er maar 1 is toegestaan) wedstrijden te rijden?

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:35

Je mag volgens mij met zowel rijlaarzen als chaps starten.
(Helemaal zeker weten doe ik dat niet, maar het is makkelijk op te zoeken in de regelementen van de KNHS.)

Hitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:30

Ik vind chaps (met stalschoenen) fijner. Ik heb stoffen chaps voor het normale rijden, leren chaps voor mocht ik ooit nog eens wedstrijden doen := Voor de wintermaanden heb ik thermoboots.

Romy_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 22:38

Sinds ik met rijlaarzen rij zal ik echt nooit meer chaps kopen. Gaan ook veel sneller aan en uit :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 14:16

Ik ga toch de laarzen doen. De chaps zijn opeens verzegt aan een ander, omdat de verkoper niet tot woensdag kon wachten.

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:18

Ik heb ook leren chaps gehad. Ik vond ze heel erg fijn , maar toen ik overstapte naar laarzen , zou ik toch niet terug willen. Je been ligt dan veel stiller. Maar chaps zijn wel echt veel handiger eigenlijk , en als je geen officiële wedstrijden rijd is dat denk ik ook wel een goede oplossing hoor. Alleen zijn laarzen toch nét ietsjes mooier , vind ik :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:32

Laatst reed ik met enkel schoenen (ja, heel fout! ) maar ik vond het beter rijden!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:34

Ik rij zelf altijd met laarzen want dat zit wat steviger, met chaps heb ik het gevoel dat mijn benen maar wat los bungelen, haha. Ik vind het gewoon fijner, het zit gewoon lekker stevig! ;)

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:41

Ik rij met zowel chaps als rijlaarzen. Mijn rijlaarzen zijn dan meer voor als de piste deftig ligt/wedstrijd.
Mijn chaps zijn van decathlon en van wel degelijke kwaliteit rij daar liever mee dan met mijn laarzen eigenlijk.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:41

ik heb beide , chaps voor training en laarzen op wedstrijd

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:10

Ik vind chaps een uitkomst - lekker vrije voeten. Ik weet nog dat het vroeger een gevecht was om die laarzen uit te krijgen.. Soms deed ik er echt gewoon een kwartier over. Op de een of andere manier vind ik de chaps ook gewoon hip. xD

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:19

Ik ga ook voor de chaps. Lekker veel vrijheid, je kunt je goed bewegen. Daarnaast vind ik het niet fijn om in rijlaarzen door stal rond te lopen, dus met chaps heb je gelijk goede schoenen eronder om dat wel te doen. Heerlijk :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 16:21

Ik heb inmiddels chaps aangeschaft. Ze bevallen me prima! Mijn voeten vrij kunnen bewegen vind ik fijn. Met mijn laarzen afgelopen winter heb ik een blessure opgelopen, aan mijn enkel tijdens het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:32

Doanique schreef:
I kreed altijd met chaps tot ik er een keer afviel, en mijn benen niet meer voelde.
Bleek uiteindelijk dat ik m'n knieën had beschadigd en dat mijn enkelbanden waren uitgerekt doordat chaps niet zo stevig zijn.

Laarzen voor mij.

dit heb ik dus ook gehad :) ik heb eerst rubberen laarzen gehad, daarna stoffen chaps(waarmee ik m'n enkelbanden dus opgerekt heb), daarna leren chaps en nu leren rijlaarzen. moet zeggen wil geen chaps meer :D

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:35

Ik rij met chaps! :o

Vind ik veel lekkerder zitten.
Laarzen vind ik al snel te 'zweterig'.

Ik vind laarzen erg stroef zitten.
Chaps zijn ook goedkoper :')

Wanneer je schoen versleten is, koop je er zo nieuwe schoenen onder

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:00

Nicky84 schreef:
Ik rijd ook recreatief en met jodphurs en chaps. Ideaal. Ben wel van plan om van de winter laarzen aan te schaffe. (niet al te duren) Enige nadeel met chaps, het gehannes met sporen. Heeft iemand daar ook last van en/of tips?

Daar heb ik ook last van. Het schijnt dat leren chaps bij de enkel een iets hogere rand hebben waardoor het spoortje onder de chaps valt. Want ik heb nu "gewone" chaps met jodphurs en inderdaad elke keer gedoe met die sporen. Heb dus maar besloten om zonder sporen te gaan rijden :j

Sylvana95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:46

Ik rijd altijd met leren laarzen. Heb vroeger wel altijd met chaps gereden, maar vind laarzen toch een stuk fijner. Al heb je natuurlijk ook wel leren chaps van Petrie etc. misschien is dat ook wel wat :)

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 19:32

ik heb altijd met chaps gereden ze zitten erg lekker en ze zijn niet zo duur