Achter je lopen ipv schuin ernaast

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Achter je lopen ipv schuin ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:33

Jammer dat er niemand reageert die zijn paard aan het halster meeneemt.
Lekker stoer doen, halster half los, paard loopt wel mee.
Of aan het touwtje met de hand direct onder het halster, op de plaats van de aanhaking van het touwtje.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:41

Ariebren schreef:
Jammer dat er niemand reageert die zijn paard aan het halster meeneemt.
Lekker stoer doen, halster half los, paard loopt wel mee.
Of aan het touwtje met de hand direct onder het halster, op de plaats van de aanhaking van het touwtje.

Doe ik ook gerust hoor paard hoort naast me of ze nu los mee loopt, halster half los daar gaat het hier toch niet over gaat over de plaats waar het paard loopt niet hoe je er mee loopt.

Ariebren

Re: Achter je lopen ipv schuin ernaast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:51

De manier van het touwtje vast houden bepaald de plaats waar het paard loopt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:01

Ariebren schreef:

Nou dat hoeft niet hoor als ik geen touwtje vast heb kan ik ook bepalen waar me paard loopt neem aan dat weinige krampachtig hun paard vast houden. Het touwtje vindt ik nou niet erg belangrijk. De dingen die jij noemt doe ik ook weleens hoor net zo goed als ik me paard los mee kan nemen pak ik ze ook weleens aan het halster of touwtje in me ene hand andere aan het halster. Is dat volgens jouw een probleem dan? Ik vindt het alleen maar goed dat je je paard op verschillende plaatsen kan leiden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 00:12

grauwman schreef:
Er heeft ooit een paard op m'n hiel getrapt waardoor ik de paarden niet meer achter me heb lopen. Heb er nog last van terwijl het minstens 15 jaar geleden is gebeurd.
M'n jonkie heeft de neiging om omhoog of naar voren te springen als hij iets spannend vindt daarom is het ook veiliger dat hij naast me loopt.

En dat is dan ook precies de reden waarom ik ook liever geen paard recht achter me heb lopen...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 01:07

Ariebren schreef:

Het touw hangt bij mij zo los dat ze overal kunnen lopen. De plaats waar het paard loopt hangt niet af van een touwtje.