Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wendyenbram schreef:Ik had ook echt geen klik met mijn haflinger.
Maar opgeven wilde ik niet. Nu een jaar verder kan ik niet meer zonder haar.
je hebt echt minimaal een half jaar tot jaar nodig om echt aan elkaar te wennen.
de eerste periode moest mijn man me helpen als ik naar de overkant van de weg wilde om te longeren. ik durfde het echt niet alleen. Maar nu man ik schaam me gewoon dat ik het niet durfde het is zo`n heerlijk paardje.
kijk goed bij jezelf wat het is waarom de klik mist. en bedenk dan wat je ermee doet.
wegdoen kan altijd nog toch?

. Bij jou was het weliswaar anders omdat je nog in de proefperiode was.. Misschien had ik dan wel anders besloten omdat je nog die optie had van het paard van je instrucrice en daar ook de geschiedenis van kent. Veel succes met je nieuwe paardje
. Ladygiroc schreef:Reëel zijn naar jezelf. Als jij meer klik met die twenter hebt kun je beter dit paard terug brengen en die twenter op gaan halen. Als je ervoor kiest om dit paard te houden en je krijgt meer (echte) angst ben je verder van huis en het paard ook. Als die jou niet aardig vind en jij haar/hem niet moet je je vooral niet schuldig voelen. Beter voor jullie beide.
Saartje88 schreef:Even een korte update! :
Ik heb even doorgezet en dat heeft z'n vruchten afgeworpen! Kan me geen beter paard wensen , ze is ge-wel-dig!
? Saartje88 schreef:De veearts kwam voor een keuring en die dag was er niks te beginnen, hoewel toen ik haar uiteindelijk had gevangen was ze een beetje vervelend maar wel handelbaar ( Als ik echt een schijterd was , dan was deze 900 kilo wegende mevrouw er wel vandoor gegaan hoor)
Zodra de veearts aan haar achterbenen kwam begon ze te slaan , de veearts vond het maar een gevaarlijk paard en niet bij mij passen . Hup weer een bevestiging van mijn twijfels . 2 dagen later kwam de hoefsmid en daar was ze hartstikke braaf! En weer twijfel!
Pentax schreef:Is dit je eerste eigen paard?
Die klik duurt bij mij altijd minstens een jaar voordat hij er is, je moet elkaar leren kennen. Bovendien is verhuizen voor paarden erg stressvol.
Denk dat het wel goed komt hoor meis.