MAG DIT?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:39

Dus je doet haar het zadel op,laat haar vrij springen (ook niet even warm lopen oid?)
dan hoofdstel om en de hindernis hoger doen en dan samen met het paard springen...

Ik zie daar de logica niet van in....

Ga dan eerst rustig inrijden en begin met balkje's lopen (spieren warm maken)
en dan springen...

Als je gister springles hebt gehad,geef de pony dan ook een dag om bij te komen,ga lekker rustig ontspannen rijden. Iedere dag springen is ook niet goed. (vooral niet als je nog niet goed weet hoe alles moet.)

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:39

Ik weet al wat ik ga doen, bedankt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:40

Das niet handig. Een pony blijft altijd een dier, en die kun je niet blindelings vertrouwen. Meisjes naast de hindernis is ontzettend gevaarlijk, als de pony besluit de andere kant op te gaan en ze omver loopt ben je nog niet jarig.

Wat je nu moet doen? Stoppen gekke dingen te verzinnen, en OF vrijspringen zonder zadel etc, OF gewoon erop stappen.

OnlyFroukje

Re: MAG DIT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:40

Ik snap het nut niet van dit topic want de vragen worden toch niet beantwoord.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:41

stef schreef:
TS: Wat is nu precies je doel? Je MOET het weten schrijf je... waarom? Van wie?
Is het je eigen pony?
Wat wil je nu bereiken waarvoor een antwoord op jouw vraag heel belangrijk is?

Jah, ik wil niet dat er ongelukken gebeuren ofzo. Van mezelf.
JEP

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:41

Hoe vaak heb je springles? Eens per twee weken?
Dat is voldoende, hoef je niet vaker te oefenen.

En als je wel wilt oefenen blijf er dan gewoon opzitten en vraag die meisjes de hindernis op te hogen etc. Maar niet op/af op/af.

En dat meen je niet, zijn ze gevorderd???? Nee dan weten ze alles al. :7

!!!Geen meisjes naast een hindernis zetten al is je pony nog zo braaf. Ze kunnen niet alleen de pony hinderen door een verkeerde positie aan te nemen. Pony kan ook lomp springen of natrappen, sta je dan als jong grietje.!!!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:42

Je bent 12 jaar las ik in je profiel. ik zou gewoon 1x per 2 weken les nemen. En kun je dat niet betalen niet aan springen beginnen ( ook niet alleen het paard) want gaat het fout dan zit je. Doe dingen waar je wel vertrouwd mee bent. Dus gewoon rijden misschien?

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:43

Ik laat haar eerst vrijspringen zonder tuig en doe daarna het zadel op en ga erop.

@chaos. Ik weet het wel.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:43

Blijkbaar niet!

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:44

Ik stop met jullie vragen te beantwoorden en hier op te reageren, ik weet al wat ik ga doen en dat heb ik al 4x ofzo gezegt@!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:44

Ja maar blijkbaar heb je dus niet zoveel vertrouwen anders deed je dat niet. En bij lessen kan dat vertrouwen wel goed groeien! Daar zou ik eerst mee bezig zijn

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:45

Romybakker schreef:
stef schreef:
TS: Wat is nu precies je doel? Je MOET het weten schrijf je..

Jah, ik wil niet dat er ongelukken gebeuren ofzo.

Als je wilt dat er geen ongelukken gebeuren dan zou ik gewoon wachten totdat je weer springles hebt.
Je komt over als iemand die weinig verstand nog heeft van het springen,is niet erg maar ga dan niet zelf lopen klooien omdat springen zo leuk,stoer,vet,weet ik veel wat is want je kan er zo af donderen en dan ben je verder van huis.

Balkje's lopen kan je wel EENS oefenen maar gewoon 1a2 (en hou het bij 1 als je de tussenmaten niet weet)

Romybakker schreef:
Ik stop met jullie vragen te beantwoorden en hier op te reageren, ik weet al wat ik ga doen en dat heb ik al 4x ofzo gezegt@!

Zoveel vragen heb je nog niet beantwoord :P
En bedankt voor de gezelligheid zullen we maar zeggen,fijn dat je het zo goed weet.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:45

Ja, je weet wat je gaat doen.

Of dat verstandig is weet je blijkbaar niet, anders deed je het niet. ;)

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:46

Ik ga morgen gewoon springen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:48

Arme pony!!!

Hou je rekening met de spieren van je pony? Dat die moeten bijkomen na een intensieve training?

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:49

Chaos schreef:
Arme pony!!!

Hou je rekening met de spieren van je pony? Dat die moeten bijkomen na een intensieve training?

Jah, dat snap ik, en anders ga ik haar gewoon niet laten vrijspringen dat ik gewoon morgen dressuur ga rijden met een klein hindernisje.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:50

Ik heb hier maar een woord voor ONVERANTWOORD sorry TS maar je komt mij als heel onzeker over dit kan finaal fout gaan. Neem gewoon les. Je kan toch ook niet leren schrijven zonder school?
Je kan ook niet springen als je niet weet hoe en wat. Dus LES

Liekec ben ik het het mee eens lol
Laatst bijgewerkt door OnlyFroukje op 11-05-12 14:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:50

Ts vertel eens hoe oud is de pony,is het je eigen,wat voor soort is het?
Ben gewoon even nieuwsgierig.

Chaos heeft wel'n punt hoor. Weet niet of je na die tijd de pony in de weide zet maar de wind kan koud zijn en zo op de spieren slaan dat die straks onwijs stijf kan gaan lopen.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:51

Froukjeloves schreef:
Je bent 12 jaar las ik in je profiel. ik zou gewoon 1x per 2 weken les nemen. En kun je dat niet betalen niet aan springen beginnen ( ook niet alleen het paard) want gaat het fout dan zit je. Doe dingen waar je wel vertrouwd mee bent. Dus gewoon rijden misschien?

Ik kreeg gisteravond een krabbel op mijn hyves.nl van een meisje die de groepen indeelt van de springwedstrijd en ze wou weten hoe hoog ik sprong. Maar hoe hoog ik spring meet ik nooit eigenlijk dus zou ik zaterdag gaan oefenen / kijken hoe hoog ik spring om te weten in welke categorie ik ga!

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:52

Froukjeloves schreef:
Ik heb hier maar een woord voor ONVERANTWOORD sorry TS maar je komt mij als heel onzeker over dit kan finaal fout gaan. Neem gewoon les. Je kan toch ook niet leren schrijven zonder school?
Je kan ook niet springen als je niet weet hoe en wat. Dus LES

Liekec ben ik het het mee eens lol

Ik spring al 5 jr

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:52

Bouw gewoon de hindernis op, eerst balkjes, klein steiltje, en dan net zo hoog als je zelf durft. Als je zelf niet durft zal de pony ook weigeren, ook al heeft ze de hindernes net los gesprongen. Niet doen wat je niet durft. Vertrouwen komt vanzelf. :)

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:53

Dav schreef:
Ts vertel eens hoe oud is de pony,is het je eigen,wat voor soort is het?
Ben gewoon even nieuwsgierig.

Chaos heeft wel'n punt hoor. Weet niet of je na die tijd de pony in de weide zet maar de wind kan koud zijn en zo op de spieren slaan dat die straks onwijs stijf kan gaan lopen.

Ik laat haar gewoon niet vrijspringen that's it. Dus waarom reageren jullie hier nog op?!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:53

Romybakker schreef:
Ik kreeg gisteravond een krabbel op mijn hyves.nl van een meisje die de groepen indeelt van de springwedstrijd en ze wou weten hoe hoog ik sprong. Maar hoe hoog ik spring meet ik nooit eigenlijk dus zou ik zaterdag gaan oefenen / kijken hoe hoog ik spring om te weten in welke categorie ik ga!

Hou het op B. Zit je altijd goed.

Romybakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-12 14:55

Mistie schreef:
Bouw gewoon de hindernis op, eerst balkjes, klein steiltje, en dan net zo hoog als je zelf durft. Als je zelf niet durft zal de pony ook weigeren, ook al heeft ze de hindernes net los gesprongen. Niet doen wat je niet durft. Vertrouwen komt vanzelf. :)

Daar zeg je me wat! Dat zal ik doen, zoals ik al een paar x zei: Ik ga er gewoon gelijk op. Inderdaad ik kan natuurlijk niet zeggen hoe hoog ik spring (Wat ik nog niet vaak heb gedaan, ) want dan zal ze weigeren. Ik moet tegen pony's van de manege die 3x op een dag rijden echte springers zijn het dus niet dus al te hoog hoef ik niet

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:57

Romybakker schreef:
Mistie schreef:

Daar zeg je me wat! Dat zal ik doen, zoals ik al een paar x zei: Ik ga er gewoon gelijk op. Inderdaad ik kan natuurlijk niet zeggen hoe hoog ik spring (Wat ik nog niet vaak heb gedaan, ) want dan zal ze weigeren. Ik moet tegen pony's van de manege die 3x op een dag rijden echte springers zijn het dus niet dus al te hoog hoef ik niet

je springt al 5 jaar dan ehm spreek je je wel tegen nu hoor.