Voorterrein slofteugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:43

Dit is off topic, maar het wordt tijd dat alle instanties die hulp teugels gaan verbieden.

Helemaal mee eens.. *\o/*

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:46

Het scharen bit wat in de western gebruikt wordt, vanaf 6 jaar paard oud, is ook verplicht in de Z van de dressuur.

Nee, is niet verplicht in de Z, in de Z mag je gewoon met een trensje rijden..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:46

on topic: zoals gezegd,een slofmag niet op het voorterrein

off topic: ik heb rechts een chronische pees ontsteking nav een ernstig auto ongeluk bijna 2 jaar geleden. tijdje geleden heb ik links een acute pees ontsteking gekregen. en ik kan je melden, dan is een slof verdomd handig als je paard er wel eens zn kop op wil trekken en het gas open! vooral in de buitenbak... ik rijd met een losse slof op die momenten, maar die voorkomt wel dat mijn pijn op die dagen 100x erger wordt mocht er wat gebeuren...

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:55

nicky_rilana schreef:
Mindfields schreef:
Dan nog had dat paard geen slofteugel nodig maar een ruiter die hem er correct bij kon helpen. Echt. Ik heb 100 van zulke paarden gereden waarvan 0 met een slof.

nou niet echt hoor, de da advieseerde hem het echt, het was echt ook heel erg.

Elco: staat er ergens een woord wedstrijd in mijn tekst?? dit ging eigenlijk over thuis, daar staan alleen maar merrie's ;)

O sorry, ja ik nam aan dat dit op wedstrijd was omdat het daar over ging: Mag een slofteugel op het voorterrein..

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Voorterrein slofteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:58

ja, als ik op wedstrijd ga zorg ik er wel voor dat ik zonder slof kan rijden

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:06

Elco schreef:
Dit is off topic, maar het wordt tijd dat alle instanties die hulp teugels gaan verbieden.

Nee vind ik niet. Matingaal is geen slecht hulpmiddel hoor, voorkomt dat paarden DOOR de hindernis stormen omdat ze te hard gaan ;)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:07

dat is niet het doel van een martingaal, anders kon ik wel gewoon rustig met mijn pony springen. het doel van een martigaal is als het paard zijn hoofd omhoog gooit dat jij contact houd met de mond

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:09

_Amigo schreef:
Elco schreef:

Nee vind ik niet. Matingaal is geen slecht hulpmiddel hoor, voorkomt dat paarden DOOR de hindernis stormen omdat ze te hard gaan ;)

Met springen vind ik het weer een ander verhaal, ik doelde op dressuur..

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:24

Elco schreef:
_Amigo schreef:

Met springen vind ik het weer een ander verhaal, ik doelde op dressuur..

Dat dacht ik al haha!

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:37

nicky_rilana schreef:
didtje schreef:
Wil niet heel moeilijk doen maar je bent pas van af de inter( even om onduidelijk te voorkomen tussen inter 1, inter 2 en internationaal. bij internationaal ben je het verplicht) verplicht met stang en trens te rijden.
En dus niet meer in de Z dressuur.
Dat is een keuzen die je dan mag maken.

Sorry maar dat staat er ook, neem aan dat als je van af de inter 1 ook daarna verplicht bent, lijkt me logies iig.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:00

nee de knhs verplicht het niet, dus je bent het niet verplicht ook niet in de inet 1. ik snap wel dat er internationaal staat, maar misschien dat andere het niet snappen vandaar dat ik het er even bij heb gezet.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:17

De fei verplicht s&t de knhs niet. Daat betekend dus whatever je niveau is je op een natiobale wedstrijd altijd op trens mag starten ;)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:48

Wil nog toevoegen dat het handig kan zijn voor een paard dat met het hoofd schud door allergie/eczeem etc. Heb ooit een hersenschudding opgelopen door z'n paard. Een losse slof voorkomt dat het paard het hoofd compleet kan opgooien.
Maar verder tja, heb die ervaring met hengsten niet. Maar als ik laatst dat filmpje van die karatehaflinger zag, dan vind ik het niet raar als er af en toe gebruik van gemaakt word ter voorkoming van.

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:51

nicky_rilana schreef:
nee de knhs verplicht het niet, dus je bent het niet verplicht ook niet in de inet 1. ik snap wel dat er internationaal staat, maar misschien dat andere het niet snappen vandaar dat ik het er even bij heb gezet.

A oke maar inter staat voor intermediair 1 2 en dan pg spg ,
En ook Internationaal mag je op trens tot inter 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:55