Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
elynevb schreef:Oud topic, maar toch benieuwd of mensen dit herkennen:
Ik kreeg een SMS van een mevrouw uit Schotland of ik haar via de mail wilde beantwoorden omdat ze een pony die ik te koop heb staan (vraagprijs 3500,gewone jonge brave bonte pony, van oorsprong uit Ierland) wilde kopen als ik hem nog had.
Ik geantwoord via de mail, dat ik hem nog heb en waar ze vandaan kwam en wat ze met hem wilde doen, of ze meerdere paarden kocht in nl etc. Ik kreeg terug dat het een kadootje is voor haar vader die in Dundee woont. Prijs was oké en ze ging er van uit dat ik eerlijk was over zn gezondheid dus als ik mn bankrekening nr door gaf kon ze het geld over maken en transport/verschepen gaan regelen. Ik heb vaker met buitenland gehandeld maar mensen doen dat vaak via de app of telefonisch, zo via 3 mailtjes zonder verdere info te vragen over de pony is toch wat vreemd. Hebben meer mensen hier eens van gehoord? Ik heb nu geantwoord met de vraag waar ze wonen, of die vader meer paarden heeft en of ik mee kan komen kijken waar hij komt te wonen.. ben benieuwd naar haar reactie haha.
Iemand soortgelijke ervaring?
Kinke schreef:elynevb schreef:Oud topic, maar toch benieuwd of mensen dit herkennen:
Ik kreeg een SMS van een mevrouw uit Schotland of ik haar via de mail wilde beantwoorden omdat ze een pony die ik te koop heb staan (vraagprijs 3500,gewone jonge brave bonte pony, van oorsprong uit Ierland) wilde kopen als ik hem nog had.
Ik geantwoord via de mail, dat ik hem nog heb en waar ze vandaan kwam en wat ze met hem wilde doen, of ze meerdere paarden kocht in nl etc. Ik kreeg terug dat het een kadootje is voor haar vader die in Dundee woont. Prijs was oké en ze ging er van uit dat ik eerlijk was over zn gezondheid dus als ik mn bankrekening nr door gaf kon ze het geld over maken en transport/verschepen gaan regelen. Ik heb vaker met buitenland gehandeld maar mensen doen dat vaak via de app of telefonisch, zo via 3 mailtjes zonder verdere info te vragen over de pony is toch wat vreemd. Hebben meer mensen hier eens van gehoord? Ik heb nu geantwoord met de vraag waar ze wonen, of die vader meer paarden heeft en of ik mee kan komen kijken waar hij komt te wonen.. ben benieuwd naar haar reactie haha.
Iemand soortgelijke ervaring?
Tuuuurlijk…gewoon alvast geld overmaken en erop vertrouwen dat jij eerlijk bent over z'n gezondheid.
En de betaling gaat vast via Western Union of Paypal etc. En je krijgt bericht als het geld op je rekening staat. (wat uiteraard een vals bericht is) En of je het dier dan alvast wil verschepen. Uiteraard is er ook een grote kans dat je de betaling per cheque krijgt, en weet je wat, voor je moeite doet 'ze' er nog een paar honderd euro extra bij. Die cheques zijn uiteraard niet gedekt, maar daar kom jij pas achter als het dier allang niet meer in jouw bezit is.
Ik heb contact met haar via Facebook, krijg regelmatig foto's te zien en ben ook al een paar keer uitgenodigd om te komen kijken bij haar 
Lusitana schreef:Ja, maar palousa_boy, zou je een mail beginnen met iets over betalen?