reactie op advertentie van buitenlander

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PascalB

Re: reactie op advertentie van buitenlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:27

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:31

helemaal eens met Gini - het is vooral de INHOUD van het bericht die niet klopt - dit zijn niet het soort vragen dat je stelt als je een paard wilt kopen - de tekst past meer bij de aankoop van een boekenkast, koffer of computer; oplichters dus

xmellsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:41

Heb hier wel vaker van gehoord.
Zijn inderdaad oplichters, idd rare tekst. Zeker omdat het om een paard gaat en niet om een boekenkast ofzo.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:45

Negeren, niet in zee gaan met buitenlanders, zeker niet als het om gewone paard gaat, ik vertrouw het zeker niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:46

zodra het woord cheque valt weet je idd voldoende :p
tot die tijd is er niets mis met terugmailen om uit te vissen hoe en wat (serieus of oplichter, van puur mailen komt gene gedonder)
ook paarden worden voldoende vanuit het buitenland gekocht op basis van foto's, filmpje etc zonder dat de koper langs is geweest, maar dat gaat niet via cheque en over het algemeen lijtk het me niet meer dan logisch dat er een DA rapport gevraagd word

maar nogmaals, je zou gewoon het mailcontact kunnen onderhouden om te kijken wat ze terug mailen, zodra ze over cheques beginnen weet je gelijk voldoende , dan is het bullshit. maar zolang jij verder geen actie onderneemt, is er niets aan de hand

het verhaal met de cheques is meestal ook dat die cheque wel komt, maar het bedrag te hoog is , dan word er gevraagd of je het teveel wil terugstorten
veel brave burgers doen dit en dan blijkt na een bepaalde tijd dat de cheque ongedekt was en word het gehele bedrag wat er via cheque op je rekening is verschenen verwijdert. het bedrag wat je dan als brave burger al had teruggegeven ben je dan dus kwijt .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:47

een gewaarschuwd mens telt voor 2!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:48

Sonja_vR schreef:
zodra het woord cheque valt weet je idd voldoende :p

Zodra je de inhoud van het eerste mailtje gelezen hebt, weet je al genoeg ;)

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:21

Niet doen!!!

Wel een heeeel mooi paard, jammer dat ik hem van mijn ouders niet mag kopen, anders was hij al verkocht!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:58

Dat is inderdaad jammer! zoals wel duidelijk was heb ik hier niets mee gedaan. Misschien ga ik straks wel een mail sturen dat hij haar niet mag hebben. Heb nu al 3 mails van hem gehad!!
Maar denk dat ik het voorlopig maar even blijf negeren.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:51

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 17:59

Oud topic, maar toch benieuwd of mensen dit herkennen:
Ik kreeg een SMS van een mevrouw uit Schotland of ik haar via de mail wilde beantwoorden omdat ze een pony die ik te koop heb staan (vraagprijs 3500,gewone jonge brave bonte pony, van oorsprong uit Ierland) wilde kopen als ik hem nog had.
Ik geantwoord via de mail, dat ik hem nog heb en waar ze vandaan kwam en wat ze met hem wilde doen, of ze meerdere paarden kocht in nl etc. Ik kreeg terug dat het een kadootje is voor haar vader die in Dundee woont. Prijs was oké en ze ging er van uit dat ik eerlijk was over zn gezondheid dus als ik mn bankrekening nr door gaf kon ze het geld over maken en transport/verschepen gaan regelen. Ik heb vaker met buitenland gehandeld maar mensen doen dat vaak via de app of telefonisch, zo via 3 mailtjes zonder verdere info te vragen over de pony is toch wat vreemd. Hebben meer mensen hier eens van gehoord? Ik heb nu geantwoord met de vraag waar ze wonen, of die vader meer paarden heeft en of ik mee kan komen kijken waar hij komt te wonen.. ben benieuwd naar haar reactie haha.

Iemand soortgelijke ervaring?

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 18:02

GamblersCup schreef:
Ehm, dit is geen goed Engels...

Dat viel mij dus ook op! _O- _O- _O- Geweldig! _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:31

elynevb schreef:
Ik kreeg een SMS van een mevrouw uit Schotland of ik haar via de mail wilde beantwoorden omdat ze een pony die ik te koop heb staan (vraagprijs 3500,gewone jonge brave bonte pony, van oorsprong uit Ierland) wilde kopen als ik hem nog had.
Ik geantwoord via de mail, dat ik hem nog heb en waar ze vandaan kwam en wat ze met hem wilde doen, of ze meerdere paarden kocht in nl etc. Ik kreeg terug dat het een kadootje is voor haar vader die in Dundee woont. Prijs was oké en ze ging er van uit dat ik eerlijk was over zn gezondheid dus als ik mn bankrekening nr door gaf kon ze het geld over maken en transport/verschepen gaan regelen. Ik heb vaker met buitenland gehandeld maar mensen doen dat vaak via de app of telefonisch, zo via 3 mailtjes zonder verdere info te vragen over de pony is toch wat vreemd. Hebben meer mensen hier eens van gehoord? Ik heb nu geantwoord met de vraag waar ze wonen, of die vader meer paarden heeft en of ik mee kan komen kijken waar hij komt te wonen.. ben benieuwd naar haar reactie haha.

Tuuuurlijk…gewoon alvast geld overmaken en erop vertrouwen dat jij eerlijk bent over z'n gezondheid.
En de betaling gaat vast via Western Union of Paypal etc. En je krijgt bericht als het geld op je rekening staat. (wat uiteraard een vals bericht is) En of je het dier dan alvast wil verschepen. Uiteraard is er ook een grote kans dat je de betaling per cheque krijgt, en weet je wat, voor je moeite doet 'ze' er nog een paar honderd euro extra bij. Die cheques zijn uiteraard niet gedekt, maar daar kom jij pas achter als het dier allang niet meer in jouw bezit is.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:19

Ja hoor, via mail ook wel eens een paard naar Frankrijk helpen verkopen. Maar wel bijzonder om het paard naar een stal bij Amsterdam te brengen (tegen betaling) en fijn als je hoort dat hij aangekomen is.

Via IBAN kunnen ze geld over maken en geen paard op transport voordat het geld werkelijk op je rekening staat.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:24

Kinke schreef:
elynevb schreef:

Tuuuurlijk…gewoon alvast geld overmaken en erop vertrouwen dat jij eerlijk bent over z'n gezondheid.
En de betaling gaat vast via Western Union of Paypal etc. En je krijgt bericht als het geld op je rekening staat. (wat uiteraard een vals bericht is) En of je het dier dan alvast wil verschepen. Uiteraard is er ook een grote kans dat je de betaling per cheque krijgt, en weet je wat, voor je moeite doet 'ze' er nog een paar honderd euro extra bij. Die cheques zijn uiteraard niet gedekt, maar daar kom jij pas achter als het dier allang niet meer in jouw bezit is.

Dit gevoel krijg ik ook. Klinkt als Nigeriaanse oplichtingspraktijken.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:05

Ik heb zo'n 5 jaar geleden een tinker veulen naar Italië verkocht. Ook een mail gehad via marktplaats in gebrekkig Engels, maar wel een leuk mailtje om het zo te zeggen. Stelde dr eigen keurig voor enz.

Ben er op in gegaan, heb keurig een aanbetaling gekregen. Voordat hij op transport ging (Nederlands bedrijf) de rest van het geld binnen gekregen.

Alles is gewoon keurig verlopen.
Meneer woont nu al 5 jaar als een God in Italië :D Ik heb contact met haar via Facebook, krijg regelmatig foto's te zien en ben ook al een paar keer uitgenodigd om te komen kijken bij haar ;)

Niet alle Engelse mails zijn dus oplichting, maar ik ben het er zeker mee eens dat je wel voorzichtig moet zijn ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:28

Een bericht dat begint met "ik wil meer weten voordat ik over ga tot betaling" kun je al afschrijven als echte interesse voor je paard, uit welk land dan ook.
Het stelt nl dat er sowieso betaalt gaat worden, niet dat er interesse is. Dan wordt er gevraagd om bv meer fotos, karakter, niveau.

Natuurlijk gaan er gewoon paarden over en weer tussen landen, ook gewone paarden. Het gaat dus helemaal niet om het feit dat de mail uit het buitenland komt of in het Engels is.
Maar de inhoud moet kloppen bij het kopen van een paarden dat is niet zo in dit geval.
Men begint NOOIT in de eerste regel over betalen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:55

Als ik het dan van de andere kant bekijk..
Ik spreek niet ontzettend goed Frans, om over het schrijven maar niet te beginnen..
Dus als ik een mail stuur naar iemand (in het Frans) zal deze ook hier en daar een wat kromme zinsopbouw hebben. Zeker als ik alles letterlijk van Google translate zou overnemen :+

Maar deze zaken zijn idd wel de moeite om eens goed te bekijken voordat je er mee in stemt. Telefonisch contact kan al een hoop schelen.
Per cheque betalen is hier trouwens ook nog de normaalste zaak, terwijl die in Nederland nog zelden voor komt. Dat was aan het begin ook wel wennen ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:18

Ja, maar palousa_boy, zou je een mail beginnen met iets over betalen?

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:29

Idd die eerste zin al.
Ik zou zeggen een beller is sneller maar zou er sowieso geen zaken mee doen.
Niet reageren dus

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:32

Ik vind het toch heel erg raar dat iemand een paard koopt zonder het gezien te hebben. Tenzij het net die afstamming is waar ze naar op zoek zijn, maar dan nog.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:43

Bizar dat jullie hier al drie pagina's over weten te vullen. Je weet toch meteen dat dit soort mailtjes niet kloppen? Waarom zou je die dan beantwoorden? Om "te kijken wat ze zeggen"? Is toch verspilde moeite. Iedereen weet dat dergelijke mails rond gaan, de meeste mensen weten gelukkig ook dat dit oplichterij is. Steek er geen moeite in.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:52

Lusitana schreef:
Ja, maar palousa_boy, zou je een mail beginnen met iets over betalen?

Ik persoonlijk niet nee, maar een ander misschien wel.
Als er geen vraagprijs bij zou staan stuur ik ook gerust alleen de vraag wat het moet kosten. De ene keer krijg ik antwoord en de andere keer niet, dan is dat maar zo.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:53

je kunt gewoon reageren. wie weet zijn het wel serieuze mensen. zodra ze beginnen over western union weet je dat het foute boel is.....

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:55

@ elynevb Ik heb dat soort smsjes ook wel eens gehad ook over mijn paard. Ik heb die mensen toen gebeld ze waren "not amused"..

Ik heb een aantal jaar terug ook van die gebrekkige engelse mailtjes gehad. Maar de serieuze mensen vis je er echt wel uit. Die mensen beginnen niet gelijk over betalingen die willen eerst van alles weten over je paard. En uiteindelijk maken deze ook een afspraak of sturen iemand om het paard te bezichtigen en eventueel uit te proberen. Zo heb ik mensen uit Dubai, India, Finland maar ook "scouts" uit Duitsland, Engeland voor mijn toenmalige merrie die ik te koop had staan.

@ Sclimpre ik heb ook wel eens een paard ongezien verkocht naar het buitenland..