Bijt periode Shet.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:14

Hoe reageert je paard op stem? Kent die dat? want ik kan wel Trut naar men paard roepen maar zij heeft geen idee wat het betekend en als ik wil kan ik haar dat aanleren als een beloning dat is niet moeilijk maar ook je stemhulpen moet je aanleren. En de kracht die er achter zit is belangrijk. Ik kan wel op een normale toon zeggen niet doen. Maar dat zal geen effect hebben je toon is ook belangrijk, maar als paarden weten dat er na die niet doen verder geen consequenties komen heeft het niet doen schreeuwen ook geen effect. Maak dan een onverwachte beweging laat hem dus schrikken zodat hij afgeleid is wat wel belangrijk is dat je dit doet voor je paard bijt en hij dus niet meer kan bijten omdat hij afgeleid is. Je timing is erg belangrijk bij alles. Of je hem nu een tik verkoopt of wil laten schrikken voordat je paard bijt.
Het beste is gewoon dat je voorkomt dat er gebeten wordt. De nare gewoonte moet er gewoon uit en dat kan je doen door je paard aan het werk te zetten en houden voor bereid zijn en reageren op de meest kleine dingen die vooraf gaan voor dat hij z'n tanden gebruikt.
Maar goed ik ben niet vies van een corrigerende tik zolang die goed getimed, en correct uitgevoerd wordt.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 02:26

Heb zelf een bijna 3 jarige minimerrie die op dit moment ontzettend aan het uitproberen is.
Pittige tante die als ze geen zin heeft in poetsen of wat dan ook..niet schuwt om haar tandjes of achterbeentjes te gebruiken.
Ik ben altijd van de vrij softe aanpak geweest,en alles op een diervriendelijke manier...
Dat heb ik nog steeds,maar ik pik geen onzin meer...
Als zij mij bewust pijn doet,dan komt ze er maar achter dat zij ook pijn kan hebben.
Trap van haar,is een welgemikte trap onder dr kont terug.(ze heeft een periode gehad,dat ze ook daarin in verzet wilde en nogmaals terugwilde trappen! Dat heeft ze even geweten!).
Bij gemeen willen bijten,kijk ik echt niet waar ik mep,maar ze krijgt er eentje.(gek genoeg word ze daar niet schuwer van,want ze weet dondersgoed dat ze die verdiende!).
En nu de laatste tijd,merk ik dat ik mijn eerdere knuffel weer terugkrijg.
Ze lijkt juist door de regels een stuk rustiger,Houd zich weer meer bezig met dingen onderzoeken ipv van haar grenzen opzoeken.
Is echt niets minder op me gesteld,en is weer aardig lief en knuffelig.(vind het heerlijk om gezellig bij me te staan en even mee te kijken of zoekt me echt op voor een knuffeltje).
Ze weet nu wat mijn grenzen zijn...doet een ander haar..zoekt ze die bevestiging wederom en gaat lopen geiten!
We pakken haar nu samen met verzorgster en wij als eigenaren,hetzelfde aan..en dat brengt een hoop rust.
Wat nee is ,blijft nee,jij beet en dat is auw,dan krijg je zelf ook auw. En ze is er nu aardig klaar mee :)
Het is even doorpakken,en soms zie je het somber in...maar echt gewoon aanpakken en duidelijk zijn en blijven,werkt nog het beste.

melinda1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 07:03

ik heb een hengst gehad, die ook wel eens beet,
en dan ineens wanneer je het niet verwachtte
ik was het zo zat, ik heb hem in zijn neus gebeten,
hij heeft nooit weer gebeten, misschien dat het bij je
shetje ook helpt? succes

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:16

Ik heb het bij mijn fries gedaan en nu bij mijn 2 shet hengsten doe ik het ook.
Zodra ik ook maar 1 tand voer krijgen ze zo'n ontiegelijk harde dreun terug.
Moet zeggen mijn fries heeft er maar 1 keer 1 nodig gehad.
Die 2 shetten daarintegen hebben er beide al 2 gehad.
en je kan merken je ziet ze echt veranderen.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:06

melinda1981 schreef:
ik heb een hengst gehad, die ook wel eens beet,
en dan ineens wanneer je het niet verwachtte
ik was het zo zat, ik heb hem in zijn neus gebeten,
hij heeft nooit weer gebeten, misschien dat het bij je
shetje ook helpt? succes

Dit zou ik zeer zeker niet adviseren..net zoals het terugbijten in een oor.
Als je een beetje pittige en snelle pony hebt,heb je een beet vol in je gezicht te pakken!

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:20

Een dreun verkopen?
Of in de oor knijpen.. heb gehoord dat dat wel eens zou helpen