eerste paard kopen met hoefkatrol 3 Wel of Niet???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:52

Ragdollcat schreef:
Als je had gelezen wat het dier verder nog meer mankeert, zou ik het hem echt niet willen aandoen om hem binnen een maand verder de vernieling in de helpen, door ermee te gaan rijden en reining te gaan doen.

Het dier is gewoon enkel geschikt als grasmaaier, daar is hij beter af en met lekkere wandelingen aan de hand, want hij heeft een lange tijd rust gehad en dan zou ie wel opgeknapt moeten zijn, maar dat is ie niet en dan al met 16 jaar en met 9 jaar had ie dat al, dus ik zie hem gewoon als een oud paard (vroeg oud).

Helemaal mee eens, je moet niet eens willen om hier op te gaan rijden, dat is niet fair !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wil je hem kopen als weidemaatje oke, maar hierop gaan rijden neeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:08

Ik heb heel veel paarden gezien en heel veel gehoord en meegemaakt, echt met dit paard komt het niet meer goed en misschien wel nog erger als je ermee gaat rijden.

Misschien dat ie geestelijk wel opknapt van extra aandacht en liefde en mooier gaat glanzen, mits het pijnvrij is, maar dan houdt t wel verder op.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 20:09

Niet doen. Kies voor een gezond paardje. Dadelijk koop je 'm en krijg je er zo'n spijt van als het misgaat..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:04

Ragdollcat schreef:
Als je had gelezen wat het dier verder nog meer mankeert, zou ik het hem echt niet willen aandoen om hem binnen een maand verder de vernieling in de helpen, door ermee te gaan rijden en reining te gaan doen.

Het dier is gewoon enkel geschikt als grasmaaier, daar is hij beter af en met lekkere wandelingen aan de hand, want hij heeft een lange tijd rust gehad en dan zou ie wel opgeknapt moeten zijn, maar dat is ie niet en dan al met 16 jaar en met 9 jaar had ie dat al, dus ik zie hem gewoon als een oud paard (vroeg oud).

Correctie: het is geen oud paard, het is gewoon een paard dat de vernieling in gereden is, zoals zoveel paarden overkomt.
Voor niks of geld toe, kun je overwegen hem nog een poos rust te gunnen als grasmaaier, maar eigenlijk hoort ie gewoon op de eeuwige weides thuis.......

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:12

Het is niet verstandig om dit paard als eerste paard te kopen, zelfs niet met geld toe. Persoonlijk vind ik het een heel kwalijke zaak dat het dier te koop wordt aangeboden, als je het niet zelf een fatsoenlijk pensioen kunt geven nadat je hem kapot gereden hebt dan breng je hem zelf naar de slager en zet je hem niet meer te koop als rijpaard. Best mogelijk dat het dier het wel goed zou doen als opvoeder van jongspul, maar voor rijden echt niet meer. >;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:15

Ik vind hem wel oud, hij is 16 jaar en al op, met 18 jaar worden over het algemeen de paarden bejaard genoemd. Gelukkig worden de paarden/ponys wel ouder dan de 18 jaar en kunnen ze nog vele jaren mee.

Helaas de paarden worden massaal de vernieling in gereden, dat is helaas wel zo. Daarvan heb ik zat voorbeelden gezien, ze worden aan de lopende band afgekeurd. En helaas ook hoe ze worden gereden op zo'n foute manier.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:27

Ragdollcat schreef:
Ik vind hem wel oud, hij is 16 jaar en al op, met 18 jaar worden over het algemeen de paarden bejaard genoemd. Gelukkig worden de paarden/ponys wel ouder dan de 18 jaar en kunnen ze nog vele jaren mee.

Joh, mijn vorige paard was met 16 net over de helft!!!
Dat het gros van de paardrijdende mensheid niet verder kan kijken dan hun neus lang is, is niet het probleem van het paard, maar die is er wel het slachtoffer van!

Ragdollcat schreef:
Helaas de paarden worden massaal de vernieling in gereden, dat is helaas wel zo. Daarvan heb ik zat voorbeelden gezien, ze worden aan de lopende band afgekeurd. En helaas ook hoe ze worden gereden op zo'n foute manier.

Wij hebben zo'n voorbeeld op stal.
Gelukkig was dat paard eigenwijs genoeg om van zich af te bijten, waardoor er niet of nauwelijks fysieke schade is aangericht, maar het kost ons wel zeker 2 jaar voordat dat paard weer enigsinds een normaal rijpaard is. Zelfs dat zou ons niet gelukt zijn als we niet de mazzel hadden gehad dat onze instructeur haar karakter feilloos terug kon voeren op de afstamming EN de trainingswijze daarop kon aanpassen.

Ragdollcat

Re: eerste paard kopen met hoefkatrol 3 Wel of Niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:46

Leuk om te lezen dat als er mensen zijn die goed voor hun paarden zorgen dat ze nog lekker fit zijn op hun 16 jaar en nog vele jaren meekon, mijn paard is 15 en nog lekker fit en ik ben ook erg blij met hem, hij is ook absoluut niet oud.

Helaas zijn niet alle paarden eigenwijs genoeg om zichzelf in bescherming te kunnen nemen en van zich af te bijten. Zodat alleen het vertrouwen zoek is ipv het lichamelijke, zodat het met tijd en liefde weer goedkomt.