Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. En verder doe ik dikwijls eerst een beetje grondwerk voordat ik met hem op straat ga, zodat hij heel erg op mij gericht is nog voordat we vertrekken.
. ottoklaver schreef:Beste Samantha
De grote plus van juiste gebruik van het dualy halter is dat je er niet aan hoeft te trekken. Het paard trekt er aan als hij zich niet gedraagt en merkt vanzelf wel dat het niet prettig is. De kans dat zijn zo hard trekt dat zijn neus been breekt is gering. Je moet weten dat als het dualy halter juist is aangedaan, het halter hoger zit dan bijvoorbeeld de neusriem van een hoofdstel: het zit net onder de jukbeenderen en daar is het bot van zijn neus erg sterk.
Let op ik zeg niet dat je een neusbeen niet kan breken; alles kan kapot dus het breken van botten kan altijd, ook met een hengsten ketting.
Veel succes.
Ariebren schreef:Joolien, wist je dat het levensgevaarlijk voor je zelf is om met een "uitbreek" paard buiten te gaan wandelen met de longeer lijn !!
Gaat hij ervan door, de longeer lijn geeft brandblaren als hij door je handen slipt.
Heb je hem niet goed opgerold, en de lijn slaat om je hand of benen van jezelf ??
112 is sneller gebeld dan doen wat TS doet.
Voor haar eigen en paard veiligheid, gewoon de hengsten ketting er door heen.
En dan otto, ook jullie, goeroe volgelingen, krijgen niet altijd alles goed voor elkaar.

Joolien schreef:Samantha89 schreef:bedankt voor je reactie Joolien! Maar langs me heen lopen doet hij niet meer, als hij het wel doet geef ik zachtjes een ophoudingkje aan de lijn en dan komt hij al terug. Ik wil alleen graag dat dit dus ook gebeurd met halstertouw. Ik vraag mij eigen dus af of het wel zin heeft om met hoofdstel te gaan lopen, want waar ik bang voor ben is dat als hij met hoofdstel in niet los breekt, wat hij nu dus ook niet doet met hengstenketting, en ik dan daarna weer met halstertouw gaat lopen het weer 2 x goed gaat en dan weer fout.
Misschien moet je je er bij neerleggen dat het niet kan met halster. Je pony weet nu eenmaal dat hij op het halster sterker is dan jij.
Joolien schreef:Otto, in je eerste post staat dat de werking van het halster 'geen centje pijn' doet. Maar ik ben beetje miereneukerig hoor...