Ruiterroutes/paden Otterlo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Re: Ruiterroutes/paden Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 14:35

Wij hebben een paar heerlijke dagen gehad, helaas zijn wij gisteravond al teruggekomen ipv zondag...donderdagavond waren we aan het bbq en, en toen is de browny is het oventje in de fik gevlogen...was buiten de oven geen schade, maar het hele huis had blauw gestaan dus wij konden er niet meer slapen. De eigenaren hebben meteen hotel voor ons geregeld en gister zijn we uren bezig geweest met een oplossing, maar helaas geen 1 waardoor de paarden en wij op de zelfde plek verbleven...zijn dus gisteravond weer thuisgekomen.

Wat ons ontzettend tegenviel zijn het ontbreken van bordjes voor routes....daarom zijn wij donderdag dwars door otterlo naar de Hoge Veluwe gegaan, daar konden we iig nummers volgen om te komen waar we heen wilden :P
Theehuis de mossel heeft helaas giftig kruid in de wei, dus wel gepauzeerd daar, maar de paardjes aan de hand gehouden. Qua wild viel het erg "tegen" hebben 4 hertjes en een vos gezien. Hadden nog meer irtten willen maken, maar we komen absoluut nog terug, ook naar dit adres!
Superhuisje, supermensen en je rijd zo de bossen in!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:59

Wat jammer dat jullie voortijdig naar huis moesten door zoiets sufs :(:) Maar fijn dat de eigenaren zo goed voor hun gasten zorgen.
Goed plan om gewoon nog weer een keer te komen. Misschien handig om dan toch iets van kaarten te regelen ;)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 15:12

We hadden een kaart in het huis voor het gebied onder de roekelse bosweg, maar die klopte niet, wel heerlijk gereden daar en met behulp van navigatie op telefoon ook alles gevonden. Wekeromse zand was heel makkelijk aan te rijden, maar wij waren eigenwijs en wilden er via een andere kant in dus zijn we richting valouwe/oude steengroeve gereden :P

Ach, we komen er wel weer!

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:03

Waren jullie met 4 paardjes waarvan er 2 haflingers?

Als dat zo is zijn wij jullie maandagavond tegen gekomen toen waren jullie een verkeninningstocht aan het maken waar het bos in te kunnen? wij kwamen net het hek uit. klopt dat? en idd ruiterroutes daar zat maar er is idd geen specifieke route die je kan volgen, ik rij daar ook nog steeds verdwaald rond ;-) Als je de hoofdpaden in het bos maar onthoudt dan kom je al aardig ver.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 19:14

haha wat grappig, dat waren wij idd! Wij zijn die dag erna daarvoorbij gereden, toen het eerste wildhek doorgegaan :P

We vinden eigenlijk dat we mazzel hebben gehad met dat wisselvallige koudere weer, hebben geen last gehad van dazen! Echt maar heel af en toe dat er 1tje op de kont ging zitten van het donkerste paardje.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:22

Grappig.

5 minuten voor dat wij jullie zagen kwamen we net een wildzwijn tegen met jongen.

Dan heb je echt wat beter kunnen rijden zonder niet zoveel dazen, gisteravond zaten er weer veel ben zelf in mijn hand gebeten door zo'n rot beest.

Er zijn zoveel ingangen daar op een rij maar waar jullie in zijn gegaan als jullie alsmaar daar rechtdoor zouden rijden kom je op de Ginkelse Heide uit, ben je daar ook geweest?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:26

We zijn het 2de hek ingegaan, waar we jullie zagen was dan het eerste hek.
Wij zijn daar helemaal rechtdoor gegaan op een breed pad en toen kwamen we weer bij een wildhek(waar met terugweg allemaal paarden stonden), daar zijn we linksaf gegaan, en dan weer rechts en dan zaten we op het pad naar het Theehuis de mossel. Op dezelfde manier ook weer teruggereden.

Gister hadden we anders naar de Edese/ginkelse hei gereden en vandaag dan nog een keer naar de Hoge Veluwe of Wekeromse zand....Die houden we dus tegoed, want van het voorjaar gaan we nogmaals naar dit huisje!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:30

Zo te horen ben je bij het 'wilde paarden' gebied geweest :D Daar lopen tegenwoordig ook van die runderen met die grote horens :D
Als je ipv naar rechts naar de Mossel rechtdoor was gegaan dan kom je op een hele mooi open zandverstuiving Net of je in de sahara loopt :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:39

Waar zit die zandverstuiving dan dubbeldun bedoel je daar in de hoek van de renbaan? Is dat niet het afgesloten gebied waar je niet mag komen? Ik rij nu al zeker 1 jaar daar maar weet ook nog niet alles daar, altijd leuk om weer andere routes te rijden ;-)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:42

Ook voor het Park het Park de Hoge Veluwe (betaalkassa/enteree) waar je ingaat heb je aan de rechterkant ook nog een stukje bos met een grote zandvlakte met een hoge berg die galopperen wij altijd op, daar kan je voor niks een rondje rijden maar is niet echt super groot.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:09

Ik zal eens kijken of ik het op google-planet kan vinden :)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 21:24

Ik vond het park wel geweldig hoor!
Wij zijn bij de ingang meteen links gegaan, vlak langs het schietterrein(zo klonk het), en dan rechtsaf richting de aanbindplaats. En dan weer richting paaltje 7/8 en dan dus rechtsom naar de uitgang. Vond dat echt supermooi en fijn dat de afstanden tussen de verschillende paaltjes op de kaart stonden.
Buiten jullie om dynamiek, zijn wij geen enkele ruiter tegengekomen...wel meerdere mensen om dan de weg te vragen, 3 keer totaal de verkeerde kant opgestuurd, beetje lu/lig :P

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:46

Dat is heel vaak zo dat je niks aan paarden tegenkomt, maar ja kan zo ineens ook veel paarden tegen komen hoor net hoe het weer is. Het is ook zo'n groot gebied.

Park de hoge veluwe is mooi heb het laatst ook gereden met dauwtrappen echter kom je daar haast geen wild tegen, wij hebben toen het grootste rondje gereden, was mooi op de vlakte achterin en een stukje water door dat was in de buurt van de koper kop.

Wat jullie ook zouden kunnen doen vanuit jullie verblijf in Otterlo de volgende keer in naar Radio Kootwijk rijden ook een grote zandvlakte en dan heb je ook een leuke dagtocht maar dan moet je een stukje door Harskamp als je dan de zandweg die rondom Harskamp loopt rijdt dan hoef je niet zo lang langs de straat te rijden. daar heb ik wel een kaart voor je dan meet de route is ook op nummer rijden.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 22:25

Ik ben een paar jaar terug met mijn pony in kootwijk geweest, vlakte is daar supermooi, maar zegmaar de zuidkant vond ik daar niet fijn rijden. Kwamen veel militaire wagens tegen en veel dazen toen(eind augustus)

We gaan kijken wanneer we weer gaan, 2 zitten in stageperiode komende maanden, dus wordt dan (helaas) volgend jaar. Hebben we weer wat op naar uit te kijken.

Gaan morgen vanuit stal een afsluitende rit doen, lekker door de duinen/bos naar aanbindplaats :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:41

Ik zou nog de Otterlose 'sahara' laten zien :)
Hierbij het gebied wat ik bedoel.
http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/632530.jpg

En hier hoe je er kunt komen.
De dikke oranjelijn is het hek van het wilde paarden/runderen gebied. De rode lijn het smalle zandpad om er op te komen en de blauwe lijn waar je er weer af moet.
Niet te ver doorlopen want dan kom je op de camping uit :D
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/632532

Het zand is er erg mul, dus geen aanrader voor paarden met zwakke pezen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:13

DubbelDun schreef:
Ik zou nog de Otterlose 'sahara' laten zien :)
Hierbij het gebied wat ik bedoel.
http://www.uploadplaatjes.nl/img/n/632530.jpg

En hier hoe je er kunt komen.
De dikke oranjelijn is het hek van het wilde paarden/runderen gebied. De rode lijn het smalle zandpad om er op te komen en de blauwe lijn waar je er weer af moet.
Niet te ver doorlopen want dan kom je op de camping uit :D
http://www.uploadplaatjes.nl/image/view/632532

Het zand is er erg mul, dus geen aanrader voor paarden met zwakke pezen.

Dank je dubbeldun, maar hoe lang geleden ben je daar geweest dan? :D Je kan er namelijk niet meer komen hoor er is een hek omgezet en je kan er nu alleen illigaal rijden en dan moet je door een klein klaphekje heen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:31

Er in (rode lijn)of er uit (blauwe lijn)??
Er uit was idd altijd een beetje een probleem. Er was zo'n houten hekje dat je 2x scherp een bocht om moest, maar als je 20 meter verder het bos in ging dan hield het hekwerk op en kon je er gewoon langs :D
Maar het is idd al een tijd geleden dat ik zo ver geweest ben

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:44

Ziet er wel erg mooi uit!
Heeeeel misschien dat we in oktober teruggaan voor een lang weekend....hangt beetje van onze beschikbaarheid etc af :P

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 06:33

Dubbeldun, jij hebt een klein paardje, maar is het ook te doen met paarden van rond de 1.70?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 06:34

Mizsz_Kitty schreef:
Ziet er wel erg mooi uit!
Heeeeel misschien dat we in oktober teruggaan voor een lang weekend....hangt beetje van onze beschikbaarheid etc af :P

Leuk, misschien kom ik je dan wel weer tegen ;-)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 07:14

Oeh DD daar ga ik ook eens heen. Zo te zien ben ik er al eens heel dichtbij geweest :+
Zuid Ginkel en de Ginkelse Hei zijn ook zeker aan te bevelen, bij Juffrouw Tok is een camping en daar loopt ook een ruiterroute door. Best wel vaag en erg leuk om erover heen te gaan.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:59

Ik vond het roekelse bos wel goed te rijden, een kaart had je niet nodig... het was vrij logisch ingedeeld en je kwam eigenlijk altijd wel weer terug op het hoofdpad.

Wij hebben 3 dagen zwijnen (met en zonder jonkies gezien), heel dichtbij, en 3 dagen reeen. Het is mazzel hebben, maar er zit genoeg :)

Wij gaan in september weer terug naar Otterlo, en dan ook naar het wekeromse zand, hopelijk dan zonder dazen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 09:21

@dynamiek : dat durf ik niet te zeggen. Eigenlijk zou je het eerst te voet moeten verkennen :D