Hond valt paard aan, wat moet je doen? Aansprakelijkheid?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hond valt paard aan, wat moet je doen? Aansprakelijkheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:45

Goed idee! :j

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:09

Zijn been was trouwens wel wat opgezet en warm vandaag, we gaan het maar even aankijken en af en toe eventjes koelen ofzo :\

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:32

Ik roep altijd dat mijn paard honden trapt en bijt, meestal doen ze hun hond dan snel aan de lijn :j
Als dat niet helpt dan draai ik mijn paard met zijn hoofd naar de hond toe, dan raakt ie minder snel in paniek.
Ik hoop dat je paard weer snel opknapt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:10

Ik heb zeker 4 dagen moeten koelen; coldpack in een theedoek en dat elke keer 20 minuten ertegen aangehouden (3 keer per dag). Toen werd de zwelling minder en hoefde ik niet meer te koelen.
Zwelling is normaal, gewoon goed blijven koelen :)

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:16

Wat een achterlijk mens! Ik had het een tijdje terug ook. Ik was aan het rijden op een paard van een ander. Toen kwam er ook een hond aan en die rende rondjes om de benen heen van het paard. Dit is een paard dat wel eens een mep wil uidelen en ik was bang dat ze de hond zou trappen of er vandoor zou gaan. De vrouw kwam eraan en zei 'sorry hoor, maar hij luisterd niet'. Doe dat beest dan gewoon aan de riem!! Het is gelukkig allemaal goed gegaan, maar ik kneep hem wel even. (ik ben al niet zo'n held met buitenrijden hihi)

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 21:17

Zweep pakken, wel eerst oefenen zodat je pony zich niet het leplazarus schrikt.
Toen we met een paar aanspanningen reden, was er ook een husky die het leuk vond om achter de paarden aan te rennen en te happen. Die hebben we ook een lel met de zweep verkocht.

Een tik geven is het best voor jou (je blijft op je pony zitten), je pony (wordt niet gebeten/schrikt niet) en de hond (krijgt geen trap van het paard) De eigenaars zijn er meestal niet blij mee, maarja daar moet je gewoon weinig boodschap aan geven.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 21:22

Mailtje naar de boswachter is eruit, ben benieuwd wat hij ervan zegt!

Maar ik was nou ook niet echt van plan andermans hond zomaar een lel te geven :n Het eerste wat ik doe is afspringen, kalm blijven en in de richting van de hond blijven staan (dat is wat ik zaterdag deed....)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 23:29

vuurneon schreef:
Ik heb zeker 4 dagen moeten koelen; coldpack in een theedoek en dat elke keer 20 minuten ertegen aangehouden (3 keer per dag). Toen werd de zwelling minder en hoefde ik niet meer te koelen.
Zwelling is normaal, gewoon goed blijven koelen :)

Daar hebben ze bij de action een heel mooi ding voor voor iets van 3,50

Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:22

Dankjewel, hij staat weer thuis en ga er zo weer eventjes wat opsmeren en even kijken of ik kan sponzen!

Heb ook alweer een heel aardig mailtje terug gekregen van de boswachter:
Citaat:
Op zich een vervelend incident. Zo horen mensen niet met anderen om te gaan en ze zijn ook verantwoordelijk vor hun hond. Deze mensen horen niet met een loslopende hond in ons gebied thuis. Op dit moment kan ik er niet veel aan doen. De kans dat ik haar tegenkom is gering maar als dit toch het geval is zal ik haar er toch op aanspreken. Daar komt nog bij dat honden aangelijnd horen te zijn. De bebording is op dit moment niet compleet omdat ze worden vernield of weggehaald. We hebben net weer nieuwe borden ontvangen.
Je zou nog aangifte bij de politie kunnen doen dan is dit geval in ieder geval ook bij hun bekend.

Ik hoop dat je pony er niet teveel last van heeft.

Ik hoor graag wat je er mee doet en als ik nog wat tegen kom laat ik het ook weten.

Dus hij houdt het iig wel in de gaten en zal haar erop aanspreken als hij haar nog eens tegenkomt :)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:42

Heel fijn dat de boswachter zo aardig reageert! :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 20:02

Jeetje wat een aso instelling van die hondeneigenaar zeg >;) pfff,moeilijk om te zeggen wat je in zo'n situatie moet of kunt doen als de hond zo opgefokt is.
Zelf heb ik ook een paardje wat écht niet schrikt voor honden,al sprongen ze bovenop haar maar hmm wat zou ik doen als een hond deed bijten en de eigenaar zo lomp zou reageren???? >;)

Ik zou dat mens achterna zijn gelopen en ondertussen de politie gebeld hebben!Daarna ter plekke de dierenarts laten komen en de rekening meteen in dr brievenbus hebben gedumpt! :j

Maar het kan nog gekker hoor,ik heb het al meegemaakt dat een auto naast mn paardje op straat stopte en dat de bestuurder opeens een megafoon pakte en me kei en keihard aanblèrde op het duits of ik een Führerschein heb? >;) :?
Wereld zit vol met idioten,gelukkig reageerde mn pony heel cool maar ik schrok me bijna het licht uit mn ogen joh! :wow: :=

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 13:35

Eigenaar van de hond is aansprakelijk. Een hond moet altijd aan de leiband. Normaal gezien is de eigenaar van de hond ook verzekerd. Bij ons zit dat in de familiale verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 22:10

zo ben ik afgelopen week ook van mn pony gekukkeld.. 3 wilde honden die de eigenaren niet aan de lijn wouden doen, nou daar ging mn pony... zonder mij! Toch wel angstige momenten..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 22:13

Ja dat is ook heftig!! Gelukkig blijft mijn poownemans wel staan.....
Wond heelt goed gelukkig!! Zit een mooie korst overheen en het is absoluut niet ontstoken gelukkig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:06

ah dat is wel super dat het goed geneest!!