Pony valt me aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PuurxNatuur

Re: Pony valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:13

Als het paard dicht bij je komt één flinke mep geven met de zweep, dan weet hij dondersgoed dat hij het niet meer mag doen! ( longeerzweep is het handigste, die is het langste )

Riaaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 19:56

Hij staat nu in iedergeval in een ander weiland dus dat is in ieder geval opgelost.

koppiekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:24

hanny_jelke schreef:
koppiekyra schreef:
probeer een join-up te doen het werkt zo:
1. zorg dat het paard in een longeer cirkel staat met een hoofdstel en maak je groot enjaag hem zonder stem weg
2.laat hem een paar rondjes doen tot hij op het gaat kauwen en zijn oor naar binnen richt op jouw en als hij ook zijn hoofd naar beneden heeft
3.ga schuin voor hem staan en jaag hem de andere kant op en net als 2
4. nu ga jehem niet meer opjagen e je gaat naar het midden van de bak
5 draai je nu weg van het paard en wacht tot hij naar je toe komt als hij het niet doet ga dan alle stappen weer langs

wat je met 1,2,3, bereikt is dat je hem blokeert naar je toe te komen en dat hij bij 2 zich over moet geven aan jouw als je je weg draait zeg je eigenlijk kom maar nu mag het en komt hij maar hij heeft zich overgegeven dus jij bent de gene die dus de leiding neemt

ik hoop dat dit werkt sterkte

een join-up doen is geen slim plan, zelfs uit jou uitleg weet je niet hoe je het moet doen.
en als je het fout doet doe je eer kwaad dan goed.

TS ik denk dat dit meer een soort van spel is voor hem.
pakken jullie hem dan vind hij het goed, maar krijgt hij geen aandacht dan gaat hij zo doen.
als hij zo doet worden jullie boos, (negatieve aandacht is ook aandacht)
probeer hem te negeren, word het te gevaarlijk geef hem dan een goede tik en echt hard want hij mag best even voellen dat dit niet kan.

nou een paard echt SLAAN of EEN GOEDE TIK EN ECHT HARD is ook niet echt normaal en als jij het allemaal zo goed weet zeg jij dan even hoe het moet! want het hier uitleggen kan nu dus anders op een andere manier opgevat worden. want wat ik doe werkt wel. dus fout is het NIET

tsp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:30

JJane schreef:
Electrice vliegenmepper

LOL :D sorry ik moest er echt ff om lachen,, het idee dan

Maaar nee dat lijkt me niet echt de oplossing. Beter doe je een Join-Up ?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:14

Citaat:
nou een paard echt SLAAN of EEN GOEDE TIK EN ECHT HARD is ook niet echt normaal en als jij het allemaal zo goed weet zeg jij dan even hoe het moet! want het hier uitleggen kan nu dus anders op een andere manier opgevat worden. want wat ik doe werkt wel. dus fout is het NIET

Een paard slaan is idd erg zielig en kan absoluut niet. Maar een paard wat jou het ziekenhuis of het mortuarium (vorig jaar gebeurd niet ver van mijn woonplaats af)intrapt mag wel?

Wel eens gezien hoe paarden elkaar wel eens te lijf gaan?

Ik zou een carrot stick nemen met een string eraan. Daar kun je veel harder mee doorkomen dan met een longeer zweep.
Anders zou ik zo'n paard apart zetten voor er serieuze ongelukken gebeuren.

Riaaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:45

Heey allemaal
Heel erg bedankt voor alle reacties
Het gaat nu super goed! Een paar andere mensen zijn met hem bezig en hij staat apart dus kan ik veilig het land in.
Hij is nu echt een schatjexD

koppiekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 10:28

Cowgirl schreef:
Citaat:

Een paard slaan is idd erg zielig en kan absoluut niet. Maar een paard wat jou het ziekenhuis of het mortuarium (vorig jaar gebeurd niet ver van mijn woonplaats af)intrapt mag wel?

Wel eens gezien hoe paarden elkaar wel eens te lijf gaan?

Ik zou een carrot stick nemen met een string eraan. Daar kun je veel harder mee doorkomen dan met een longeer zweep.
Anders zou ik zo'n paard apart zetten voor er serieuze ongelukken gebeuren.

nou als je echt gaat slaan word je paard hardstikke bang wij kunnen daar vanaf komen maar een paard blijft dan bang en zal jouw nooit meer vertrouwen je meot rekening houden met hem jij kunt geen paardentaal spreken dus weet je niet waarom hij zo doet

manon155

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:41

Re: nou als je echt gaat slaan word je paard hardstikke bang wij kunnen daar vanaf komen maar een paard blijft dan bang en zal jouw nooit meer vertrouwen je meot rekening houden met hem jij kunt geen paardentaal spreken dus weet je niet waarom hij zo doet.

Precies: dan creëer je weer een volgend probleem bij misschien wel beide paarden. Ik bedoel hiermee niet dat ik tegen slaan ben, hoor. Een goed gemikte tik kan soms heel goed werken. Heel goed TS dat het paard nu apart staat en andere mensen er mee bezig zijn. Jij kan rustig je eigen ding doen en waarschijnlijk hebben die andere mensen maar een keer nodig gehad om de "puber" even te vertellen wat zijn plaats is en misschien zelfs wel zonder slaan, puur door dominant gedrag van de mens.
Misschien kan je na een tijdje wel weer met het andere paardje verder als hij ingereden is. Goed voor je vertrouwen in paarden. succes.

Riaaantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 13:08

Dankje!
Ja ze hebben al gevraagd of ik em ook wou rijden:)