[FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:04

Staat prima, ook als dit voor elke dag zou zijn (mits paard gezond is etc.etc.etc.), alleen het zadel misschien wat klein voor je?

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:09

Pentax schreef:
Staat prima, ook als dit voor elke dag zou zijn (mits paard gezond is etc.etc.etc.), alleen het zadel misschien wat klein voor je?

Ah, fijn om te horen. :j Nee dat lijkt denk ik zo, het is een 18inch.

Pentax

Re: [FOTO] Ben ik te groot voor mijn paard - Volwassenen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:26

Oja de foto is ook lastig genomen om dat goed te zien hoor. Leuke pony verder hoor, gewoon lekker mee genieten :D

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:28

Pentax schreef:
Oja de foto is ook lastig genomen om dat goed te zien hoor. Leuke pony verder hoor, gewoon lekker mee genieten :D

haha thnx! :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:41

Ik kan het filmpje niet bekijken.
Tot nu toe past iedereen volgens mij.

En wat vinden jullie van mij op Jack? Ik 1.72 en Jack rond de 1.40
Afbeelding

Afbeelding

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:45

@Kailonne, Het kan prima ik vind je zeker niet te groot. Het scheelt ook dat je pony iets breder is, dan oogt het ook al anders.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 10:49

kailonne, je kan zien dat je paard echt kracht mist. Hoe oud is hij? Je bent uiteindelijk niet te groot, maar ik zou dit paard persoonlijk niet elke dag intensief rijden nog. Longeren en spieren kweken en dan komt het wel goed.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:00

Cher: iets te lang voor het plaatje misschien maar kan verder prima! Heb je bewust een bijrijder genomen vanwege je lengte? Ik zou het ook niet raar vinden als je hem zelf vaak zou rijden. :j
Kailonne kan ook, omdat het paardje wat breder is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:14

Dat er hier en daar wat voeten onder uit steken is niet erg. Kom je daarmee in de knoop met de voorbenen ligt dat eerder aan je zit dan aan te lang zijn. Waar je eerder mee in de knoop komt is de teugelvoering en correcte inwerking van het bit in de mond. Als je te lang bent komen je handen nog wel eens te hoog uit. Let dus goed op je houding (recht op zitten) en als je dan je handen netjes laag kan houden is er weinig aan de hand. Mocht je toch willen/moeten rijden op een pony waarbij dat niet gaat gebruik dan een martingaal om dit op te vangen.

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 11:45

blingpiggy schreef:
Cher: iets te lang voor het plaatje misschien maar kan verder prima! Heb je bewust een bijrijder genomen vanwege je lengte? Ik zou het ook niet raar vinden als je hem zelf vaak zou rijden. :j
Kailonne kan ook, omdat het paardje wat breder is.

Nee, meer omdat ik niet voldoende tijd heb om 2 paarden te rijden.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:04

Kailonne hij staat je prima hoor, zag dat het paard pas 4 is, bijna 5 dus zeker niet slecht!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 12:23

Kailonne, ik vind dat het nog past. Maar ik zou denk ik persoonlijk je beugels een gaatje langer doen, denk dat dat ook beter zit voor jou. Leuke pony!

Skyline, ik vind het passen, maar zou bij jou je beugels ook een gaatje langer doen. Vind dat je vrij achter in het zadel zit, wat voor jou en je pony niet heel comfortabel is.

De rest vind ik passen, niet heel veel bijzonders op gezien. Allemaal sterke pony's!

Nou ik dan ook maar..

Ponylief is 1.52, ik 1.80 en 69 kg.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog een leuke vergelijkingsfoto van vorig jaar:

Pony rond de 1.46 (hij is enorm gegroeid in een jaar, en veel meer bespiering nu) en ik 1.80 en 83 kg, dan ziet het er nu toch veel beter uit! :)
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 12:50

Ik vind je heerlijk bij je paardje passen CCCC geen twijfel ook. Duidelijk licht genoeg ook!

Kalionne, Jack is een leuk klein mannetje! Tinkertjes zijn sterk, Jack is jong, en je hebt een passend zadel ;) Komt helemaal in orde!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:34

Kailonne schreef:
Ik kan het filmpje niet bekijken.
Tot nu toe past iedereen volgens mij.

En wat vinden jullie van mij op Jack? Ik 1.72 en Jack rond de 1.40
Afbeelding

Afbeelding

Leuk paardje past goed maar even on topic rijd hem als je blief niet meer met zijn neus op zijn borst want je rijdt hem naar de kl..ten. Daar is hij echt te goed voor. Gewoon neus er uit laten en zelf jouw hand op laten zoeken. Niet dwingen dus door terug te werken.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-04-12 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 15:35

CCCC gave combinatie!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:10

CCCC; supermooie combi!!

Ik rijd Jack niet altijd met zijn neus op zijn borst hoor!! dit is toevallig een slecht moment. Soms doet hij het ook zelf. Dan rijd ik hem naar voren om hem weer actief te krijgen.
Ik heb regelmatig les en daar zijn we juist bezig met lekker ontspannen rijden. Ik moet inderdaad niet teveel terugwerken met mijn hand. Dat is moeilijk voor mij, maar het gaat beter

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:53

little_birdy schreef:
diaz ik denk als je tinker wat uitzwaart je er zeker goed op zal passen hoor !!
nu kijkt het een beetje raar maar echt TE groot of zwaar vind ik je zeker niet !

bling piggy

ik vind je er prima oppassen je bovenlichaam lijkt wat lang maar als je haar al zolang hebt zoals je zegt en pony is niet geblesseerd zal ze er ook geen last van hebben
je bent ook slank zo te zien ;)

ik ga dit paard kopen

Foto

wat is jullie eerlijke mening hierover?

Qua lengte/gewicht lijkt het wel te passen.. het ziet er wel uit alsof je vrij achterop je zadel zit?
CCCC en Kailonne past ook :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:54

ja dat klopt ja ben af en toe aan het vechten met mijn houding vandaar

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 20:43

Cccc wow wat een verschil! Knappe fjord! Leuke combinatie, niets op aan te merken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 08:04

phormicola schreef:
TS geeft aan dat het zadel een probleem blijft. Goed voor het paard, te klein voor TS. Of goed voor TS en te lang voor het paard.
Hoe kunnen jullie dan zeggen dat het prima past?

ik blijf zeggen dat het past omdat als k de pony en de amazone zie, ik ook zie dat daar echt wel een zadel voor te vinden gaat zijn, er zijn veel verschillende opties voor zadels met beperkte lengte op de rug bij een normale zitmaat
amazone zou met haar lengte wel op een 17"moeten kunnen passen, let hierbij op het type kussen(geen keil etc) en je komt al een heel eind.
mocht je meer naar western willen kan dit wel moeilijk worden aangezien veel van die zadels een stuk langer zijn.
dan zou je weer sneller op boomloos uitkomen, hoewel dat door gewicht van de amazone ook prima haalbaar moet zijn voor dagelijks gebruik .

ik denk dat er zeker hier op het vasteland al snel gedacht word dat iemand te lang is, maar ik denk daar persoonlijk heel anders over, zolang de balans van de ruiter in orde is hoef je je paard niet snel in de weg te zitten qua lengte
gewicht is wel een punt, maar bij de ts vind ik dit een non issue, wel een puntje is, paard is ontzettend puppy en ziet er arm bespierd uit waardoor ik wel aardig wat lijnen en grondwerk zou adviseren voor het daadwerkelijke inrijden.

@Kailonne, ik vind jou op zich ook niet te groot, maar ik zou wel je beugels een gaatje langer zetten, er ligt een dressuurzadel op en je beugels zitten voor mijn gevoel meer op het maatje voor een veelzijdigheidszadel, je komt hierdoor ook zo ver naar achter in het zadel
met een gaatje langer kom je met je voeten misschien iets onder de buik uit, maar je gaat wel veel beter kunnen zitten op je zadel en paard.

@ccccc, dat past prima, mocht op een magische morgen opeens 10 sm langer wakker worden past het trouwens nog steeds ;)

_Cher : misschien dat je voor het plaatje volgens het boekje te lang zou zijn, maar ik vind het prima passen

@Nikip , ik zou hard gaan werken aan een goede balans en zit, kwa gewicht etc kan het prima, maar je balans moet wel beter zodat je de pony in het rijden niet in de weg zit

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:09

kan wel hoor .! Ik ben jammer genoeg wel van mn verzorg pony af gegroeid ..... -O- naja de baas daarvan heeft nog een welsh Ctje ! *\o/* Kan ik ook weer even mee :j
Dit is mij op de welsh A :Afbeeldingen dit op de C : Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:05

De foto van de A, is een beetje onduidelijk, hier word lastig over oordelen.
Op de C zijn je beugels wel erg kort.... Dit beeld vertekend dus een beetje. Als je beugels goed zijn denk ik dat je wel iets te lang bent...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:48

Zadel op de laatste ligt afschuwelijk slecht, als die pony bokt of plots stopt lig je op de grond met zadel en al. Maar verder past het wel. Maar voor jongeren is er al een ander topic toch?

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:53

@ccccc Wat een super leuke combinatie zijn jullie! Vindt dat je er makkelijk op past! :) Leuke pony ook!
@DoxLover Vindt je eerste foto een beetje wazig en kan het dus niet goed zien, op je 2e foto denk ik dat je wel wat te groot bent als je je beugels wat langer maakt.

Nou laat ik ook is wat foto's plaatsen met mijn pony :D
Aangezien mensen verschillende dingen zeggen hierover: Past wel, Past net, Past net niet, Past zeker niet weet ik het ook niet meer.. Denk zelf dat ik wel wat te groot ben maar ben benieuwd wat jullie hiervan vinden! :o
De pony is ongeveer 1,37 en ik ben ongeveer 1,72.

Afbeelding

En een actie foto:
Afbeelding

Weet niet zeker of het mag maar plaats er ook nog even 2 in link.
Op de actie foto's is die geschoren en waren we op een oefencross/ springparcours

Je kan het op deze foto niet zo goed zien denk ik maar vond het wel interessant om een actie foto erbij te zetten. Misschien kan je het daardoor ook beter oordelen. :)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8CHF7DJM-D.jpg

Nog een stilstaande foto:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N4L4P86W-D.jpg

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:01

Doxloever past zeker wat mij betreft. Zo'n licht poppetje. Ik zelf zou er voor kiezen om de beugels een of twee gaatjes langer te maken, zodat je echt diep in de pony kunt gaan zitten op je zitbeenknobbels.
Roucha1 ik geloof zeker dat in NL verschillende mensen zullen vinden dat je benen er te ver onder uit steken. Dat is een kwestie van smaak. Ik heb dat niet want met ijslanders is dat beeld ook zo met volwassenen. Ik vind je zeker niet te zwaar voor je pony en ik denk dat het voor je pony dus goed kan en dat is mijn criterium. Belanrijk is dat je dus in de toekomst geen dikke billen krijgt want dan pas je niet meer in het zadel en dan zou je wellicht een probleem kunnen krijgen. Je actie foto vind ik kei gaaf!