Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
de regels vinden dat ook 
tita schreef:@ Sharitje ik denk dat jouw trailer terug gekeurd is naar 1000kg maar dat vind ik persoonlijk laag weet niet of dat kan. Dacht dat 1100 kg het max was.
1000 kg betekend dat de trailer met paard max 1000 kg mag wegen dus trailer 500 en paard 500
Dus pony zou kunnen maar paard niet.
Mijn trailer is 1300kg en weegt leeg 620 dus mag er een paard in van 680 kg of minder
tita schreef:Evelli schreef:Dus het is een wens vanuit de verzekering, niet een vastgestelde regel in de wet
Dat is iets heel anders. Meld het er in het vervolg even bijzo krijg je indianenverhalen in de wereld.
nouja is voor mij niet van toepassing toen ik bij een verhuurbedrijf 2 paards wilde lenen zei die persoon hetzelfde dat er een auto voor moest van 2 ton. Hij had het niet over verzekeringen.
Goed zoeken jullie dat maar zelf uit
)
. Dat is misschien idd een regel voor de verhuurder, maar verder heb ik hier nog nooit van gehoord.
.
. tita schreef:@ Goldie welke auto is dat dan? Klinkt wel goed want je zit gelijk een schaal lager met de wegenbelasting ik betaal voor mijn Bravo 336 euro per 3 maanden vind ik best veel geld voor zo'n bakkie.
Maar goed met jouw auto moet je dus wel weer BE hebben ..vanaf volgend jaar niet want dat is E afgeschaft.
Het E rijbewijs wordt helemaal niet afgeschaft. De regeling met het B rijbewijs wordt versoepeld. meggiemeg schreef:Hoe zwaar je totale combi zal zijn hangt van meer factoren af dan alleen de trailer, paard en auto. Je moet ook meetellen de lading in de auto, tank brandstof, aantal personen in de auto.
Ben het met andere reacties eens, je kunt meer marge hebben dan net aan. Je bent afhankelijk van je mede weggebruikers, kan je nog een noodstop maken op een goede manier als alles net aan is?
Als je auto zwaarder is heb je gewoon meer te vertellen.
neem aan dat je hem niet op de weegbrug zet.tita schreef:@ Goldie welke auto is dat dan? Klinkt wel goed want je zit gelijk een schaal lager met de wegenbelasting ik betaal voor mijn Bravo 336 euro per 3 maanden vind ik best veel geld voor zo'n bakkie.
Maar goed met jouw auto moet je dus wel weer BE hebben ..vanaf volgend jaar niet want dat is E afgeschaft.
duuhh die is niet zuinig in verbruik. Wel weer lekker snel. Maar goed benzine en diesel is niet te vergelijk met de wegenbelasting en ik woon helaas ook in de duurste provincie.