Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp
Blogger

Re: Wie o wie gaat startkaartvrij starten dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 20:00

Tuurlijk! Het gaat er om of jij op dit moment een startkaart hebt. Mijn stalgenootje (illusion1990) heeft ook haar startkaart stopgezet maar cruised rustig startkaartvrij door met haar ouwtje!

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:17

Homiafortuna schreef:
Mag je deelnemen aan een impulsrubriek als je al eens ooit een startkaart hebt gehad. Ik ben bijvoorbeeld L2 met mijn paard geweest, maar heb geen startkaart meer (vanwege de kosten en vanwege de hoge leeftijd van het paard), maar ik zou het wel leuk vinden om zo af en toe nog eens een wedstrijdje te doen.

Hai! Jaaaaaaaa, dat mag. Hihi! Ik was met Illusion L1. Tot vorig jaar juli startkaart gehad en lekker opgezegd. Nu rijden we al die impulsdingen :D

Oktober trouwens weer naar Broekelo?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:39

_Maggy_ schreef:
Dit is (naar mijn weten ) gewoon oefendressuur.
Dus gewoon 2 proefjes op bijv. B niveau en dan kun je volgens mij niks winnen maar gewoon voor jezelf en je paard een proefje rijden en daar krijg je dan wat meer commentaar bij dan 'normaal'

Ah, was leuk geweest. Veel plezier!

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:03

Illusion1990 schreef:
Homiafortuna schreef:
Mag je deelnemen aan een impulsrubriek als je al eens ooit een startkaart hebt gehad. Ik ben bijvoorbeeld L2 met mijn paard geweest, maar heb geen startkaart meer (vanwege de kosten en vanwege de hoge leeftijd van het paard), maar ik zou het wel leuk vinden om zo af en toe nog eens een wedstrijdje te doen.

Hai! Jaaaaaaaa, dat mag. Hihi! Ik was met Illusion L1. Tot vorig jaar juli startkaart gehad en lekker opgezegd. Nu rijden we al die impulsdingen :D

Oktober trouwens weer naar Broekelo?

Als het paard goed blijft wel ja, maar ik heb in juli nog een training met mijn andere oudje (Indiana, 22 jaar, net als die van jouw). Dan is er een crosstraining in Lelystad voor Gelderse paarden en aangezien hij een afstammeling is van Ahoy, mag hij ook een keertje mee. Kijken hoe het hem afgaat.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 15:14

LR & PC de Ronde Venen organiseerd zaterdag 9 juni a.s. samen met manege en pensionstal Lucky Stable een wedstrijd zonder startkaart (een onderlinge wedstrijd met officiële juryleden dus). Zowel dressuur, springen, als mennen (dressuur en vaardigheid). Meer informatie komt komende week op onze site te staan: http://www.lrpcderondevenen.nl

fessie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 17:12

@ Illusion1990 Sandra leeft nog ja, maar is nu met pensioen. Ik doe mee met mijn bijrijpaard Tennessee, die zal ik zo even bij op mijn profiel zetten. Leuk dat je ook mee gaat doen met het oranjeconcours :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:32

Hooi meiden,

Ik heb een vraagje, ik sta ingedeeld in in BB paarden.. Dat is toch gewoon een B proef?
Of zit ik nu heel verkeerd?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 18:36

Volgens mij wel hoor. Er zijn geen aparte BB- proeven.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 18:38

Aah okee :D
Kreeg bijna een hartverzakking :D :')

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 21:36

fessie_lover schreef:
@ Illusion1990 Sandra leeft nog ja, maar is nu met pensioen. Ik doe mee met mijn bijrijpaard Tennessee, die zal ik zo even bij op mijn profiel zetten. Leuk dat je ook mee gaat doen met het oranjeconcours :)

Oh! Een pony van 35 jaar. Wat geweldig! Wellicht zien we jou en Tennessee nog wel op het Oranjeconcours. Over 2 weken al. LEUK! Leuk paard trouwens! Ik heb al even gekeken :D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:40

impulsrubrieken worden steeds meer uitgeschreven. Maar let er wel op je moet WEL lid zijn van de KNHS.
Dus kan zonder startkaart maar wel via knhs (lidmaatschap iets van 16euro per jaar)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:50

Ik ben ook van plan af en toe een impulsrubriek te rijden (dressuur), ben een beetje aan het rondkijken en ik vroeg me af of je 1 proef start? Ik zie bij onze manege alleen BB impuls staan, maar welke proef rij je dan?

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:22

Volgens mij de 'normale' proef die je ook als wedstrijd zijn de zou rijden..
Hoe dat precies allemaal zit weet ik niet.. Ik vraag altijd anderen welke proef :o

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:22

Nou wedstrijd ging goed! :D

Mijn 1ste proef ging niet zo lekker maar 2e ging echt super....
2x 2e plaats :D :D :D met 175 en 186 :)

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 20:03

XmissdaphX schreef:
Nou wedstrijd ging goed! :D

Mijn 1ste proef ging niet zo lekker maar 2e ging echt super....
2x 2e plaats :D :D :D met 175 en 186 :)

Goed hoor! Gefeliciteerd!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:08

Dankje!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:45

Ik doe wel af en toe mee aan onderlinge wedstrijden bij mij rijvereniging. Wist ook niet dat er zoveel wedstrijden zijn waar je ook zonder startkaart mag starten? Dan is het dus wel gewenst dat je netjes in wedstrijdoutfit komt :) ?

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 12:06

Josien_ schreef:
Ik doe wel af en toe mee aan onderlinge wedstrijden bij mij rijvereniging. Wist ook niet dat er zoveel wedstrijden zijn waar je ook zonder startkaart mag starten? Dan is het dus wel gewenst dat je netjes in wedstrijdoutfit komt :) ?

Er wordt meestal gewoon gereden volgens de knhs richtlijnen, ja dus.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:13

Weten jullie nog onderlinge wedstrijden deze zomer in de buurt van burgum, friesland vlak bij leeuwarden ?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:28

shirleyp schreef:
Josien_ schreef:

Er wordt meestal gewoon gereden volgens de knhs richtlijnen, ja dus.

Oke dat dacht ik al! Het lijkt me wel interessant om , mocht ik wedstrijden willen gaan rijden over een tijdje, eerst een paar keer naar oefendressuur gaan om te kijken hoe het bevalt. :)

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:28

Mijn manege(prometheus Ruitersport manege van de TU Delft) organiseerd in zomer enkele wedstrijden voor mensen zonder startkaart(oefenwedstrijden). De site is www.prometheusruitersport.nl(wordt op dit moment aan gewerkt vanaf 1 mei staat weer alles er op)

fessie_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:22

XmissdaphX nog gefeliciteerd met je prijzen!
Zaterdag gaat het oranje concours van start in Hengelo. Ik ben benieuwd of ze nog starttijden erbij gaan zetten.

Marous91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:21

Hoi.
Ik ga dit jaar ook impuls starten, als test of ik het leuk genoeg vind om een dure startpas + outfit aan te schaffen. Mijn pony van bijna 22 heeft in z'n jeugd veel wedstrijden gedaan, maar ik nog nooit (alleen fnrs). Ik ben benieuwd of er hier in de buurt (Salland) wel impulswedstrijden zijn.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:35

fessie_lover schreef:
XmissdaphX nog gefeliciteerd met je prijzen!
Zaterdag gaat het oranje concours van start in Hengelo. Ik ben benieuwd of ze nog starttijden erbij gaan zetten.

Ik heb gebeld met de organisatie. Je moet zelf een beetje gaan rekenen. 6 minuten per dressuurproef en ongeveer 2 minuten per springrondje en dan verhogen incalculeren. Hmmmm... Ben benieuwd of mijn rekensommetje een beetje klopt.

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:57

Illusion1990 schreef:
Ik heb gebeld met de organisatie. Je moet zelf een beetje gaan rekenen. 6 minuten per dressuurproef en ongeveer 2 minuten per springrondje en dan verhogen incalculeren. Hmmmm... Ben benieuwd of mijn rekensommetje een beetje klopt.

Niet echt, he ;-)

Haha :-)