paarden mest op de stoep.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

armanike

Re: paarden mest op de stoep.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:12

hun stoep ? ONZE stoep ;) ik betaal evenveel belasting voor ONZE weg. En ik maak ONZE weg, de dag zelf nog EVEN schoon. VEEL schoner dan dat k het op jou manier zou doen en die poep effe de straat op schop... Met je geen zin hebben. Jezus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:15

Weet je armanike .... erger je niet aan mensen die zich aan jou ergeren. Verwonder je slechts :D
Jij wilt niet zo'n hoog cortisolgehalte als zij hebben.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:17

Ja sorry ik wou alleen vragen hoe andere mensen dit oplossen. ik hoef echt niet als luilak bestempeld te worden door een paar mensen achter een computertje.

als ik lui was liet ik het gewoon liggen ;) en lachte ik de mensen eens uit. Maar ik ga altijd speciaal ervoor terug, of het nu ver is of niet. ( tenzij het niet op de stoep ligt).

Lijkt mij een stuk mij dat ik een stuk meer moeite doe voor ONZE stoep schoon te houden, en maken. Dan als ik zou afstappen en effe met mijn voet ertegen trapte, waardoor de helft wss op de stoep blijft plakken en de rest in de goot ligt. Dat is pas ASO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:19

armanike schreef:
Ja sorry ik wou alleen vragen hoe andere mensen dit oplossen. ik hoef echt niet als luilak bestempeld te worden door een paar mensen achter een computertje.

als ik lui was liet ik het gewoon liggen ;) en lachte ik de mensen eens uit. Maar ik ga altijd speciaal ervoor terug, of het nu ver is of niet. ( tenzij het niet op de stoep ligt).

Lijkt mij een stuk mij dat ik een stuk meer moeite doe voor ONZE stoep schoon te houden, en maken. Dan als ik zou afstappen en effe met mijn voet ertegen trapte, waardoor de helft wss op de stoep blijft plakken en de rest in de goot ligt. Dat is pas ASO

Ja precies, dat is niet het probleem oplossen maar het probleem verplaatsen :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:23

Ik zou heel blij worden van iemand als jij die het dan achteraf even op komt ruimen. Hier is de tendens dat je het vooral moet laten liggen waar het valt, of dat nou bij iemand op zijn oprit, stoep of tuin is of midden op straat, maakt allemaal niks uit. En ja, ik als ruiter erger mij daar ook mateloos aan, juist omdat ook ik daardoor een hoop meer gezeik heb zodra mijn paarden mesten. Zelf schuif ik het dan altijd aan de kant, op zo'n manier dat het eigenlijk niemand in de weg ligt. Mooier kan ik het niet maken, kan ook inderdaad niet altijd terug om het even op te ruimen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:26

in iemands tuin?????????? :S of oprit??

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:33

Ik ken het probleem. Ben al meermaals uitgekaffert geweest door mensen die klagen over mest. Ik vind het bijzonder grof. Zomaar iemand beginnen uitschelden omdat een paard mest. Moest ik nu zelf de stoep als toilet gebruiken, maar paard heb ik niet zo onder contorle. Probeer het altijd in gras of goot te laten landen, aangzien afstappen op de plaatsten waar het nodig is om het aan de kant te doen, bijna nooit mogelijk is (of er is geen kant om het in te trappen).

Het is ook niet zo dat de straten vol mest liggen. Dat gebeurd maar af en toe. Een regenbui en het is weg.
Naar het strand neem ik een zak mee, maar meer kan ik niet doen. Waar wij rijden is het niet mogelijk achteraf eens langs te gaan (ook al omdat je het dus nergens naar toe krijgt, geen vuilbak, geen goot, geen graskant). De mensen zeggen dan dat we een andere route moeten nemen. Blijkbaar zijn paarden dus niet meer welkom. We hebben meer paardenroutes nodig.

Ik wil opruimen voor mensen die het vragen, heb ik ook al gedaan, maar zeik er niet over; oliebol happens ;)

Ts, ik vind dat je het heel goed oplost, zeg dat maar eens aan de mensen die komen klagen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:42

dnkjewel :) ik dacht dat dus ok

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:43

Ik vraag me altijd af ....van die mensen die er over zeiken wie er een kat heeft die los op straat rond loopt (en dus schijt).

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:44

Hier zijn ze ook een kei in het voorbij spurten, hoe dichter en hoe meer lawaai erbij, hoe liever -O-

Heb mijn jong paard zelf moeten verkeersmak maken, telkens als een auto hem naderde in de omgekeerde richting draaide hij zich 360° rond zen as.
Nu gaat het vrijwel goed, enkel grotere camions en tractoren zijn een spanningspunt, maar dan houd ik even halt en stapt hij gewoon terug rustig verder.

Ik blijf dan ook mooi op het straat met hem, af en toe mest hij wel eens, maar ik ga het echt niet opruimen. Tegen ik terug daar zou zijn om het op te ruimen zijn er al een 10tal auto's overgereden en zie je er bijna niks meer van..

Heb het al enkele keren op de stoep voorgehad maar dan denk ik "laat die mensen een schup pakken en het tussen hun bloemen smijten, gratis bemesting". Ik ben de enigste met paarden in het dorp dat bijna dagelijks dezelfde baan doet, 1x op een maand mesten ze eens op straat, ben er nog nooit over aangesproken geweest. (voorlopig in de 5 jaar tijd)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:45

ik vraag me af hoeveel bokkers hier met hun vinger naar mij komen wijzen daadwerkelijk zelf meteen afstappen en met hun schoentje alles kraaknet vegen ;). Ach man die mensen hebben zelf ook los lopende honden hier, die de hele stoep vol poepen

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:45

Ja serieus mest in de voortuin, komt weleens voor hier. Ben het wel geneigd met Aria eens te zijn: als paarden binnen de bebouwde kom zo'n overlast bezorgen, zorg dan dat ze ergens anders terecht kunnen.
(hoewel dat bij ons kan maar dat is dan "om", en das te veel moeite...)

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:47

goh bij mij is dat ook niet te doen. Ik heb mijn paarden achter het huis staan, in de bebouwde kom, en als ik dan al naar een paarden route moet, dan moet ik alsnog door mijn straat

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:49

mijn paardje had op een gegeven moment echt een vaste plek, bij mensen voor de deur op een stukje 'eigen weg' dat uitkwam op een zandpad langs het kanaal (openbare 'weg') Ik kwam eigenlijk naderhand dan terug om het weg te halern, maar vaak was het al weg. Toen ik een bewoner buiten zag lopen heb ik hara ook aangesproken en zij vond het eigenlijk asociaal dat ik het liet liggen, maar toen ik uitlegde dat mijn (op dat moment) jonge dier mij buiten bijna niet meer op liet stappen en dat ik telkens naderhand terug was gekomen om het op te ruimen had ze veel berip voor het geheel en ze bood aan dat ik niet terug hoefde te komen voor het opruimen dat ze het, nu ik het uit had gelegd, niet erg vond om het op te ruimen.

Wanneer het 'gewoon' op de weg is, niet in de bebouwde kom en niet pal voor de deur bij mensen laat ik het liggen. En ligt het op een plek waar ik het ook niet zou willen hebben liggen, dan kom ik terug om het op te ruimen. Op de stoep rijden vind ik absoluut not done met een paard! Als ze ergens hard rijden dan rij ik midden op straat tot ze vaart minderen en dan ga ik netjes opzij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:55

armanike schreef:
Nee sorry :p ik ga niet met bescheten laarzen op training aankomen.. daar zijn die laarzen me net iets te duur voor.

Dan moet je daar niet langsrijden.
Lijkt me dat je weinig optie's hebt eerlijk gezegd, je mag al niet op de stoep en paardenmest binnen de bebouwde kom is gewoon goor.
Dus als je daar dan toch langs wilt, over de stoep zelfs en je paard mest daar, dan ruim je het gewoon direkt op.
Dan doe je maar oude laarzen aan of je maakt een omweg om het dorp heen.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:57

Qimm ;) ik wil je hier wel eens midden van de weg zien rijden.

Voorbeeld: Gisteren reed ik op mijn jonge merrie. ik liep met haar op straat.
Rechts van mij stond een hele grote vrachtwagen geparkeerd . Aan deze vrachtwagen hingen losse touwen en zeil.Wat erg wapperde door de wind. Oke, dus ik daar langs. komt er zo een jongetje met zijn boemboem auto aangereden, maar mijn paard week wel een beetje uit voor die vrachtwagen, ze sprong niet opzij , maar ze liep in en boogje erop.
Wat doet deze vriendelijke jonge man, hij scheurt met een rot vaart ' moet minstens 70 km zijn geweest ' voorbij, half over de stoep, half op de weg. Met een uitlaat van ' heb ik jou daar '. Fietsers moesten stoppen , of hij reed ze omver. Mijn paard schrok zich een dood en sprong met gevolg tegen die vrachtwagen aan.

En dat is maar 1 van de zovele voorbeelden van asociaal rijgedrag hier.

Anneliesdj: Dat kan niet want ik moet mijn paarden toch echt door mijn straat halen ;). ik kan ze niet per helikopter uit de wei komen plukken.
Klopt dat het goor is, maar ik ruim het altijd erna op.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:58

@ Annesliesdj: of heb jij mss liever een stoep met vegen een resten. Of wacht jij liever een uurtje langer tot je stoep netjes clean is. Nou ik weet wel wat ik zou kiezen ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:00

armanike schreef:
Qimm ;) ik wil je hier wel eens midden van de weg zien rijden.

is prima, wat jij beschrijft is echt niet voorbehouden voor waar jij woont hoor. Mongolen heb je overal!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:01

Asociaal rijgedrag kun je mensen ook op aanspreken, je mag ook wel een beetje begrip verwachten als je op een paard zit.
En als ik een hond op de stoep zie schijten en de eigenaar loopt door dan krijgt hij van mij ook de wind van voren, dat ruim je gewoon meteen op, als je geen zakje bij je hebt dan pak je maar een tak oid, jouw probleem.
Zo ook als je op je paard zit, jammer dan van je mooie laarzen.
En dat je de staart door moet kunnen je buren toch ook niets aan doen? Je wilt zelf je paarden bij jou thuis hebben, een van de consequentie's is dat je dan poep moet ruimen als je buiten rijd.

En nee, ik wil geen stoep met vegen, natuurlijk kom je terug om het netjes te maken maar in tussentijd kunnen mijn kinderen er al in gestaan zijn of weet ik wat, dus veeg je het direkt in de goot en kom je na het rijden met een bezem de boel netjes maken.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:04

Nou ik doe het niet ;) hier is laats een meisje aangereden met haar paard, omdat ze midden op de weg ging staan om het verkeer te vertragen en haar vriendinnetjes met de andere paarden over te laten steken.
Paard stond midden op de straat met de onderkant van zijn been weg ;).

Ik heb ook al eens gehad dat ik ook op dat briljante idee kwam om op het midden van de weg te lopen omdat mensen niet wilden vertragen.

1 x reed de auto op 3 cm van mijn paard, raakt mijn voet, met gevolg dat mijn paard uithaalt naar de auto.
2e x kreeg ik een spiegel tegen mijn been ;) spiegel kapot. Probeerde die gek mij ook nog de schuld ervan te geven. Ik moest maar niet proberen hem te vertragen

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:07

Ik heb nog nooit een kind met paardenpoep zien spelen od, een grote hoop stront zie je nog wel liggen.
En sorry maar ik ga echt niet dubbel werk doen .

NIEMAND ruimt hier mest op NIEMAND. Ik kom tenminste op het einde nog netjes terug om het op te ruimen.
Nee klopt daar kunnen mijn buren ook niets aandoen. Mijn buren hebben er geen problemen mee ;) de helft van de straat heeft paarden. En die begrijpen dat dat wel eens kan gebeuren. En zij weten ook dat ik het altijd netjes kom opruimen. Die die muggenziften niet.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:09

Dan heb ik een goede raad voor je. Als je nog eens zo'n gevaarlijk rijgedrag om je heen hebt. Nummerplaat noteren en de politie op de hoogte brengen dat ze jou in gevaar hebben gebracht met hun asociaal rijgedrag en dat de volgende keer wel eens kan gebeuren dat jij met paard en al zwaar gewond op de weg ligt of misschien wel erger. De meesten zullen niet eens de moeite nemen om te stoppen als jij bij een volgende keer daadwerkelijk valt van je paard of je belandt met paard en al in de gracht. Dus plegen die kerels vluchtmisdrijf en daar tillen de rechters tegenwoordig wel zwaar aan.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 15:13

petraaken: ja klopt heb ik ook wel al geprobeerd hoor, maar vaker schrikt mijn paard dan, en die mensen rijden ZO snel dat ik daar helaas nooit echt de tijd voor heb voor die nummerplaten.

En om heel eerlijk te zijn, ik rij liever aso op de stoep. Dan dat ik da tmoet riskeren. Dan kan de rechter nog zo zwaar tillen aan zulke fijten. Maar ik voorkom dit liever. Mijn paard en mijn eigen leven zijn mij net iets te dierbaar. Dan ben ik maar een asociale stoep rijder. Ik ruim mijn rotzooi altijd netjes op :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:14

Vrienden van ons hebben een jong paard in het bloed, ruiter gaat ook altijd midden op de weg rijden als hij vind dat ze te snel gaan. Hij kan overdrijven, maar soms kan ik het hem niet kwalijk nemen. En hij noteert meestal de nummerplaat als ze echt vervelend doen. Want je moet een paard op minstens 1-2m rustig voorbij gaan en direct stoppen als je ziet dat het paard onrustig wordt.
Dat is gewoon de wet.

Maar ik doe het ook niet graag, midden op straat. Stonden ook eens op het fietsvlak, voor de auto's (ja genoeg plaats voor de fietsten ook) en de auto achter ons zat ook bijna in mijn paards achterbeen. Een auto onderdeel kun je vervangen, een paard moet je meestal afmaken als er iets aan zijn been is.

maar dat is misschien buiten de kwestie ;) Ts, anders briefje in de bus bij klagers? Met uitleg dat je het wel zult opkuisen? Misschien dat ze het dan verstaan.

Anneliesdj, je kinderen zullen niet dood gaan van die ene keer in paardenmest, het is niet altijd zo simpel om direct af te stappen en weg te doen. Ik snap dat het niet leuk is. Maar TS kuist het later toch op, dat is toch voldoende?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:20

Wat soms ook opvalt is dat degene die het meest klagen vaak zelf de grootste vervuilers zijn voor een ander zijn deur. Gelukkig woon ik letterlijk nog tussen de actieve boeren dus ik ben gewend aan vervelende geurtjes of vuile straten als het bemestingseizoen of oogsttijd daar is. Al moet ik zeggen dat onze directe buren de weg wel schoonmaken maar het ergst zijn de loonwerkers. Die komen naderhand niet schoonmaken hoor. Gelukkig is het nu droog dus zijn de wegen ook niet bemodderd.