waar voor handschoenen dragen tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:00

Ik krijg geen blaren, heb geen eelt en heb redelijk gevoelige handen. En.. een zachte hand van rijden? :o

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:02

Ik rij met mn eigen pony altijd zonder handschoenen, maar mn ma dr paard klim ik écht niet meer op zonder handschoenen, had uiteindelijk 3 blaren OVER elkaar heen zitten.

CrazyCat

Re: waar voor handschoenen dragen tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:08

Ik rij alleen met handschoenen in de winter vanwege de kou. Ook hier best gevoelige handen, want van mesten kan ik ook blaren krijgen. Maar blaren van de teugels.....met hoeveel druk rijdt men dan wel niet.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:24

CrazyCat schreef:
Ik rij alleen met handschoenen in de winter vanwege de kou. Ook hier best gevoelige handen, want van mesten kan ik ook blaren krijgen. Maar blaren van de teugels.....met hoeveel druk rijdt men dan wel niet.

Gaat niet heel erg om druk, ik rij met heel licht contact maar heb hele groffe springteugels, en paard heeft dr een handje van om soms even lekker die teugels naar zich toe te willen trekken :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:38

Ai dat brand wel denk ik ik heb een hekel aan springteugels. Rij zelf met de cottongrip teugels van Marylot en dan heb je altijd ook met licht contact super grip.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:47

ja ik rij met mn eigen pony met gladde dresuur teugels, nergens last van en genoeg grip, maar die teugels aan mn ma dr hoofdstel zijn zo grof, na 10min had k al een blaar!

XxKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:28

Ik rij altijd met handschoenen.
gewoon voor de grip en tegen de blaren
ik heb meestal van roeckel

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:33

Ik rij eigenlijk altijd zonder handschoenen... enkel in de winter vond ik het altijd wel fijn...

En ik longeer altijd met handschoenen... iets te vaak jonge plots wegschietende paarden gehad (en geen vaste longeerpiste) en daar mooie brandwonden aan overe gehouden...

Maritaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:18

Ik rij meestal met handschoenen in de winter want anders is het ijskoud :P Maar het is ook handig om meer grip te hebben :)

maudyhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:52

Ik draag met name handschoenen voor bescherming van mijn handen. Als ik bijvoorbeeld met dubbele teugels rij vind ik het fijner, zodat ik geen schuurplekken krijg. Ik rij soms met wat ruwere teugels, daarom draag ik ze. Verder tegen zweethanden en koude handen.
Het is even wennen.

:*

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:08

Ik rijd nooit zonder handschoenen. Vaak krijg ik snel zweethanden tijdens het rijden en gaan de teugels schuren. Je hebt ook meer grip, de teugels glijden minder snel uit je handen. Ik moet er niet aan denken om te rijden zonder handschoenen. :+

DemyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:18

Ik rijdt eigenlijk altijd zonder handschoenen. (vindt het niet fijn zitten) behalve op concours dan heb ik Roekl handschoenen want dat vind ik nog wel de fijnste.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:37

stalxpaard schreef:
Sommige mensen, zoals ik zelf, hebben hele gevoelige huid tussen hun vingers dus is het fijner om met handschoenen te rijden zodat je dat beschermt. natuurlijk is het in de winter ook lekker warm. En als je een paard vast hebt aan het touw en hij springt op zij, voorkomt handschoenen dat je brandwonden van het touw krijgt.

Idem :j

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:38

zomer en winter met Imperial riding feel like leather handschoenen.
alleen als ik in de winter ga mennen, doe ik dat met dikkere handschoenen...

ElsaDb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:47

Rijden met handschoenen doe ik alleen in de winter. Wel draag ik tijdens longeren altijd handschoenen omdat de mijne dan vaak uitbreekt.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:06

Voornamelijk voor dat ik blaren krijg, in de winter vind ik het ook altijd wel lekker warm (:

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:15

Ik moet op wedstrijd met handschoenen rijden, dus doe ik dat thuis ook. Sinds ik dat doe is wel de eelt op mn handen weg :)

vieniemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:23

wanneer je een paard hebt dat doorhangt, geloof me, dan heb je echttt handschoenen nodig tegen blaren!

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:25

Ik rijd ook altijd met handschoenen. Vind dat je dan meer grip hebt en in de winter natuurlijk tegen de kou.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 23:33

Ik rijd zonder handschoenen, om te voorkomen dat ik niet aanvoel hoeveel druk ik heb. Met blote handen voel ik meteen wanneer ik ongemerkt teveel druk zet.
Sinds ik geen handschoenen meer aan heb ben ik zachter geworden met mijn hand, en voel ik de druk die ik zet in mijn handen. Zodra het pijn doet is het teveel, en moet er druk af, en dat werkt. :)
Ik heb geen eelt, en geen handschoenen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:28

Roeckl handschoentjes geloof ik

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:30

in het begin had ik geen last van blaren maar nu wel en het helpt ook voor als je zweet

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:33

Ik rijd ook met handschoentjes omdat ik anders blaren krijg van de schurende teugels :=

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:44

Ik rijd ook met handschoentjes. Vroeger alleen in de winter tegen de kou, maar ik ging in de zomer op trektocht en had vlak daarvoor een nare blaar op m'n hand opgelopen met zeilen. Dus toen heb ik toch maar handschoentjes voor de zomer gekocht en dat vond ik zo prettig dat ik sindsdien bijna altijd met rijd :j (ik heb altijd zweethandjes in de zomer, en dan zijn handschoenen toch wel heel handig)
Als ik zonder rijd krijg ik overigens geen blaren, maar ik heb stevige handen door het zeilen :)

Maar om je vraag te beantwoorden: als ik jou was zou ik aan het begin gewoon zonder rijden, als dat niet bevalt kan je daarna altijd nog handschoentjes kopen. Het verschilt echt per persoon wat je fijner vindt, daar moet je zelf achter komen :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:47

ik rij ook met handschoentjes. Kan ook zonder rijden, maar ik heb graag lange nagels, ze lijken hierdoor beter beschermt. Ook heb ik met handschoentjes meer grip en heb ik nooit last van vieze vochtige kleffe teugels. En in vind ze mooi! Oh, en in de winter is het lekker warm!