aan de teugel rijden in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:33

_Esther_87_ schreef:
Zo, jij spreekt jezelf wel heel erg tegen Lotje1108.
Niet aan de teugel maar wel een beetje nageeflijk? Dat is knap zeg.

Daarnaast heeft de 'goede jury' er echt niets mee te maken. Juist een goede jury begrijpt namelijk dat een paard dat nageeflijk en met ruggebruik loopt, beter is afgericht en dus hogere punten verdient.

Tegen mij is gezegd dat hij niet aan de teugel hoeft te lopen maar wel negevelijk. Misschien is aanleuning een beter woord.

En tuurlijk verdient iemand die zijn paard de teugel heeft lopen meer punten. Maar in de b hoeft je paard nog niet aan de teugel als hij maar aanleuning heeft

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:05

wie heeft er een tip om mijn pony aan de tijgel te krijgen ze is heel stug maar ze kan het wel :j
wie heef er een paar tips
@F2

xNadia

Re: aan de teugel rijden in de B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 22:57

goede lessen nemen :) het liefst privéles, daarbij krijg je hele goede begeleiding

xxxJulia

Re: aan de teugel rijden in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 19:32

Gisteren weer een wedstrijd gereden in de b met mijn lievelings paardje van de manege. Liep niet aan de teugel maar toch 7e geworden met 191 punten. Dus was wel heel erg blij!

Anissa_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 16:44

Dus als je paard standaar aanleuning heeft en daarbij ook zn hoofd laat zakken, zou het in de B goed moeten komen?

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 20:07

Dat sommige mensen zeggen dat de jury er niet echt zo heel erg vind als het paard niet aan teugel loopt is niet in alle gevallen waar.
Toen ik mijn C pony kocht zeiden de vorige eigenaren dat het echt geen dressuurpony was, dat hoefde voor mij ook niet, ik wilde gaan springen. pas toen we hem gekocht hadden kregen we te horen dat je eerst een wp in dressuur moest rijden voor je mag springen. wisten wij dus niet, ik reed al wel lang, maar op de manege en met een andere C pony thuis( gevaarlijke pony geworden en moeten weg doen, daarom kwam er een nieuwe). toen ik met die nieuwe eindelijk wedstrijden kon gaan rijden heb ik jaar moetn stoeien en ik kreeg er nog geen wp mee. en ja op sommige wedstrijden liep ze iets tegen de hand, en in het begin reed ik nog niet zo netjes (ik snap dat dat de rede was). ondertussen haddden we al een half jaar priveles en toen we na dat halfjaar merkte dat die pony voor niks of niemand rond wil komen ( ook niet voor instructrice ) ze werd er alleen maar sterker van, hebben we dat opgegeven. we gingen er maar voor om dat winstpunt te halen met gewoon een nette proef rijden, ook dat lukte in een half jaar niet. de pony liep niet meer tegen de hand meer gewoon met het neusje naar voren, zoals ze gewoon bijv aan de stal staan. we zaten wel altijd rond 175 pnt maar nooit een wp. ik was toen nog 11 ofzo en vond het echt niet meer leuk, in elk geval had ik een hekel aan dressuur, springen, dat wilde ik, maar dat mocht ik niet. we wilde die pony eigelijk verkopen toen we een oude D pony tegen kwamen, ( was oud, heel mager en had 2 jaar stil gestaan maar na een half jaar op laten knappen en thuis rijden haalde ik in mijn 2e wedstrijd met hem al een wp en de 3e zelfs al 2 in een proef!! ik natuurlijk blij, want ik kon eindelijk met die andere pony gaan SPRINGEN. daarna wel gewoon blijven dressuren met de D pony.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 09:51

Ik zou inderdaad het gewoon proberen, een oefenwedstrijd kan ook, daar heb je helemaal geen startpas voor nodig.

Zelf zit ik ook een beetje in dubio.. wil vanaf september ergens gaan starten, het ene paard ben ik een jaar mee gestopt en nu weer opgepakt, twee jaar terug onderling 191 oid, dus zit te twijfelen. Mijn eigen heb ik nog niet zo lang, B moet makkelijk lukken, maar ben bang dat ik dan heel snel al L startgericht ben en daar lopen we nog wel tegen wat dingetjes aan.. en in de b blijven tm 30 wp'en lijkt me ook niks. Als ik een startpas heb tellen de eventuele puntjes al.. maar mocht het zo slecht gaan, dan heb ik voorlopig nog niks aan wedstrijden en ook voor niks een startpas. Wordt er dan als nog aangeraden B te starten of toch een oefenwedstrijd? :)