Al voordelen vd fusie wedstrijdbonden bespeurd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 08:39

Vorig jaar was hier in de buurt al een wedstrijd van MAART vol toen het nog NOVEMBER moest worden...........

Maar dat is ook een beetje de schuld van de organisatie.
Ze beginnen hier van allerlei "competities" waarbij je alleen wordt ingeschreven als je aan alle wedstrjiden gaat deelnemen (over verschillende maneges)
Tel uit je winst als je in Januari met een nieuw paard wilt starten.

En dan probeer je je NU op te geven voor een wedstrijd in Januari, krijg je te horen:
"stuur de startcoupons maar op".
Ja Doeeeeg.......... die startkaarten krijg ik pas in Januari.
"dan kun je niet meedoen"

Te belachelijk voor woorden.

Bodien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 09:40

vorig jaar ben ik met mijn moeder naar een vergadering geweest, van de kring(en) hier in het noorden
daar werd afgesproken dat je niet meer maanden van te voren op mocht geven voor een wedstrijd (die combinaties worden automatisch op de reservelijst gezet)
ik geloof dat het iets was van 6 weken voor de wedstrijd ofzo
weet niet precies hoe dit zit
moet ik even navragen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 10:42

Ik hoorde gisteren ook dat de winterstartkaart is afgeschaft. Je kunt alleen nog maar een startkaart voor het hele jaar aanvragen. Dus als je in oktober een nieuw paard hebt en je wilt nog starten, dan mag je meteen voor heel 2003 betalen. Wel duur, 33 euro voor die paar wedstrijden.

Er gaan bij ons ook veel geluiden op om zelf een bond te starten, want idd, de KNHS heeft een monopolie. Nou zou ik evt. in België kunnen gaan rijden, want ik woon er dicht genoeg in de buurt, maar het systeem van de juryleden daar staat me niet echt aan. Duitsland is ook dichtbij, maar dat systeem ken ik niet. Hoe moet je zelf een bond oprichten?

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:31

Ik heb niet het idee dat het er beter op is geworden na de fusie.
Vooral omdat er beloofd werd dat er door de fusie efficienter gewerkt kon gaan worden en dat dus de kosten bij de bonden lager zouden worden. Nou dat strookt dus niet met de situatie die er nu is dat de contributie verhoogd gaat worden.
Heb verder de laatste tijd geen ervaring met wedstrijden rijden, was wel vast van plan volgend jaar te gaan starten. Maar nu ik dit allemaal lees gaat de zin er wel van over. Het is hobby voor mij, moet ik dan 10 euro gaan betalen om te mogen starten, dat zie ik dus niet zitten. Waar blijft de nieuwe wilde bond?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 11:47

Ik vraag me af hoe het zit wanneer je een wilde bond op zou richten en daar wedstrijden bij gaat rijden. Wat als de KNHS jouw winstpunten niet erkent? Als je op een gegeven moment verder wil (richting ZZGP) zal je toch een kwalificatie Z2 met winstpunten moeten hebben....

Misschien als je maar met genoeg mensen bent dat ze dan niet om je heen kunnen? Want stel dat je daar weer de regel zou invoeren dat je gewoon 5 winstpunten moet halen en je doet dat wel bij KNHS juryleden....kom je dan verder?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 12:39

marieketencate schreef:
Want stel dat je daar weer de regel zou invoeren dat je gewoon 5 winstpunten moet halen en je doet dat wel bij KNHS juryleden....kom je dan verder?

Haha, ik vraag me af óf er dan nog überhaubt mensen bij de KNHS blijven Clown

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 13:43

Het loopt echt de spuigaten uit. Ik heb begrepen dat de medewerkers die in Wanroij zitten, (ik geloof) tot het eind van het jaar de tijd hebben om te beslissen wat ze doen, of naar Ermelo of een andere baan zoeken.
Ook deze mensen zijn mooi de pisang, eerst met een hoop beloftes van Tilburg naar Wanroij en nu kunnen ze het mooi bekijken.

Voor wat betreft de opmerking van al het geld gaat naar de profs, daar kan ik me volledig bij aansluiten. Wij betalen ervoor om deze ruiters deel te kunnen laten nemen aan de buitenlandse wedstrijden etc. en dit terwijl er een dik geld tekort is. Mijn mening is dat ze het sponsorgeld van de ruiters daarvoor maar moeten gebruiken. Het is niet dat ik ze deelname aan deze wedstrijden misgun, maar zoals de KNHS er momenteel voorstaat is het geld er gewoon niet.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:11

Overigens moeten de ruiters die in het buitenland gaan starten, en waar wij dus voor betalen, zelf ook nog een enorme bak met geld meenemen. Of een sponsor met een goede naam (lees: kruiwagen met geld) zodat ze een tafel kunnen kopen, anders kunnen ze daar niet starten.....
Dus waarom betalen we daar fanatiek aan mee?!

Ik heb bij het lezen van al deze verhalen heel sterk de neiging om daar eens orde op zaken te gaan stellen. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.
Maar blijkbaar wel.
Ik ben ook van plan om volgend jaar te gaan starten, netjes vooraan in de B, zo ongeveer juni/juli. Jullie advies is dus meteen in januari startkaart aanvragen en direct inschrijven...... Haha!

Mochten er bokkers zijn die een brief klaar hebben, voor de KNHS, Kassa, Ook dag Nog, Kopspijkers (?), Radar.... Wellicht kunnen we onze krachten bundelen, samen staan we sterker enne 1+1=3

Maar goed, is er ook een bokker die wat dichter bij het vuur zit??

Ik heb afgelopen weekend foto's gemaakt in Wanroij en daar hoorde ik inderdaad ook dat de accomodatie in de verhuur voor wedstrijden enzo belachelijk veel moet opbrengen en dat het verkocht gaat worden omdat het niet meer op te brengen is, erg vreemd. Ik zou toch denken dat als de KNHS wat meer in Wanroij organiseert, er meer publiek op af zou komen dan nu wanneer alles in Ermelo is. Ik heb altijd gedacht dat er toch veel paardenmensen in Brabant zitten...

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:12

Overigens moeten de ruiters die in het buitenland gaan starten, en waar wij dus voor betalen, zelf ook nog een enorme bak met geld meenemen. Of een sponsor met een goede naam (lees: kruiwagen met geld) zodat ze een tafel kunnen kopen, anders kunnen ze daar niet starten.....
Dus waarom betalen we daar fanatiek aan mee?!

Ik heb bij het lezen van al deze verhalen heel sterk de neiging om daar eens orde op zaken te gaan stellen. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn.
Maar blijkbaar wel.
Ik ben ook van plan om volgend jaar te gaan starten, netjes vooraan in de B, zo ongeveer juni/juli. Jullie advies is dus meteen in januari startkaart aanvragen en direct inschrijven...... Haha!

Mochten er bokkers zijn die een brief klaar hebben, voor de KNHS, Kassa, Ook dag Nog, Kopspijkers (?), Radar.... Wellicht kunnen we onze krachten bundelen, samen staan we sterker enne 1+1=3

Maar goed, is er ook een bokker die wat dichter bij het vuur zit?? En ons precies kan vertellen hoe en wat?

Ik heb afgelopen weekend foto's gemaakt in Wanroij en daar hoorde ik inderdaad ook dat de accomodatie in de verhuur voor wedstrijden enzo belachelijk veel moet opbrengen en dat het verkocht gaat worden omdat het niet meer op te brengen is, erg vreemd. Ik zou toch denken dat als de KNHS wat meer in Wanroij organiseert, er meer publiek op af zou komen dan nu wanneer alles in Ermelo is. Ik heb altijd gedacht dat er toch veel paardenmensen in Brabant zitten...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 14:19

Paarden mensen genoeg in Brabant, maar gelukkig ook mensen met verstand, je gaat toch niet veel geld betalen als het elders een stuk goedkoper kan. Ook dit is weer een manier van de KNHS om iets af te schuiven, het is nu zo dat Wanroij niets opbrengt, hetgeen me nogal logisch lijkt.
Voor wat betreft de tafels kopen, raar systeem, en ik ben en blijf het er niet mee eens dat wij daar voor moeten betalen, wij moeten steeds meer betalen en wij krijgen steeds minder..

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 16:00

Ik meld me bij deze aan als vrijwilliger voor "een wilde bond" Knipoog

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 14:12

Ik las net op de KWPN site dat Rondje instructie met Johan Hinneman is afgezegd, hij had andere verplichtingen.
Hij concludeerde zelf dat zijn tijd in Nederland was geweest, doordat KNHS geen beslissingen neemt.
Ik snap ook niet waarom de KNHS Sjef en Johan nog aanhoudt. Ik had begrepen dat dat een noodoplossing voor het EK was. Deze 2 trainers kosten wel heel erg veel geld en dat moeten wij betalen. Anky en Coby krijgen evengoed hun trainingen wel.

Wanroy kostte voor de fusie ook al geld. Hoewel het jammer is, is het logisch om dingen te organiseren als dat in Ermelo minder geld kost.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 18:52

Ik had gehoord dat de hippiade volgend jaar in Wanroij werd gehouden :s
Maar gaat dat hele centrum weg daar dan?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:57

ik weet niet precies wat ze met dat centrum van plan zijn, maar word idd wel een deel van de hippiade gehouden ik meen de dressuur voor pony's, wacht ik zal ff kijken ja klopt de dressuur voor pony's, voor de paarden weet ik ut allemaal niet.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 21:59

Hmm, das best naar voor mij, als ik er heen zou mogen.Echt een eind rijden vanaf hier.En ermelo beviel me dit jaar eigenlijk hartstikke goed.

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 13:47

Bij ons in de kring en de regio is in ieder geval aangegeven dat men met die prijsverhogingen niet eens is. Dit soort beslissingen horen niet van hogerhand opgelegd te worden zonder de afdelingen te informeren. Vanuit de regio is er een boze brief naar de KNHS gegaan. Dat er iets fout gaat met de startcoupons kan ik begrijpen als ze 2000 coupons met de hand dagelijks in moeten typen. (10000 per week dus). Dit moet geautomatiseerd worden.
Dat met die volle wedstrijden...Hier valt het wel mee, kan me gewoon opgeven voor een wedstrijd vier weken later. Ligt ook niet aan een bond denk ik, maar aan het aantal verenigingen dat wedstrijden wil organiseren in een regio. Maar dat het duurder is geworden dat is wel zo en daar baal ik ook van. (Heb gehoord dat de directeur van de KNHS nu ziek thuis zit, komt dat door de geldproblemen?)

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 18:52

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:44

crystalstar schreef:
We moeten nu ook niet alles op de fusie gooien, want het probleem is natuurlijk al jaren geleden veroorzaakt, doordar de KNHS (toen nog NHS) dacht de wereldruiterspelen in Den Haag te organiseren, en hier met winst uit te komen. Mis dus......... een verlies van vele miljoenen was het gevolg. En daar moet tot aan de dag van vandaag nog iedereen voor boeten. Hebben jullie wel eens de jaarverslagen van het federatiecentrum in Ermelo gelezen. Dan kun je zien wat (o.a) de sproei installatie daar gekost heeft. Een Duitse firma zou het allemaal doen voor een paar ton. Maar nee eerst mochten drie Nederlandse bedrijven gaan beunhazen, voordat ze ten einde raad toch maar die Duitse firma het allemaal hebben laten over doen. Voor het bedrag dat uitgegeven is aan automatisering, kun je de hele Rabobank automatiseren. In het bedrijfsleven ga je gewoon failliet als je op deze manier je winkeltje run, in het verenigingsleven, verhoog je gewoon de contributie. Maar goed jullie hebben allemaal een stem, maar als je op zo'n vergadering ben durft niemand van jullie wat te roepen. Een schaap blaat tenminste nog als hij naar de slachtbank gebracht wordt, maar jullie kwispelen alleen maar.

Crystal

De enige die nog een beetje geld mee heeft genomen is de KNF.
En die krijgen wel een beetje de zwarte piet toegespeeld.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:56

KNF de zwarte Piet, daar ben ik het niet mee eens. Iedere toenmalige vereniging heeft meegenomen en gegeven aan de nieuwe bond wat mogelijk was. En inderdaad de een wat meer dan de ander, maar goed dat zij zo.

Het is nu gewoon ontzettend vervelend dat gemaakte beloftes niet nagekomen worden (niet duurder en eigen indentiteit) en dat we daar tot op heden niet tegen kunnen doen. De kringbesturen vallen onder de regiobesturen en de regiobesturen weer onder het dagelijks bestuur geloof ik, nou hoe het ook zij, bovenaan wordt beslist en de meeste beslissingen worden gewoon medegedeeld is daar was zowel vooraf en is achteraf geen discussie meer over mogelijk.

Wat ik ook bespeur tijdens de kringvergadering dat alle regio's gelijk getrokken worden en dat gaat en hoort gewoon niet.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:34

Ik hoor weleens dat mensen van andere bonden vinden dat zij hun identiteit zijn kwijtgeraakt en dat ze de nieuwe bond teveel op de KNF vinden lijken. Dat kan ik niet beoordelen want ik zat al bij de KNF.
Om maar eens een voorbeeld te noemen. Kampioenschappen worden nu op een zaterdag gehouden ipv op zondag.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:40

Kampioenschappen op zaterdag daar kan ik me best in vinden. En dat wisten we bij het ingaan van de fusie dat dit een van de wijzigingen zou zijn.
Wat ik wel vreemd is dat ze de kampioenschappen op vrijdag en zaterdag willen doen, ook voor de pony's en dat kan niet. Je kunt je kind toch moeilijk een dag thuis houden van school voor een kampioenschap. Verdeel dan de kampioenschappen over meerdere zaterdagen.

Voor wat betreft dat het steeds meer op de KNF gaat lijken, dan heb ik altijd een verkeerd beeld gehad van de KNF, ik als oud NBvR lid heb altijd het idee gehad dat de KNF en NBvR dicht bij elkaar lagen en dit wat betreft het individueel inschrijven, 2 proeven. Zowel grote als kleine wedstrijden organiseren maar in elk geval op goede terreinen (dus niet op maisvelden).

Ik hoor het graag als ik het mis heb misschien moet ik mijn standpunt dan wel herzien.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:49

Dan valt het dus wat jou betreft wel mee.
Ik ondervind als oud KNF lid ook nog niet veel grote veranderingen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik ook een jaar geen wedstrijden rijd, en daar kun je het waarschijnlijk het best de eventuele verschillen merken.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:04

Het rare is dat ik als wedstrijdsecretaresse tegen steeds meer ellende aanloop.
De wedstrijden zitten hier al ruim 6 maanden vol, sja zo kan ik niet meer plannen en vooruit denken.
Wat wel een punt is, dat de wedstrijden met dubbele starts allemaal vol zitten. Er is hier een vereniging die zaterdag en zondag een wedstrijd organiseert, enkele starts (eigenlijk start je toch dubbel als je voor de za en de zo opgeeft). De accomodatie is werkelijk schitterend daar, achterberg bodems, 2 binnenbakken, buitenbak (ook achterberg bodem) en ruime parkeer gelegenheid. Deze wedstrijd zit gelukkig niet vol, voor ons dus mooi, want ik kan iig elk eerste weekend van de maand starten.

Ik denk dat we het woord wilde bond maar even moeten laten varen, gewoon praten over een nieuwe bond, want het monopolie zoals het er nu ligt, met alle negatieve financiele aspecten dat kan dus echt niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 12:16

ART_UMA schreef:
Nee, zat bij de NBVR en letterlijk alles is duurder geworden..

Is het inschrijfgeld niet iets van 10 euro? Dit jaar is het laatste jaar dat ik wedstrijden rijd, en dan is het schluss!