Rendac: aan de weg leggen. In woonwijk?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:37

Bij mij lag mijn merrie achter t hek.
Rendac heeft hem gewoon over t hek weg gehaald.

ElCamino

Re: Rendac: aan de weg leggen. In woonwijk?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:04

De manege waar ik gewerkt heb, gestaan heb en nog altijd kom ligt midden in een woonwijk. De paarden worden hier naar dexslager gebracht maar soms gebeurt er iets waardoor ze op de manege doodgaan of ingeslapen worden ( hersenbloeding, gescheurde aorta) deze leggen we op het terrein en maken een afspraak met de Rendac.
De Rendac houdt zeer zeker rekening hiermee en haalt ze asap op!!
Wij leggen ze dan laat op de avond aan de weg onder een zeil en ze worden dan de dag erop opgehaald.
ja....er komen kinderen en mensen langsfietsen....het is niet anders, de dood hoort erbij.

Vorig jaar een paard dood op de hei op het fietspad. Dier kreeg een longbloeding tijdens buitenrit en stierf.
rendac heeft met de trailer de volgende dag het dier gehaald. Politie, boswachter etc wisten ervan, toch ontkom je er niet aan soms dat een overleden dier langs de weg ligt...

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:21

Deze vraag had ik ook in mijn hoofd..

Wij wonen aan een doodlopende weg(getje), maar wel 4 huizen in de straat, met kleine kinderen (uitkijk op de zijkant van het huis).
Als 1 van mijn paarden zou overlijden, zou ik het niet weten waar ik hem neer zou moeten leggen...
Kan op de oprit (als grijper ook vanaf zijkant kan pakken). En evt. achter de heg (zouden we dan evt. ruimte tussen laten zodat het makkelijk weg te halen is).

Hebben wel voorgenomen, mocht het zover zijn, de buren ingelicht gaan worden, en ook vriendelijk vragen (ivm. de kinderen) tegen de tijd van ophalen niet buiten te laten kijken o.i.d.

In de wei zou een optie kunnen zijn, alleen ook hier geldt halen ze het dan ook op uit een 'hoek' van de weide? weer middels zijkant?

Zou het anders echt niet weten hoe wij het moeten doen.

Hoop tegen die tijd van te voren te kunnen bellen dat op die en die data paard wordt ingeslapen, en diezelfde dag weg moet.. Zowel voor mezelf, als voor mijn kinderen als voor de buurt..

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:22

Maar je moet ze verplicht afdekken en kinderen gaan over t algemeen prima om met de dood.
Mijn zoontje heeft toen hij 4,5 was meerdere malen even onder t zeiltje gekeken, rustig afscheid kunnen nemen en eng was t niet.