stoute shet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:52

@GamblersCup Fijn voor je, geen leuke dag gehad zeker?! Uiteraard gelezen, anders zou ik niet reageren! Nee, van jou wordt ze veel wijzer zeg... Ten eerste is dat ook al vaak gezegd en ten tweede denk ik dat er weinig mensen belang hebben bij een jonge, onhandelbare shetlanderhengst!

Oh ik ken zat mensen die een paar geitjes als gezelschap hebben en dit gaat bij de meeste super. En dat ik heb gezegd dat ze elkaars taal e.d. kennen heb je uit je duim gezogen want daar heb ik het nooit over gehad. Ook hoef je mijn pony('s) geen beest te noemen, pony is voldoende en klinkt wat netter!

Bij deze was dit de eerste en laatste post naar jou, ik voel woede opborrelen en wil het graag gezellig houden!

Ik denk dat zowat alles wel is gezegd. TS veel succes met je pony en ik hoop dat hij wat handelbaarder word!

Anoniem

Re: stoute shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:52

Ach het zijn allemaal beesten, groot en klein ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:06

Ik heb een super dag gehad, en dan juist is het zo'n domper als mensen onzin uitkramen naar mensen die daarvoor open staan. Beetje jammer. Ponies en geitjes gaat nooit "super"... dat ziet er misschien zo uit, omdat ze elkaar niets doen. Of van ellende maar met een heel ander soort dier proberen contact te hebben. Maar "super", nee. Ik zeg nergens dat jij beweert dat ze dezelfde taal spreken. Ik zeg zelf dat ze dat NIET doen en daardoor GEEN goed gezelschap zijn.

En het zijn beesten, of dieren, of viervoeters, of in sommige situaties zelfs monsters :D Ik hoef niet netjes "pony" te zeggen omdat je beledigd bent dat ik jouw zog. "tips" onzin vind en nu dus over alles valt. ;)

Je doet maar wat je niet laten kunt, ik hoop alleen dat TS naar de goede tips luistert en het koren van het kaf weet te scheiden. Wel zo fijn voor de shetter.

Edit: laatste zin weggehaald, we hoeven niet allemaal kinderachtig te doen :o

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:35

Ik wil graag toch nog even reageren. Tsja, das dan jammer voor jou maar alles wat jij zegt is helaas voor jou niet altijd waar of het beste. Ik vind het juist goed dat mensen hun mening geven en zelf zeggen wat ze het beste vinden maar als jij daar heel heftig op gaat reageren; laag! ;)

Ik ben trouwens helemaal niet beledigd, het klinkt alleen wat netter en toont wat meer respect maargoed als jij je er beter bij voelt om ietwat respectloos te reageren moet je zelf lekker weten!

Vind je wat eigenwijs en betweterig overkomen. Gelukkig maar dat we niet allemaal zoals jouw zijn, dan was het een grote oorlog geweest! ;)

Blijkbaar moet je even op iemand af reageren want ik heb daarnaast meerdere malen andere dingen gezegd. Bij deze is het jou gelukt om iemand even dwars te zitten maar ik geef er niet zoveel om!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:06

Schat, als je zo lekker doorgaat, doe dat dan maar even per pb. Niet in het topic. ;)

mauuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:46

Dit beestje mist nu gewoon een deel van zijn opvoeding en wordt daardoor lastig.
Grijp snel in, nu kan je zijn gedrag nog aanpassen!
Zoek iemand met ervaring die je kan helpen hem af te richten.
Castreren is sowieso een hele goede oplossing!

Succes met dit draakje! ;)

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:17

Mijn hengstje begint ook met zijn hormonen,
Maar dankzij mij 2 ruinen is het een echte knuffelkont en wil hij leren.
Als hij bijt, dan krijgt die, net als van de ruinen, wel even een tikje (lees aanraking) bij zijn lippen.
Dit is echter maar 1x voorgekomen, en bijten doet hij niet.

Wat echter vaak gedaan wordt is een shet(veulen) niet meteen op te voeden, en dus hem niet gelijl aan de hand zet.
Vaak worden van shets meer dingen geaccepteerd, en bij een grotere pony/paard datgene weer niet.
Behandel een shet net als een groot paard/pony, dus grenzen stellen.

Jou shet die is hier binnen korte tijd 360graden ongedraaid.
Dat zelfs mijn 4 jarige dochter er mee weg kan lopen.
Je woont te ver bij me vandaan (noorden van nl).
Anders had ik je wel willen helpen met heropvoeding van je shet, door bij mijn 3 mannen te zetten, en min.3x daags in de hand en dus wandelen, etc.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:29

Hoe is het nu met je shet?